Browsing by Author "Özgen, Özlen"
Now showing 1 - 19 of 19
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 14Consumer ethics, materialism and material satisfaction: A study on Turkish adolescent consumers(Wiley, 2020) Ozgen, Ozlen; Esiyok, Elif; Public Relations and AdvertisingThe aim of this study is to reveal the differences among consumer ethics, materialistic attitudes and material satisfaction of the adolescents across the socio-economic level and gender in Turkey. The sample of the study is formed by randomly selected high schools students (n = 350) in Ankara. The results indicated that consumer ethics, materialistic attitudes and material satisfaction varied according to socio-economic level (p < .01). Among materialistic attitudes and material satisfaction, only a significant difference is found on consumer ethics across the gender. There is no significant difference among gender on materialistic attitudes and material satisfaction. In general, males' ethical beliefs were found lower than the females.Article Citation Count: 0Covid - 19 Pandemi Süreci ve Yerel Gazeteler: Kastamonu Örneği(2022) Şüküroğlu, Veysel Karani; Akar, Basak; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingCovid-19 pandemisi ile mücadele kapsamında, hükümetler insanların iktisadi ve sosyal yaşamlarını derinden etkileyecek kararlar almışlardır. Bu kararlar, alışılmış düzenin yerini yeni düzenin ve yeni alışkanlıkların almasına neden olmuştur. Bu durum, dijitalleşmedeki gelişmenin çok hızlı bir şekilde artmasını da sağlamış, medya sektörünü diğer sektörlerden daha fazla etkilemiş, insanların haber alma alışkanlıklarını dönüşüme uğratmıştır. Bu doğrultuda, çalışmanın temel amacı Covid-19 pandemisinin ülkemizde görülmeye başlandığı 2020 yılı Mart ayından itibaren yeni düzenin Kastamonu yerel basınında yarattığı değişikliklerin incelenmesidir. Çalışmanın, Covid-19 pandemisi boyunca Kastamonu yerel basınının içinde bulunduğu durumu yansıtması açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Çalışma yöntemi olarak “derinlemesine görüşme” yöntemi seçilmiş, çalışma Kastamonu ilinde faaliyet gösteren yerel gazetelerin (Nasrullah, Gündem, Sözcü, Açıksöz, Doğrusöz ve Kastamonu) yöneticileri ile yapılan görüşmeler üzerinden yürütülmüştür. Derinlemesine görüşmeler, tutarlılık ve ayrıntıları korunmaya çalışılarak yarı yapılandırılmış bir biçimde yapılmıştır.Master Thesis Crisis communication management: A case study of 'match-fixing and indicement accusation' of Fenerbahçe Spor Club(2018) Coşkun, Hülya; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingBu tez; kriz iletişimi yönetimi bağlamında Fenerbahçe Spor Kulübünün başkanı ve üç yöneticisine yönelik 'şike ve teşvik suçlaması' olayı üzerinden kurumsal iletişiminin nasıl yönetildiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Bunu yapmak için, 3 Temmuz ile 10 Temmuz 2011 arası data toplama ve analizi dönemi olarak seçildi. Bu zaman aralığı seçildi, çünkü, kulüp başkanı ve bazı yöneticilerinin hukuki takibi, tutuklanması ve kulübün geleceğine ilişkin yüksek belirsizlik gibi en önemli olaylar bu önemli günlerde oldu. Kulüp yönetimi tarafından krizin nasıl yürütüldüğünü analiz etmek ve değerlendirmek için, kulübün kurumsal açıklamaları ve kriz yönetimi faaliyetleri sırasında kullanılan örgütsel medya kanallarının metinlerinin niteliksel içerik analizi kullanıldı. Tezin yararlandığı temel kuramsal yaklaşım, kriz iletişimi literatüründe Timothy Coombs tarafından geliştirilen durumsal kriz iletişimi teorisidir. Fenerbahçe Spor Kulübünün 'şike ve teşvik suçlaması' olayı durumsal kriz iletişiminin varsayımlarına ve temel kavramlarına göre analiz edildi ve değerlendirme teorinin uygulanabilirliği ve kapsamlılık gücü bağlamında sunuldu. Bu araştırma, kulübün halkla ilişikler biriminin somut bir kriz yönetimi planının olmadığını ve Kulübün halkla ilişkiler biriminin krizi yönetmede hiç etkili olmadığını buldu. Bir plan olmadığı için, başlangıçta, krizi yönetmede doğrudan veya dolaylı olarak yer alanlar arasında şaşkınlık ve kafa karışıklığı vardı. Bununla beraber, şaşkınlık ve kafa karışıklığından beş gün sonra, anlamlı