Browsing by Author "Üner, Mehmet Mithat"
Now showing 1 - 20 of 32
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 10Build-operate-transfer projects as a hybrid mode of market entry: The case of Yavuz Sultan Selim Bridge in Istanbul(Elsevier Science Bv, 2018) Uner, M. Mithat; Cavusgil, Erin; Cavusgil, S. Tamer; BusinessBOT (Build- Operate-Transfer) projects are well known to sponsors and contractors of mega infrastructure projects around the world. The massive scale and long-term time frame of these construction projects require non-traditional business relationships among the sponsors, prime contractors, sub-contractors, and a host of other vendors. The BOT model is typically sought by local and national governments that cannot independently finance complex mega projects. A BOT deal refers to a large-scale project where the sponsor (typically a governmental agency) contracts with a prime contractor, that assumes the responsibility for completing the construction and operating it for a predetermined period, before turning ownership back over to the sponsor. During this predetermined period, the contractor can recoup its investment through its operations and/or through a guaranteed rate of return from the sponsor. This paper reports on such a project - the case of Yavuz Sultan Selim Bridge, the third bridge linking Asia and Europe in Istanbul, a sprawling metropolis of roughly 15 million people. The bid also called for the construction of the connecting highways. It was initiated in 2012 and was completed in 2016. Named after a celebrated Ottoman Sultan, the bridge is widely acknowledged to address a much-needed infrastructure project for Istanbul. We detail BOT projects - rarely discussed in the IB literature - as a hybrid mode of international market entry, with unique features, benefits, and risks. The insights offered in this manuscript were gathered from a series of unstructured interviews with senior executives of the prime contractors.Article Citation Count: 12Churn and loyalty behavior of Turkish digital natives: Empirical insights and managerial implications(Elsevier Sci Ltd, 2020) Uner, M. Mithat; Guven, Faruk; Cavusgil, S. Tamer; BusinessA generation of consumers have now grown up in the digital age, intimately connected to a host of digital tools. This generation, which we call Digital Natives, has become a prime target for mobile operators due to their size, spending power, and use intensity. In addition, they tend to be influential trend setters when it comes to the adoption of new digital solutions. In the dynamic emerging economy of Turkey, they are of even greater interest to mobile operators as they surpass their peers in many advanced economies in terms of use intensity. Despite its importance, our knowledge of the loyalty and churn behavior of this customer segment is very limited. We respond to this research gap by drawing insights from a comprehensive survey of digital natives in the Turkish context. The empirical data originates from a survey of 2000 Turkish university students. We employ Binomial Logistic Regression analysis which provides interesting managerial and public policy insights. Our findings demonstrate that such customer service factors as call quality, billing and brand image affect both the loyalty and churn intentions of Turkish Digital Natives. Surprisingly, youth loyalty club programs, duration of subscription, and prior churn experience are found to be not significant. These results lead to practical implications for mobile providers and telecom regulators operating in Turkey and elsewhere.Master Thesis Çocuğa yönelik pazarlamanın ötesinde: Literatür ve uygulama arasındaki fark için bir vaka çalışması(2019) Dinç, Kamer; Üner, Mehmet Mithat; BusinessÇocuğa yönelik pazarlamanın ilk örnekleri 1800'lerde görülüyor olmasına rağmen araştırmacıların bu konuya değinmelerinin 1950'leri bulması dikkat çekici bir durumdur. Çünkü çocuklar göze çarpan bir tüketici demografisi oluşturur; ancak araştırmacıların çocukları dikkate almalarının gecikmesi, çocukların tüketici davranışlarını anlamayı de geçiktirmiştir. Bugün, çocuğa yönelik pazarlama anlayışını açıklamak için bazı araştırmalar yapılmış olsa da, referens alınan kaynaklar sınırlıdır. Bununla birlikte, uygulayıcılar kendilerini literatürle sınırlandırmayı tercih etmemiş, kendi yollarını keşfetmeyi tercih etmişlerdir. Hatta araştırmacılar bu konuda uygulayıcıları takip ederler. Bu vaka çalışması, çocuğa yönelik pazarlamanın literatür dışında, gerçek dünyada nasıl çalıştığını anlamak için tasarlanmıştır. Bu araştırmasının kapsamlı amacı, uygulayıcılar ve literatür arasındaki farkı ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışmada, önceki çalışmalara dayanan tanımları, yaklaşımları, stratejileri ve etik sorunları daha iyi anlamak da amaçlanmıştır. Bahsi geçen terimler, çocuğa yönelik pazarlama hakkında daha iyi bir fikir edinmeye yardımcı olmak için araştırılmış ve tartışılmıştır. Bu nedenle, bu vaka çalışması çocuğa yönelik pazarlamayı eleştirmek için uygulama örnekleriyle anlatı sorgulamaları kullanılarak tasarlandı. Çocuğa yönelik pazarlama alanındaki mesleklerle anlatı araştırması olarak görüşmeler yapıldı ve populer