Çiğdemoğlu, Ceyhan

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Ceyhan, Çiğdemoğlu
Çiğdemoğlu C.
C.,Ceyhan
Çiğdemoğlu,C.
Çiğdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, Ceyhan
C., Ceyhan
C.,Çiğdemoğlu
C.,Cigdemoglu
Ceyhan, Cigdemoglu
Ç.,Ceyhan
Cigdemoglu C.
C., Cigdemoglu
Ç., Ceyhan
C., Çiğdemoğlu
Cigdemoglu,C.
Çığdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, C.
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
ceyhan.cigdemoglu@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Advertising
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

1

Research Products

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo

5

Research Products

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

2

Research Products

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

3

Research Products

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

3

Research Products

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo

1

Research Products
Scholarly Output

51

Articles

30

Citation Count

280

Supervised Theses

16

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 51
  • Article
    Atmosfer ile İlgili Çevre Problemleri Konularında Kavram Yanılgılarını Tespit Eden Üç Aşamalı Tanı Testinin Türkçeye Uyarlanması
    (2017) Çiğdemoğlu, Ceyhan; Arslan, Harika Özge; Public Relations and Advertising
    Bu çalışmanın amacı atmosferde görülen küresel çevre problemlerinden sera etkisi, küresel ısınma, ozon tabakasının incelmesi ve asit yağmurları hakkındaki kavram yanılgılarını belirlemek için İngilizce olarak geliştirilmiş olan üç aşamalı bir tanı testinin Türkçeye uyarlamasını yapmaktır. Arslan, Cigdemoglu ve Moseley (2012) tarafından geliştirilmiş geçerliliği ve güvenirliliği raporlanmış test, araştırmacılar tarafından Türkçeye çevrilmiş, daha sonra test uyarlama süreçlerinin aşamaları kullanılmıştır. Ankara\"daki bir üniversitede öğrenim gören 207 öğretmen adayına uygulanarak geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Atmosfer ile İlişkili Çevre Problemleri Tanı Testi (AÇPTT)\"nin geçerliği hem nitel yöntemler hem de nicel yöntemlerle sağlanmıştır. Katılımcıların toplam puanları ile cevaplarından emin olma düzeyleri arasında pozitif ilişki olması, az kavram yanılgısına sahip olduğu belirlenenlerin, fazla kavram yanılgısına sahip olduğu belirlenenlere göre cevaplarından daha emin olduklarını göstermektedir. Aynı zamanda testin geçerliliğini destekleyen yanlış sebepli doğruların ve doğru sebepli yanlışların yüzdeleri olması gereken aralıkta çıkmıştır, bu değerler sırası ile %4.77 ve %3.08\"dir. Testin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0.73, ortalama zorluk derecesi 0.22\"dir. Testin Türkçeleştirilmesi ulusal eğitim araştırmacılarının ve öğretmenlerin onu tanı, başarı, ya da erişi testi olarak kullanılabilmesi açısından önemlidir
  • Article
    A Three-Tier Diagnostic Test To Assess Pre-Service Teachers’ Misconceptions About Global Warming, Greenhouse Effect, Ozone Layer Depletion, and Acid Rain
    (International Journal of Science Education, 2012) Arslan, Harika Özge; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Moseley, Christine; Public Relations and Advertising
    This study describes the development and validation of a three-tier multiple-choice diagnostic test, the atmosphere-related environmental problems diagnostic test (AREPDiT), to reveal common misconceptions of global warming (GW), greenhouse effect (GE), ozone layer depletion (OLD), and acid rain (AR). The development of a two-tier diagnostic test procedure as described by Treagust constitutes the framework for this study. To differentiate a lack of knowledge from a misconception, a certainty response index is added as a third tier to each item. Based on propositional knowledge statements, related literature, and the identified misconceptions gathered initially from 157 pre-service teachers, the AREPDiT was constructed and administered to 256 pre-service teachers. The Cronbach alpha reliability coefficient of the pre-service teachers’ scores was estimated to be 0.74. Content and face validations were established by senior experts. A moderate positive correlation between the participants’ both-tiers scores and their certainty scores indicated evidence for construct validity. Therefore, the AREPDiT is a reliable and valid instrument not only to identify pre-service teachers’ misconceptions about GW, GE, OLD, and AR but also to differentiate these misconceptions from lack of knowledge. The results also reveal that a majority of the respondents demonstrated limited understandings about atmosphere related environmental problems and held six common misconceptions. Future studies could test the AREPDiT as a tool for assessing the misconceptions held by pre-service teachers from different programs as well as in-service teachers and high school students.