stratejiler uygulama bağlamında kısmen başarılı kriz yönetimi olduğu bulundu. Araştırmanın önemli bulgularından biri, ulusal ve uluslar arası seviyelerde kriz önleme ve yönetme ölçütlerinde, planlamada, kriz provasında ve yönetiminde, sorumluluk almada ve atıfların kullanımında çarpıcı farkların olduğuna işaret etmektedir. Anahtar kelimeler: Durumsal Kriz İletişim Kuramı, Kriz İletişimi Yönetimi, Kriz Yönetimi, Örnek Olay İncelemesi, Söylenti.Article Citation Count: 0An examination of the relationship among conspicuous consumption, social media addiction, narcissism, and empathy: a research on university students(inderscience Enterprises Ltd, 2024) Akbulut, Ayse; Esiyok, Elif; Cigdemoglu, Ceyhan; Ozgen, Ozlen; Public Relations and AdvertisingThe purpose of this study is to reveal the relationship between conspicuous consumption behaviour, social media addiction, narcissistic characteristics, and empathy for university students. Using a cross-sectional survey design, with a non-random sampling strategy, a total of 1,215 participants completed the online survey. Data were analysed through the structural equation modelling technique using the AMOS statistical analysis package to discover the relationship among variables. Findings indicated that social media addiction has a moderately positive relationship with conspicuous consumption, a weak negative relationship with empathy, and a moderately positive relationship with narcissism. As a result, both empathy and narcissism have an impact on conspicuous consumption, and social media addiction affects empathy. This study contributes to the literature in terms of exploring the relationship between empathy and conspicuous consumption together for young consumers.Master Thesis G-7 zirvesi öncesinde gerçekleştirilen küresel iklim krizi protestolarının incelenmesi(2022) Korkmaz, Feyza; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingKüresel iklim krizi günümüzün en büyük sorunlarından biri olmaktadır. Bu krizin çözümleri, dünyanın işleyiş sisteminden dolayı politika yapıcıların himayesinde halledileceği öngörülmektedir. Bu sebeple her yıl G-7 zirvesi öncesinde gerçekleştirilen protestolar, protestocular tarafından zirvenin gerçekleşeceği yer başta olmak üzere, zirveyi ve G-7 liderlerini iklim krizinin önlenebilmesi adına yapılması gereken faaliyetleri yetkililere ileterek, adeta bir panayır havasında geçen protestolar gerçekleştirmektedirler. Bu çevreci protestoların ekonomik ve siyasi bir grup olan G-7 liderlerini hedef alması, iklim krizine sebep olanların yine onlar olduğu düşünülmesindendir. Çevreci hareketlerin toplumlarda yer edinmesi ve çevre duyarlılığı bilincinin gelişmesi toplumsal hareketlerin evrimiyle doğrudan ilintilidir. Toplumsal hareketlerde gerçekleşen kırılmalar ve yaşanan olaylarla birlikte toplumlar en nihayet çevre farkındalığını oluşturabilmişlerdir. Bu sebeple yaşanan sürecin anlaşılması açısından toplumsal hareketlerin dönüşümü anlatılarak çevreci hareketlerin toplumlarda hangi süreçlerden sonra yer bulduğu aktarılmıştır. Bu çalışmada, küresel iklim krizi protestolarının, G-7 zirvesinde yer alıp almadığına değinilerek protestocuların üzerine durdukları konu ve sorunların çözümlenip çözümlenmediği incelenmiştir. Bu protestolara, internet haber kanalları aracılığıyla erişilmiştir. Çalışmada 30 protesto incelenmiş olup bu protestoların G-7 zirvesi sonrası sunulan zirve bildirgelerinde yer alıp almadığı sorgulanmış ve protestolarla karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Bulgular, örgütlenmenin protesto kültürü ve kamuoyunu etkileme açısından önemli olduğunu, yetkililerin G-7 iklim krizi sorunun çözümlerine yönelik manipülatif ifadeler kullandıklarını göstermektedir.Book Part Citation Count: 0Gender representation in new media through global calendar photographs(IGI Global, 2020) Karabacak,Z.I.; Özgen,Ö.; Physics Group; Public Relations and AdvertisingNew media that enables access to more people is a preferred platform by Lavazza for bringing together consumers from all around the world within the framework of coffee culture by means of photography. Lavazza calendar