kültür belgelerinde uygulama örnekleri alındı. Bu eleştirel çalışma, literatüre ve pratik arasındaki farkı açıklamak için yapılmıştır, böylece bu örnek olay incelemesi çocuğa yönelik pazarlamanın devam eden işleyişi hakkında bilgi toplar ve konuyu detaylandırır.Doctoral Thesis Çoğunluk doğrudan yatırım kararlarının performans üzerine etkisi: OECD konaklama endüstrisi örneği(2021) Erdal, Fehmi Buğra; Üner, Mehmet Mithat; Tourism Management; BusinessBu çalışma doğrudan yabancı yatırım teorilerinden biri olan Eklektik Paradigma'yı (OLI Modeli) açıklamakta ve paradigmanın unsurlarından bir tanesi olan sahiplik üstünlüğünün, OECD'de bulunan oteller ve benzeri konaklama faaliyeti gösteren (NACE=5510) işletmelerin performansına etkisini ölçmektedir. Çalışmada, OECD ülkelerinde bulunan otel ve benzeri 105 konaklama işletmelerinin verileri ile kurulan model, panel veri yöntemi ile incelenmiştir. Model ilk olarak OECD ülkesinde faaliyet gösteren 73 şirketin 10 yıllık verisi (2010-2019) ile incelenmiş ardından modele Türkiye eklenerek 4 yıllık (2015-2018) veri ile tekrar incelenmiş ve sonuçlar ayrı ayrı açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda ilk olarak, OECD ülkelerinde faaliyet gösteren otel ve benzeri konaklama yerlerinde sahiplik avantajının işletme performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Analiz sonuçları bu işletmeler için her iki modelde de işletme büyüklüğünün performansa etkisi olmadığını ortaya koyarken, maddi olmayan duran varlıkların performansa etkisini ortaya koymuştur. Birinci modelde çalışan başına ciro performans ilişkisi anlamsız çıkarken bu değişken ikinci modelde anlamlı çıkmıştır. Yine bu işletmeler için birinci modelde uluslararası ortaklık payının %10 - %50 arasında işletme performansına etki ettiği görülmüştür. Kurulan ikinci modelde bu değişken veri kısıtlılığından dolayı anlamsız çıkmıştır ve modelden dışlanmıştır. Araştırmanın sonuçları kurulan modelin daha da genişletilebileceğine dair kanıtlar sunmaktadır. Veri kısıtlılığı buradaki temel sorun olmaktadır. Kurulan model sahiplik avantajını ölçmek ile beraber Eklektik Paradigma'nın diğer unsurları hakkında bilgi vermemektedir. İlerleyen çalışmalarda model, bu yönde yeniden oluşturularak literatüre katkı vermesi beklenebilir.Doctoral Thesis Dijital pazarlama araçlarından sosyal medyanın yabancı turistlerin türkiye'yi tercihleri üzerine etkisi(2022) Güner, Saime Şanlı; Üner, Mehmet Mithat; BusinessBu araştırma, İngiltere, Almanya ve Rusya'da yaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular yöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm tüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçekler sırasıyla; topluluk deneyimi (faydacı, hazsal, sosyallik ve kullanılabilirlik deneyimi), tüketici bağlılığı (bilişsel, duygusal ve davranışsal bağlılık), topluluk kimliği, sosyal medya kullanımına yönelik tutum ve seyahat katılımında oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe ilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Kavramsal model Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile değerlendirilmiş ve araştırma hipotezleri test edilmiştir. Bu araştırma ile geliştirilen ve test edilen kav(ramsal modelle elde edilen analiz sonuçlarını değerlendirdiğimizde; sosyal ağlar aracılığıyla tüketicilerle kurulan interaktif iletişim sonucunda oluşan topluluk deneyiminin, seyahat katılımının ve topluluk kimliğinin tüketici bağlılığı üzerinde bir etkisi olduğu, bununla birlikte topluluk deneyiminin topluluk kimliği üzerinde pozitif bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Sosyal medya kullanımına yönelik tutumun ve seyahat katılımının, topluluk deneyimi üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir.Article Citation Count: 0Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rTercihleri Üzerine Etkisi(2022) Güner, Saime Şanlı; Üner, M. Mithat; BusinessSosyal medya kullanımının bilgi edinmek ve iletişim sağlamak amacıyla artmasıyla\rtüketicilerin günlük yaşamı üzerinde büyük bir etkisi olmuş ve bireylerin birbirleriyle\riletişim kurma ve seyahat etme şekilleri değişmiştir. Bu gelişmelerin turizm işletmelerine\retkisi seyahat topluluklarının varlığının artmasına ve seyahat endüstrisinde önemli\rdeğişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. Bu araştırmada, İngiltere, Almanya ve Rusya’da\ryaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular\ryöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm\rtüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmadan elde\redilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler\rdeğerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma)\rkullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe\rilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör\ranalizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış\raçılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir.Article Citation Count: 10Does a highly standardized international advertising campaign contribute to the enhancement of destination image? Evidence from Turkey(Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Uner, M. Mithat; Karatepe, Osman M.; Cavusgil, S. Tamer; Kucukergin, Kemal Gurkan; Business; Tourism ManagementPurposeDoes