  • Master Thesis
    Kişi-örgüt Uyumunun İş Stresi ve İş Tatmini Üzerindeki Rolü: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
    (2021) Waqar, Sana; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising
    Bu çalışma Pakistan'da sağlık alanında çalışanların iş stresi, kişi-organizasyon uyumu (POF) ve iş tatmini (JS) arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Kişi-örgüt uyumu (POF), iş stresi ve iş tatmini konularındaki makalelerin sayısı her geçen gün artmakta, ancak kişi-örgüt uyumu (POF) ve iş stresinin iş üzerindeki rolüne özel olarak herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. memnuniyet (JS). Kesitsel bir anket çalışması olarak, bu çalışmanın verileri Pakistan'daki 291 sağlık profesyonelinden toplanmıştır. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde kolayda örnekleme stratejisi kullanılmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi için, IBM tarafından hazırlanan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) kullanıldı. İlk olarak betimleyici istatistikler (frekans, ortalama, yüzde, ortalama ve standart sapma) verilmiş ve ardından çıkarımsal istatistikler verilmiştir. Katılımcıların cinsiyetine göre; % 65,00 (189 katılımcı) kadın ve %32.6 (96 katılımcı kadın) ve % 2.4 (7 katılımcı) olarak dağılmamaktadır. Katılımcıların yaş, cinsiyet ve iş tecrübesi gibi sosyo-demografik özelliklerindeki farklılıkları kontrol etmek için betimleyici istatistiksel analiz kullanılmıştır. Sonuçlar, kişi-organizasyon uyumu (POF) ile iş tatmini arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. İş stresi ile iş tatmini arasındaki korelasyon .597 olup, bu iki değişken arasında bir ilişki olduğunu, ancak ilişkinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. POF ile iş stresi arasındaki korelasyonun .497 olması, iki değişken arasında bir ilişkinin olduğunu ancak ilişkinin orta düzeyde olduğunu ve POF ile iş tatmini arasındaki korelasyonun 0.7 olması ile 1'e oldukça yakın olduğunu, aralarında güçlü bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. iki değişken ve iş stresi ile iş tatmini arasındaki korelasyonun .597 olması iki değişken arasında orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Kişi-organizasyon (POF), iş stresi ve iş tatmini (JS), çağdaş iş dünyasının en önemli üç unsuru arasında yer aldığından, bu araştırma bu kavramları hem teoride hem de pratikte araştırmıştır
  • Article
    Citation - WoS: 4
    Heterogeneity in Classes: Cooperative Problem-Solving Activities Through Cooperative Learning
    (Fac Teacher Education, 2014) Cigdemoglu, Ceyhan; Kapusuz, Kamil Yavuz; Kara, Ali; Department of Electrical & Electronics Engineering; Public Relations and Advertising
    Teachers, from primary schools to college, experience challenges regarding both increased class sizes and a greater diversity of students having a broad spectrum of abilities, interests, needs, and goals. The aim of this paper is to investigate the effect of cooperative learning through Cooperative Problem-Solving (CPS) activities on homogenous and heterogeneous grouping in an engineering course. As a mixed method design, the study utilized both quantitative and qualitative data. The participants, 47 engineering students selected conveniently, were enrolled in a communication systems course. The analysis of the quantitative data indicated that no significant difference (p=.791) exists between the ways in which the students in homogenous and the students in heterogeneous group understand communication systems. In order to reveal the perceptions of students regarding the implementation, they were interviewed at the end of the semester. The qualitative data obtained from these interviews suggests that students prefer heterogeneous to homogenous grouping. The findings also imply that further research should concentrate on heterogeneous grouping strategies and more detailed qualitative data in order to reveal what kind of patterns emerge from students' interactions in different groupings.
  • Article
    Taking Attention on Environmental Issues by an Attractive Educational Game: Enviropoly
    (Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011) Arslan, Harika Özge; Moseley, Christine; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising
    Researches in interdisciplinary teaching methodologies on environmental education and in assessing their impact were recommended in Thessaloniki Declaration (UNESCO, 1997). Therefore, the purpose of this qualitative study was to develop and field test an educational game, EnviroPoly, to promote environmental literacy. The game was piloted with 44 elementary/mid level pre-service teachers. Afterwards five pre-service teachers met in a focus group to discuss the game and its procedures. The discussions and observations of the large group of teachers during play and the smaller focus group indicated that EnviroPoly is attractive, motivating, enjoyable and useful. Additionally the game was found to be applicable for different grade levels by adapting reading and question cards.
  • Article
    Citation - WoS: 21
    Citation - Scopus: 37
    Argumentation To Foster Pre-Service Science Teachers' Knowledge, Competency, and Attitude on the Domains of Chemical Literacy of Acids and Bases
    (Royal Soc Chemistry, 2017) Cigdemoglu, C.; Arslan, H. O.; Cam, A.; Public Relations and Advertising
    Argumentative practices have the potential to contribute to scientific literacy. However, these practices are not widely incorporated in science classrooms and so their effect on the domains of literacy is still not revealed. Therefore, this study proposes to reveal the effect of argumentation on the three domains of chemical literacy related to the concepts of acids and bases. The study participants comprised 29 freshman pre-service science teachers' enrolled in a General Chemistry-II course. Argumentation practices were implemented over six weeks. Open-ended contextual chemical literacy items were developed to assess the differences in the chemical literacy domains and the items were administered before and right after the intervention. The responses to the chemical literacy items were scored with a rubric and three scores were calculated: knowledge, competency, and attitudes. Paired sample t-tests were used to compare the mean scores. All the intervention sessions were video recorded, and three of them were analyzed according to three criteria: the presence of arguments, the frequency of arguments, and the levels of the arguments. The findings revealed that the argumentation practices contributed to the pre-service teachers' chemical literacy skills, mostly to their knowledge and competencies when compared to their attitudes. Moreover, distinct differences in the quality of argumentation levels were observed over the six weeks.
  • Article
    Separating the Biased Perceptions From Lack of Knowledge on Entrepreneurship Through a Diagnostic Instrument: Ledi
    (2018) Kalaycı, Elif; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising; Department of Business
    Students of entrepreneurship either have ‘biased perceptions’ and/or they lackknowledge. The literature states that biased perceptions can have lasting effect evenafter the training (von Graevenitz, et.al, 2010). Lack of knowledge hinders the decisionmaking of nascent entrepreneurs when they rely on personal opinions or pastexperiences as heuristics derived from small samples or non-random samples. Currentlyentrepreneurship education is not designed to address the impact of biased perceptionsand lack of knowledge. There is a need to separate biased perceptions from ‘lack ofknowledge’ so that entrepreneurship training could be implemented on a more tailoredmanner. It is the goal of this paper to devise such an instrument in the lean start upcontext which is a widely used model of entrepreneurship training. The proposedinstrument is tested on a convenience-based sample composed of 212 people.Employment of a three-tiered instrument in this context is a first of its kind. Knowledgeor lack of knowledge is checked in the first tier, relevant reasoning is assessed in thesecond and certainty is evaluated in the third tier.
  • Master Thesis
    Öğretmenlerin Okul Yönetimi Hakkında Sahip Olduğu Algılanan Etik Liderlik Düzeyi, Örgütsel Sinizm Düzeyleri ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2021) Kaya, Bilsay; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising; Public Relations and Advertising