photos (1993-2012) have been analysed using Dyer's non-verbal communication means and lines of appeal under the following headings: "Sexually Highlighted Female Body in Lavazza Calendar Photos, ″ "Different Sexual Orientations as Secondary Emphasis of Lavazza Calendar Photos, ″ "Idealized Body Look of Models of Lavazza Calendars, ″ "Roles of Women and Men in Family in Lavazza Calendar Photos, ″ "Queens and Superheroines in Lavazza Calendars, ″ "Widespread Representation of White Race in Lavazza Calendar Photos, ″ "Italian Cities and Italian Local and National Items in Lavazza Calendars, ″ "Signs of Different Geography, Culture and Life Styles in Lavazza Calendar Photos, ″ and "Lines of Appeal in Lavazza Calendar Photos.'' According to the findings, both non-verbal means of communication in terms of gender and lines of appeal in Lavazza calendar photos in new media have changed over the years. © 2021, IGI Global.Master Thesis Gerçeklik, sanallık ve sosyal medya: Baudrillard üzerinden bir inceleme(2019) Yurtoğlu, Nadir Alperen; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingGünümüzde sosyal medya sık ve yaygın kullanılan bir iletişim aracı olarak dikkat çekmektedir. Sosyal medyanın sık ve yaygın kullanımı çeşitli araştırmalara konu olmasına neden olmaktadır. Sosyal medya bugünün şartlarında normal yaşamı etkileyen bir unsur haline gelmiştir. Cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlar aracılığıyla internet ve sosyal medya kullanımı normal hayatın bir rutini haline dönüşmüştür. Bu çalışmada, Fransız düşünür Jean Baudrillard'ın ortaya koyduğu simülasyon kuramı ve hiper-gerçeklik kavramları ile sosyal medya arasında bir ilişki kurulmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme tekniğinin kullanıldığı çalışmada, görüşmeler sosyal medya konusunda akademik araştırmalar yapan kişiler ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular, sosyal medya ve insan ilişkileri, sosyal medya-gerçeklik/sanallık ilişkisi ve dijital mahremiyet temaları altında ele alınmıştır. Sosyal medya ve insan ilişkisi bağlamında sosyal medyanın; iletişim kurmak, haberdar olmak, görünür olmak, sosyalleşme, topluma katılım, beğenilme ve toplumsal değişim gibi sebepler ile katılımcılar tarafından kullanıldığı saptanmıştır. Geçeklik/sanallık ilişkisi açısından, sosyal medyanın simülasyon kuramı ile benzerlik gösterdiği, hiper-gerçeklik ile uyumlu bir mekanizma olarak nitelendirildiği, gerçeklikle bağının yaralı olduğu, sosyal medyada görselliğin ön planda oluşunun gerçekliği önemli ölçüde etkilediği, sözün yerine geçerek farklı bir iletişime neden olduğu belirlenmiştir. Dijital mahremiyet ile ilgili olarak ise, sosyal medyanın çeşitli mahremiyet ve güvenlik problemlerini barındırdığı, tüketimi artırdığı ve desteklediği ifade edilmiştir. Anahtar Sözcükler Sosyal medya, gerçeklik, sanallık, simülasyon kuramı, hipergerçeklikMaster Thesis Göçmen ayrımcılığını konu alan halkla ilişkiler kampanyalarındaki görsellerin göstergebilimsel analizi(2019) Çakı, Gül; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingSon yıllarda dünya çapında yerel, ulusal ve uluslararası alanda göçmen ayrımcılığına karşı halkla ilişkiler kampanyaları hazırlanmıştır. Bu çalışmada göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarında göçmenlerin nasıl ve ne yönde temsil edildikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada dünyada en çok göçmen nüfusa sahip ülkelerden ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Kanada, Avustralya ve İspanya'da göçmen ayrımcılığına karşı hazırlanan halkla ilişkiler kampanyalarına ait görseller nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada belirlenen sekiz farklı halkla ilişkiler kampanyasının görselleri, üç farklı felsefecinin göstergebilim yaklaşımı üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, göçmen ayrımcılığının önlenmesine yönelik halkla ilişkiler kampanyalarında yalnızca günlük hayattan seçilen göçmenlere ve onların söylemlerine yer verilerek göçmen ayrımcılığının oluşmasının önlenmeye çalışıldığı görülmüştür. Diğer yandan çalışmada, kampanyalar içerisinde göçmenlerin sosyal ve ekonomik