a highly standardized international advertising campaign enhance destination image? Drawing evidence from Turkey's Home Global Image Campaign, the authors investigate this fundamental question. This would help the authors to understand whether there are significant differences in cognitive and affective image among tourist groups in Europe in a destination where there is a highly standardized international advertising campaign.Design/methodology/approachData collected from British, German, French and Italian tourists through the official Twitter account of the Turkish Ministry of Culture and Tourism (TMCT) were used to carry out the quantitative analysis. Analysis of variance test was performed to assess the differences in nationalities. The Scheffe test was also applied as a post hoc comparison.FindingsCognitive image attributes such as "good value for money," "good climate," "interesting and friendly people," "beautiful scenery and natural attractions," "interesting cultural attractions," "appealing local food (cuisine)" and "hygiene and cleanliness" are found to be less favorable in the perceptions of French tourists than those of British, German and Italian tourists. British, German and Italian tourists perceive Turkey as a more pleasant destination than French tourists. Overall, the findings suggest that a highly standardized international advertising campaign fails to boost the destination image for all nationalities.Practical implicationsThe TMCT officials should use the adaptation strategy in international advertising campaigns since the findings denote that the "one-size-fits all" approach is problematic. The TMCT should support and promote environmental sustainability efforts and green hotel practices to attract more tourists and use them in different communication channels.Originality/valueAssessment of affective and cognitive destination images (differences) is still an unresolved issue in the destination management and marketing literature. It seems that there is no empirical study investigating the cognitive and affective image attributes of a destination based on standardization versus adaptation approaches. This paper makes a contribution to the current literature by demonstrating that using the same image campaign in different markets is a practice that fails to achieve the intended goals.Article Citation Count: 9Does a highly standardized international advertising campaign contribute to the enhancement of destination image? Evidence from Turkey(Emerald Group Publishing Ltd, 2022) Uner, M. Mithat; Karatepe, Osman M.; Cavusgil, S. Tamer; Kucukergin, Kemal Gurkan; Business; Tourism ManagementPurpose - Does a highly standardized international advertising campaign enhance destination image? Drawing evidence from Turkey's Home Global Image Campaign, the authors investigate this fundamental question. This would help the authors to understand whether there are significant differences in cognitive and affective image among tourist groups in Europe in a destination where there is a highly standardized international advertising campaign. Design/methodology/approach - Data collected from British, German, French and Italian tourists through the official Twitter account of the Turkish Ministry of Culture and Tourism (TMCT) were used to carry out the quantitative analysis. Analysis of variance test was performed to assess the differences in nationalities. The Scheffe test was also applied as a post hoc comparison. Findings - Cognitive image attributes such as "good value for money," "good climate," "interesting and friendly people," "beautiful scenery and natural attractions," "interesting cultural attractions," "appealing local food (cuisine)" and "hygiene and cleanliness" are found to be less favorable in the perceptions of French tourists than those of British, German and Italian tourists. British, German and Italian tourists perceive Turkey as a more pleasant destination than French tourists. Overall, the findings suggest that a highly standardized international advertising campaign fails to boost the destination image for all nationalities. Practical implications -The TMCT officials should use the adaptation strategy in international advertising campaigns since the findings denote that the "one-size-fits all" approach is problematic. The TMCT should support and promote environmental sustainability efforts and green hotel practices to attract more tourists and use them in different communication channels. Originality/value - Assessment of affective and cognitive destination images (differences) is still an unresolved issue in the destination management and marketing literature. It seems that there is no empirical study investigating the cognitive and affective image attributes of a destination based on standardization versus adaptation approaches. This paper makes a contribution to the current literature by demonstrating that using the same image campaign in different markets is a practice that fails to achieve the intended goals.Article Citation Count: 6Does Job Embeddedness Mediate the Effect of Resilience on Cabin Attendants' Career Satisfaction and Creative Performance?