Mültecilerde Girişimcilik; Türkiye Ankara'daki Girişimcimültecilerin Karşılaştığı Zorlukları ve Engelleri Araştırmak

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Public Relations and Advertising
(2000)
The Department of Public Relations and Advertising started its 4-year undergraduate degree program in 2000 under the School of Business. The Department of Public Relations and Advertising offers a program that stresses the skill of analytical thinking for students. The program is based on academic standpoints and supported by practices and new technologies. The department offers the opportunity to take elective courses from its own curriculum, or from other departments, in addition to theoretical and practical courses that complement each other. With a program offered in English, the Department of Public Relations and Advertising has mutual contracts with universities from Spain, the Netherlands and Finland within the scope of the “Erasmus Exchange Program”. In addition, the graduate degree program of “Public Relations and Advertising” under the Graduate School of social Sciences aims to sustain the continuity of undergraduate-level education and training, and to meet the demands of those pursuing to advance academically.

Journal Issue

Events

Abstract

Mültecilerde Girişimcilik - Ankara / Siteler Bölgesi'nde girişimci mültecilerin karşılaştığı zorlukların ve engellerin vaka incelemeleri. Bu çalışmanın amacı, Türkiye / Ankara'daki girişimci mültecilerin karşılaştığı zorlukların araştırılması ve yapılan çalışmalarında hangi faktörler işlerini güçlendiğini ve hangi faktörler işlerini zayıflattığını keşfedilmesidir. Ankara, Siteler Ondur bölgesinde bulunan on beş girişimci mülteciler ile yüz yüze görüşme ve açık uçlu anket formu yöntemleri ile nitel bir çalışma yürütülmüştür. Ankara, Siteler bölgesindeki girişimci mültecilerin karşılaştığı en büyük zorluklar, finans eksikliği, dil engeli ve idari ve mevzuat şartları olmakla birlikte, uzun çalışma saatleri, kira maliyeti ve işletme yönetimi gibi durumdan duruma göre değişen zorluklar da bulunmaktadır. Ayrıca, çoğu mültecilerin düşük eğitim düzeyine sahip olmaları, iş başarısı önlemede büyük neden olmaktadır. Böylece, mültecilerin girişimcilik çalışmaların desteklenmesi ve hatta mültecilerin girişimcilik dünyasının bir parçası olmalarında teşvik çalışmaları, çile sırasında olan mültecilere barınma sağlayan her hangi bir topluluğun en büyük kazanç ve anahtarıdır. Özet olarak, bütün girişimci mültecilerin muazzam enerji ve yaratıcı canlılığını kullanmak, hem kendi mültecileri hem de ev sahiplerini emsalsiz düzeyde ekonomik büyüme seviyelerine getirmektedir.
Refugees Entrepreneurship - Case studies of the challenges and obstacles faced by refugee's entrepreneurs in Ankara (Siteler district). The purpose is to explore the challenges faced by refugee's entrepreneurs in Turkey (Ankara) and to explore which factors strengthen and which factors weaken their business. A qualitative study was conducted by means of face-to-face interview and open-ended questionnaire with fifteen of the refugee's entrepreneurs in Siteler Ondur district (Ankara). In the study, it was found that the major challenges faced by refugee's entrepreneurs in Ankara (Siteler) were lack of finance, language barrier, and administrative and regulatory requirements, in addition to other challenges that varied from case to case with regard to long working hours, rent cost and business management. Furthermore, the majority of the refugees are of low educational background that contributes a lot in preventing the success of the business. Therefore, supporting refugee's entrepreneurs, and even encouraging the refugees to be part of the world of entrepreneurship, are the biggest gain and the key to any community hosting refugees during their ordeal. In summary, utilizing the enormous energy and creative vitality of all refugees' entrepreneurs will bring them and their hosts to unprecedented levels of economic growth.

Description

Keywords

İşletme, Ankara, Ankara-Altındağ-Siteler, Finansal etki, Business Administration, Girişimciler, Ankara, Girişimcilik, Ankara-Altındağ-Siteler, Financial effects, Mülteciler, Entrepreneurs, Entrepreneurship, Sosyoekonomik sorunlar, Refugees, Teknik zorluklar, Socio-economic problems, Technical challenges, İşletme yönetimi, Business management

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

120