açıdan topluma katkıları ortaya konularak, göçmenlerin toplum tarafından dışlanmasının ve ötekileştirilmelerinin önüne geçilmeye çalışıldığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Göçmen, Ayrımcılık, Halkla İlişkiler, Kampanya, GöstergebilimMaster Thesis Hedonik tüketim ve reklamlar: Mücevher reklamlarının göstergebilimsel analizi(2024) Baytok, Pelin Ogan; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingGünümüzde tüketim, temel ihtiyaçların karşılanmasından çok duygusal yöndeki tatmin boyutuyla dikkat çekmektedir. Dolayısıyla tüketicilerin satın alma tercihlerinde ürünün fonksiyonel özelliklerinden çok tüketiciyi mutlu eden özellikleri ön plana çıkmaktadır. Tüketiciler, gün içerisindeki dertlerinden uzaklaşmak ve mutlu hissedebilmek adına, mevcut maddi durumlarına ve sosyal statülerine göre değil, olmayı istedikleri kişiye dönüşebilmek amacıyla hedonik tüketim eğiliminde olmaktadırlar. Ayrıca bireylerin, sosyal statüsünü pekiştirmek veya artırabilmek, kimliğini oluşturmak ya da gösteriş amacıyla lüks tüketimi tercih etmektedirler. Lüks tüketim ürünleri içerisinde bulunan mücevherler, fonksiyonel özellikleri dolayısıyla değil, tatmin duygusu ile tercih edildiği için hedonik tüketim sınıfına da girmektedir. Mücevherlerde, tüketicilerin duygusal yönlerine hitap ederek satın alma arzusu yaratan en önemli unsur, reklamlardır. Bu araştırmada tüketim kültürü, hedonik tüketim, reklamlar ve lüks ürünlerin pazarlanmasında reklamların rolü konularına değinilerek, YouTube platformu üzerinde 'mücevher reklamları' aramasında önlerde çıkan ve en çok izlenen mücevher markaları arasında olan Roberto Bravo ve Ema'nın YouTube platformunda yer alan reklamları, nitel araştırma türlerinden göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre, reklamlardaki ürünlerin işlevsel, maddi ve somut değerlerinden çok, manevi ve soyut değerleri üzerinde durulmuştur. Diğer bir deyişle mücevher reklamlarında, ürünlerin tüketiciye neler hissettireceği, ne tür duygular ve sosyal statü kazandıracağı üzerinde durularak tüketicilerde bu ürünleri satın alma isteği oluşturulmaya çalışılmıştır.Master Thesis Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sosyal medya kullanımı: Boyner büyük mağazacılık örneği(2019) Akküç, Ayşegül; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingBu çalışmanın amacı kurumların gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, sosyal medya platformlarındaki paylaşımlar doğrultusunda sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesidir. Bu bağlamda, Boyner Büyük Mağazacılık tarafından toplumsal etki adı altında gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çalışma kapsamında ele alınmış olup günümüzde oldukça yaygın kullanılan Facebook, Twitter ve Instagram platformları incelenmiştir. Çalışmada betimsel analiz yapılarak veriler işlenmiş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Ardından içerik analizi ile kategorilere ayrılan başlıklar analiz edilmiştir. Bulgular; sosyal medya platformlarında daha çok kadınları hedef alan projelere yer verildiğini, kadın girişimcilerin desteklendiği bir proje olan ''İyi İşler'' projesi ve ''8 Mart Kampanyaları'' bazında daha çok ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' konusuna dikkat çekilmeye çalışıldığını, her alanda farklı projeleri olmasına rağmen sosyal medya paylaşımlarında özellikle Instagram ve Facebook platformlarında bu alanda yaptığı projelerle ilgili paylaşımlarıyla öne çıktığını göstermektedir. Boyner'in ''Toplumsal Cinsiyet Eşitliği'' alanında yaptığı projelerde özellikle 2018 ve 2019 yılında yaptığı paylaşımların dikkat çektiği ''Sosyal Girişimcilik'' alanında gerçekleştirmiş olduğu projeler ile ilgili paylaşımlarının geçmiş yıllara oranla azaldığı, ''Dezavantajlı Grupların Desteklenmesi'' ve ''STK İşbirlikleri'' alanındaki projeleri ile ilgili olarak çok az sayıda paylaşımda bulunduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Medya, Boyner Büyük MağazacılıkArticle Citation Count: 7Medya Kullanımı ve Beden İmajı: Türkiye ve İngiltere Örneği(2017) Sönmez, Elif Eşiyok; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingBu çalışmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'de yaşayan üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde medyanın rolünün ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamına Türkiye'den 381, İngiltere'den 235 üniversite öğrencisi alınmıştır. Verilerin toplanmasında, demografik bilgiler ve medya kullanım alışkanlıkları ile ilgili soruların yanı sıra \"Dış Görünüşe İlişkin Sosyo-Kültürel Tutumlar Ölçeği\"nin yer aldığı bir anket formu kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmış, elde edilen sonuçlar her iki ülke için de ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymuştur. İki ülke için yapılan faktör analizi sonucunda da beden imajı ve medyaya ilişkin geçerli bir faktörleşme elde edilmiştir. Geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması ve ideal beden farkındalığı faktörlerine uygulanan t-testi sonuçları, Türkiye ve İngiltere arasında anlamlı farklar bulunduğunu, tüm faktörler için İngiltere'deki ortalama değerlerin Türkiye'deki değerlerden yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Türkiye ve İngiltere için önerilen modelin testi için LISREL programı ile Path Analizi yapılmıştır. Türkiye için, bilgi kaynağı olarak geleneksel medya, geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması ve ünlülere benzemeye çalışılması değişkenlerini açıkladığı bulunmuştur. İngiltere için ise, geleneksel medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması değişkenini açıkladığı; medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılmasının ise, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması değişkenini açıkladığı görülmüştür. Bu sonuç, özellikle geleneksel medyanın her iki ülkede de üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde önemli bir rol üstlendiğini göstermiştir.Book Part Citation Count: 0Political Consumerism and Social Networking Usage: A Case Study(IGI Global, 2021) Ozgen,O.; Sukuroglu,V.K.; Akar,B.; Physics Group; Public Relations and AdvertisingThe main purpose of the study is to reveal the relations between the internet and social media usage and the basic motives behind the actions and engagements of political consumers departing from the thoughts and individual experiences of scholars. Therefore, the study first draws a framework of the political consumer, political consumerism, and the effects of political consumerism. Then it investigates the link between the internet and social media use and the aforementioned concepts. In other words, the purpose of the study is to analyze the extent to which internet and social media use and increase the likelihood of engaging in political consumerism through the method of a case study. As a method of sampling, quota sampling method was chosen. The in-depth interviews were performed in a semistructured form to maintain the coherence and details. The results of this study and similar studies are thought to be beneficial for improving the quality of life for consumers, corporations, and governments related to agenda setting and policy making. © 2022, IGI Global.Book Part Citation Count: 0Political consumerism and social networking usage: A case study(IGI Global, 2020) Ozgen,O.; Sukuroglu,V.K.; Akar,B.; Physics Group; Public Relations and AdvertisingThe main purpose of the study is to reveal the relations between the internet and social media usage and the basic motives behind the actions and engagements of political consumers departing from the thoughts and individual experiences of scholars. Therefore, the study first draws a framework of the political consumer, political consumerism, and the effects of political consumerism. Then it investigates the link between the internet and social media use and the aforementioned concepts. In other words, the purpose of the study is to analyze the extent to which internet and social media use and increase the likelihood of engaging in political consumerism through the method of a case study. As a method of sampling, quota sampling method was chosen. The in-depth interviews were performed in a semi-structured form to maintain the coherence and details. The results of