    Bu araştırmanın temel amacı, algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve iş doyumu arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve örgütsel sinizmin, algılanan etik liderlik düzeyi ile iş doyumu arasındaki ilişkide aracılık rolünün tespit edilmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı ise ilgili değişkenlerin çalışanların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanmasıdır. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, katılımcılardan anket ile veri toplanmıştır. Bu çalışmada kolayda örnekleme stratejisi kullanılmış, Türkiye'nin İzmir ilinde bulunan çeşitli okul ve kademelerde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden 1365 katılımcı ankete çevrimiçi olarak katılmıştır. Önceden geliştirilmiş ölçeklerin güvenilirlik analizi, faktör analizi yapılmış, hipotezler regresyon (process) analizi ve t-testi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve is doyumu değişkenleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilere bakıldığında; algılanan etik liderlik ile iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki; algılanan etik liderlik ile örgütsel sinizm arasında negatif yönlü güçlü bir ilişki ve örgütsel sinizm ile iş doyumu arasında negatif yönlü güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre ilk adımda bağımsız değişken olan algılanan etik liderliğin bağımlı değişken olan iş doyumu üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisinin olduğu; ikinci adımda, algılanan etik liderliğin aracı değişken olan örgütsel sinizm üzerinde negatif yönlü anlamlı etkisinin olduğu; üçüncü adımda ise aracı değişken olan örgütsel sinizmin bağımlı değişken iş doyumu üzerinde negatif yönlü anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Son aşamada algılanan etik liderlik ve örgütsel sinizmin birlikte analize dahil edilerek iş doyumuna olan etkileri incelenmiştir. Sonuç olarak, algılanan etik liderliğin iş doyumu üzerindeki anlamlı etkisini yitirmediğini, örgütsel sinizmin ise iş doyumu üzerindeki etkisinin devam ettiği saptanmıştır.
  • Master Thesis
    Mültecilerde Girişimcilik; Türkiye Ankara'daki Girişimcimültecilerin Karşılaştığı Zorlukları ve Engelleri Araştırmak
    (2019) Kısha, Hamid; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising
    Mültecilerde Girişimcilik - Ankara / Siteler Bölgesi'nde girişimci mültecilerin karşılaştığı zorlukların ve engellerin vaka incelemeleri. Bu çalışmanın amacı, Türkiye / Ankara'daki girişimci mültecilerin karşılaştığı zorlukların araştırılması ve yapılan çalışmalarında hangi faktörler işlerini güçlendiğini ve hangi faktörler işlerini zayıflattığını keşfedilmesidir. Ankara, Siteler Ondur bölgesinde bulunan on beş girişimci mülteciler ile yüz yüze görüşme ve açık uçlu anket formu yöntemleri ile nitel bir çalışma yürütülmüştür. Ankara, Siteler bölgesindeki girişimci mültecilerin karşılaştığı en büyük zorluklar, finans eksikliği, dil engeli ve idari ve mevzuat şartları olmakla birlikte, uzun çalışma saatleri, kira maliyeti ve işletme yönetimi gibi durumdan duruma göre değişen zorluklar da bulunmaktadır. Ayrıca, çoğu mültecilerin düşük eğitim düzeyine sahip olmaları, iş başarısı önlemede büyük neden olmaktadır. Böylece, mültecilerin girişimcilik çalışmaların desteklenmesi ve hatta mültecilerin girişimcilik dünyasının bir parçası olmalarında teşvik çalışmaları, çile sırasında olan mültecilere barınma sağlayan her hangi bir topluluğun en büyük kazanç ve anahtarıdır. Özet olarak, bütün girişimci mültecilerin muazzam enerji ve yaratıcı canlılığını kullanmak, hem kendi mültecileri hem de ev sahiplerini emsalsiz düzeyde ekonomik büyüme seviyelerine getirmektedir.
  • Article
    Etik Liderlik, Örgütsel Sinizm ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
    (2023) Kaya, Bilsay; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Yılmaz, Ayşe Aslı; Tuzlukaya, Şule; Business; Pilot Training; Public Relations and Advertising
    Liderlik vasıfları ile çalışanlarına liderlik eden okul yöneticileri, öğretmenlerde aidiyet duygusunu ve motivasyonu arttırarak, öğrencilerin daha başarılı eğitim almalarına da katkı verir. Özellikle okul yöneticilerinin karar verirken ve uygularken etik ilkelere bağlı kalması, paydaşlarına rol model oluşturacak bir liderlik anlayışı benimsemeleri, kurumsal saygınlığı da beraberinde getirebilecektir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı; algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve iş doyumu arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve örgütsel sinizmin, algılanan etik liderlik düzeyi ile iş doyumu arasındaki ilişkide aracılık rolünün tespit edilmesidir. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, Türkiye’nin İzmir ilinde bulunan çeşitli okul ve kademelerde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden 1365 katılımcıdan veri toplanmıştır. Çalışmanın en dikkat çekici bulgusu algılanan etik liderliğin iş doyumu üzerindeki anlamlı etkisini yitirmediğini, örgütsel sinizmin ise iş doyumu üzerindeki etkisinin devam ettiği saptanmış olmasıdır.