this study and similar studies are thought to be beneficial for improving the quality of life for consumers, corporations, and governments related to agenda setting and policy making. © 2021, IGI Global.Master Thesis Pozitif ayrımcılığa yönelik kurumsal sosyal sorumluluk etkinlikleri: Ankara Üniversitesi Bülteni üzerinden bir inceleme(2021) Kamaoğlu, Özlem; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingTarihin eski dönemlerinden bu yana toplumsal yaşamın temel unsurlarından biri olarak farklı isimler altında varlığını devam ettiren sosyal sorumluluk, toplumda yer alan dezavantajlı grupların yaşadıkları sorunlara çözüm üretilerek toplumsal fayda sağlanmasını amaçlamaktadır. Günümüzde kadın, çocuk, yaşlı ve engelli gibi pozitif ayrımcılık temelli alanlar kurumsal sosyal sorumluluğun temel çalışma alanına dönüşmüştür. Hem kâr amacı güden işletmelerin hem de kamu kurumlarının bu alanda çeşitli faaliyetler gerçekleştirdikleri bilinmektedir. Bu çalışmada, kâr amacı gütmeyen kurumlardan olan üniversitelerin toplumda farkındalık yaratmak, ihtiyaç sahiplerine yardımcı olmak, hayırseverlik çalışmaları yürütmek gibi amaçlarla pozitif ayrımcılık gruplarına yönelik olarak düzenledikleri etkinlikler üzerinde durulmuştur. Ankara Üniversitesi'nin örneklendiği çalışmada 2017, 2018 ve 2019 yılında gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk etkinlikleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Ankara Üniversitesi Bülteni üzerinden yapılan incelemenin bulguları, pozitif ayrımcılık gerçekleştirilen gruplar bağlamında yaşlılar, kadınlar, çocuklar ve engelliler ile ilgili etkinliklerin yapıldığını göstermektedir. Bulgular, çocuklara yönelik olarak yapılan etkinliklerin incelenen diğer pozitif ayrımcılık gruplarına oranla daha fazla olduğunu ortaya koymaktadır. Pozitif ayrımcılık gruplarına yönelik olarak gerçekleştirilen etkinlikler 2017, 2018 ve 2019 yıllarında sayıca farklılıklar göstermektedir. Ayrıca aylar bazında yapılan inceleme de de etkinlik sayısında farklılıklar söz konusudur. Pozitif ayrımcılığa yönelik olarak gerçekleştirilen etkinliklerin iş birliği durumuna göre incelenmesi sonucu çeşitli kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yapıldığı ancak iş birliği olmadan bizzat kurum tarafından üstlenilerek gerçekleştirilen etkinliklerin sayıca daha fazla olduğu görülmektedir. Ayrıca bulgular, pozitif ayrımcılık gruplarından olan yaşlılar, engelliler, kadınlar ve çocuklar ile ilgili özel günler ve haftalara dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilen etkinliklerin, yılın farklı tarihlerinde yapılan ve diğer kategorisi altında ele alınan etkinliklere oranla daha az olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda Ankara Üniversitesi'nin pozitif ayrımcılığa yönelik olarak gerçekleştirdiği etkinliklerin gerçekleştirildiği tarihe, özel günler/haftalara ve iş birliği durumuna göre çeşitlilik gösterdiğini söylemek mümkündür.Publication Citation Count: 1SOMUT VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI: TÜRK HAMAMI ÖRNEĞİ(2021) Yanar, Ayşem; Söylemezoğlu, Feryal; Erdoğan, Zeynep; Özgen, Özlen; Public Relations and Advertising“Türk hamamı” yaşayan ve kuşaklar boyu aktarılan bir kültürel zenginliğin önemli bir simgesi olduğundan hem somut hem de somut olmayan kültürel mirasın birlikte korunması ve sürdürülmesi açısından önemli bir örnektir. Bu çalışmanın amacı; somut ve somut olmayan kültürel mirasın birlikte korunması ve sürdürülmesi bağlamında Türk hamamının mekânsal, fonksiyonel ve geleneksel özelliklerinin ortaya konulması ve Türk hamamı objelerinin ayrıntılı olarak incelenmesidir. Çalışmada ayrıca, somut kültürel mirasın korunması bağlamında, tarihi değeri olan ve müzelere dönüştürülen hamamların da incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanı yöntemi, kültürel mirasın korunması ve Türk hamam kültürü ile ilgili literatürün taranmasına dayanan betimsel tarama modelidir. Türk hamamının mekânsal, fonksiyonel ve geleneksel özelliklerinin yanı sıra Türk hamamı objelerinin özelliklerini vurgulayan ve Türk hamamı müzelerini yansıtan örnekler içeren görseller ile literatür bulguları desteklenmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde, Türk hamam geleneğinin yaşatılabilmesi, somut ve somut olmayan kültürel mirasın birlikte korunması açısından Anadolu’nun hemen her kentinde yer alan tarihi hamamların fonksiyonlarını sürdürülmesi için çaba gösterilmesinin önemine değinilmiş, bunun mümkün olmadığı durumlarda ise hamamların müzelere dönüştürülerek kaybolmalarının önlenmesinin en azından somut kültürel mirasın korunması açısından bir çözüm olarak görülmesi gerektiği vurgulanmıştır.Book Part Citation Count: 12Surface Modification of Polymeric Biomaterials(Wiley-VCH Verlag, 2013) Guney,A.; Kara,F.; Ozgen,O.; Aksoy,E.A.; Hasirci,V.; Hasirci,N.; Physics Group; Public Relations and AdvertisingSummary: The effectiveness of a biomaterial placed into the body or in contact with the body is strongly dependent on its interactions with the body fluids and cells. These interactions determine how the body elements accept the material. Thus, depending on the specific application area of the biomaterial, it is necessary to understand cell-material, tissue-material, and blood-material interactions in order to optimize the properties of the material. The response of the host organism to biomaterials at macroscopic, cellular, and molecular levels is especially related with the properties of the surface of the material as that is the part that first comes in contact and reacts. In implants, tissue engineering scaffolds, and many other biomedical fields, surface engineering of the biomaterial, especially of polymeric biomaterials, is often required, and the surface is modified physically and/or chemically. This demand is either in the direction of no cell adhesion, as in the case of stents, or in the opposite direction to promote cell adhesion and proliferation, as in tissue engineering applications. This chapter focuses on the principles and practices of surface engineering techniques applied to biomedical polymers and aims to provide an insight to the reader about the field. The physical, chemical, biological, and radiation techniques are discussed as well as some specific modifications to enhance the surface biocompatibility, blood compatibility, and antibacterial properties in an attempt to create a sophisticated, functional surface for specific biointeractions. © 2013 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.Book Part Citation Count: 12Surface Modification of Polymeric Biomaterials(Wiley-VCH Verlag, 2013) Guney,A.; Kara,F.; Ozgen,O.; Aksoy,E.A.; Hasirci,V.; Hasirci,N.; Physics Group; Public Relations and AdvertisingSummary: The effectiveness of a biomaterial placed into the body or in contact with the body is strongly dependent on its interactions with the body fluids and cells. These interactions determine how the body elements accept the material. Thus, depending on the specific application area of the biomaterial, it is necessary to understand cell-material, tissue-material, and blood-material interactions in order to optimize the properties of the material. The response of the host organism to biomaterials at macroscopic, cellular, and molecular levels is especially related with the properties of the surface of the material as that is the part that first comes in contact and reacts. In implants, tissue engineering scaffolds, and many other biomedical fields, surface engineering of the biomaterial, especially of polymeric biomaterials, is often required, and the surface is modified physically and/or chemically. This demand is either in the direction of no cell adhesion, as in the case of stents, or in the opposite direction to promote cell adhesion and proliferation, as in tissue engineering applications. This chapter focuses on the principles and practices of surface engineering techniques applied to biomedical polymers and aims to provide an insight to the reader about the field. The physical, chemical, biological, and radiation techniques are discussed as well as some specific modifications to enhance the surface biocompatibility, blood compatibility, and antibacterial properties in an attempt to create a sophisticated, functional surface for specific biointeractions. © 2013 Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA.Master Thesis Tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutumları ile hedonik ve faydacı satın alma motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2020) Demir, Tuba; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingMal ve hizmetlerin çeşitliliğinin artması, gelir seviyesi ve tüketicilerin tüketim alışkanlıkları tüketicileri ihtiyaçlarının dışında harcama yapmaya yöneltmiştir. Sayıları her geçen gün artan, kentlerin bir sembolü haline gelen ve kentli tüketicilerin vazgeçilmezi olan alışveriş merkezleri alışveriş tercihlerinin değişmesine neden olmuştur. Bu çalışmanın teorik kısmında tüketimin tarihçesi ve tüketim türlerinden olan hedonik ve faydacı tüketimin tanımı yapılmış, amaçları ele alınmıştır. Tüketim olgusu ile ilişkisi olan tüketici ve tüketici satın alma davranışlarının yapısal özellikleri değerlendirilmiş, alışveriş merkezlerinin tarihsel gelişimi ve tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutumlarına değinilmiştir. Teorik çerçeveden hareketle araştırmada anket uygulaması yapılmış ve tüketicilerin hedonik ve faydacı satın alma motivasyonları ile alışveriş merkezlerine yönelik tutumlarının cinsiyet ve yaş değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amaçlanmıştır. Tüketicilerin satın alma motivasyonları ile alışveriş merkezlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin de değerlendirildiği çalışmada, Ordu ilinde yaşayan ve Novada AVM'yi ziyaret eden 406 kişiye ulaşılmıştır. Faktör analizi ile yapısal geçerliği ve cronbach alpha katsayısı ile güvenirliği anlaşılan araştırma sonucunda AVM'lere yönelik tutumlar ile hedonik ve faydacı satın alma motivasyonlarında cinsiyet açısından anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır (p>0.05). AVM'lere yönelik tutumlar (F=1.492, p>0.05) ve hedonik satın alma motivasyonu (F=2.098, p>0.05) toplam puanlarına göre varyans analizi sonucunda yaş kategorilerine bağlı anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Faydacı satın alma motivasyonu alt boyutları toplam puan ortalamaları açısından ise yaş kategorilerine bağlı (F=2.965, p<0.05) bir farklılık tespit edilmiştir. Tukey çoklu karşılaştırma testi sonucunda 50 ve üstü yaş grubu ile diğer tüm yaş grupları arasında farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Ölçekler arasındaki ilişki ve bu ilişkinin yönü değerlendirildiğinde, tüketicilerin AVM'lere yönelik tutumları ile hedonik satın alma motivasyonları (r = 0.435, p<05) ve faydacı satın alma motivasyonları (r = 0.412, p<05) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Buna göre AVM'lere yönelik tutum puanları artarken hedonik ve faydacı motivasyonlara yönelik olumlu bir tutum geliştiği ve pozitif yönlü bir korelasyon oluştuğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Tüketim, Hedonik tüketim, Faydacı tüketim, Tüketici, Tüketici satın alma davranışları, Alışveriş merkeziMaster Thesis Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi(2021) Ömeroğlu, Alper; Özgen, Özlen; Public Relations and AdvertisingBu çalışmanın amacı Instagram'da ideal benlik arayışı için benlik sunumu yapan üniversite öğrencilerinin sergiledikleri performansın tüketim ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin ideal benliklerini inşa etmek adına ihtiyaç duydukları sosyal onay uğraşları, bu çabayı gösterirken tükettikleri ürünler ve nesnelleştirilmiş benlik unsurları araştırılmıştır. Ayrıca kişilerin ötekinin gözünde izlenim oluşturmaya yönelik tutumları da incelenip bu alandaki benlik sunumlarına dair çıkarımlar yapılmıştır. Araştırma derinlemesine görüşme metoduyla katılımcıların söyledikleri ve söylediklerini ifade ederken gözlenen davranışları temel veri kaynağı olarak ele alınmak üzere nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri analizinde tematik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinden 26 kişi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin Instagram'da ideal benlik arayışları için gerçekleştirdikleri tüm eylemlerin tüketim ile ilişkisi olduğunu bulgusuna ulaşılmıştır.