(Mdpi, 2021) Eslamlou, Aram; Karatepe, Osman M.; Uner, Mehmet Mithat; BusinessAn increasing body of research suggests job embeddedness (JE) as a motivational variable influencing employees' attitudinal and behavioral outcomes such as quitting intentions and task performance. Personal resources have been reported to affect JE and these outcomes. However, little work has investigated the antecedents and consequences of JE among cabin attendants. There is also a dearth of empirical research regarding the mechanism linking resilience to cabin attendants' affective and performance outcomes. Therefore, drawing on conservation of resources and JE theories, we propose a conceptual model that examines the interrelationships of resilience, JE, career satisfaction (CSAT), and creative performance (CPERF). Moreover, the model explores JE as a mediator of the impact of resilience on CSAT and CPERF. These linkages were tested via data collected from cabin attendants and their pursers. The findings from structural equation modeling reveal that resilience boosts cabin attendants' JE, CSAT, and CPERF. As predicted, JE is a mediator between resilience and CSAT. Our paper culminates with implications for theory and practice as well as future research directions.Doctoral Thesis İhracat bariyerleri ve Libya'da küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat kapasitesini azaltmadaki rolleri(2019) Salem, Afaf Masaud.sh; Üner, Mehmet Mithat; BusinessOperasyonları uluslararası çapta genişletme kararı alırken, bir iç pazarda belirli bir şirketin karşılaştığı çeşitli riskler ve zorluklar var. Operasyonların genişletilmesi süreci uluslararasılaşma olarak bilinirken, dış pazarlara erişimi engelleyen engeller ihracat engelleri olarak bilinmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, uluslararasılaşma sürecinde zorluklarını anlamak için Libyalı KOBİ'lerin ve ihracatçıların karşılaştığı ihracat engellerini tespit etmektir. İhracat engelleri ve literatürden gözden geçirilen uluslararasılaşma modellerine dayanan bir anket tasarlanmıştır. Tasarlanan anket, Libya'nın ihracat ve ithalat otoritesine kayıtlı iki yüz elli dokuz ihracatçı firmaya dağıtılmıştır. Yüz yirmi bir anket Cronbach'ın 0.956'nın alfa seviyesine ulaştı. Çalışmanın sonuçları, Libya'daki KOBİ'ler için yıllık satış hacimlerinde ve yıllık ihracat hacimlerinde önemli farklar getiren on dokuz ihracat engelinin bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca, onyedi ihracat engelleri, Libya şirketleri arasında farklı uluslararasılaşma aşamalarında önemli farklılıklar göstermiştir. Her üç uluslararasılaştırma aşamasındaki şirketler için en önemli üç engel, şirketler açısından önem derecelerine göre sıralanmaktadır. Kesin sonuçlar, Libyalı KOBİ'lerin karşılaştığı en önemli ihracat engellerinin yerel hükümet desteği, döviz istikrarsızlığı ve uluslararası kalite standartlarını karşılama ile ilgili olduğunu gösteriyor. Anahtar Sözcükler Uluslararasılaşma, İhracat engelleri, Libya, KOBİ'lerArticle Citation Count: 24Industry 4.0 technologies, sustainable operations practices and their impacts on sustainable performance(Elsevier Sci Ltd, 2023) Yavuz, Oguzhan; Uner, M. Mithat; Okumus, Fevzi; Karatepe, Osman M.; BusinessUsing a natural resource-based view and technology-organization-environment framework as the theoretical focus, this paper develops and tests a research model in which sustainable operations practices mediate the impact of industry 4.0 technologies on sustainable performance. The model also tests sustainable operations practices as a moderator of the effect of industry 4.0 technologies on sustainable performance. Data obtained from 302 participants in Turkey's technology development regions were utilized to gauge the aforesaid linkages via partial least squares structural equation modeling. As predicted, sustainable operations practices mediate the influence of industry 4.0 technologies on sustainable performance. Contrary to the study prediction, sustainable operations practices do not significantly moderate the impact of industry 4.0 technologies on sustainable performance. Theoretical and practical implications are discussed and future research directions are offered.Article Citation Count: 2Internationalization journey of healthcare providers: The case of Turkish Acibadem healthcare group(Wiley, 2022) Uner, M. Mithat; Cetin, Burak; Eroglu, Sevgin; Cavusgil, S. Tamer; BusinessThe advances in technology and global deregulation have led to the progressive internationalization of professional services, notably, the healthcare industry. The present case study examines the remarkable internationalization journey of Acibadem Healthcare Group (AHG) by scrutinizing the dynamics and outcomes of the agile and innovative strategies which propel their achievements. The case of AHG shows that successful internationalization in the service industry, in general, and healthcare, in particular, is not solely in the domain of large, established companies from advanced economies, but those ventures with liabilities of origin, newness, and size can also succeed with smart strategies and resourceful leveraging of their competitive advantages. The study provides unique insights on strategic management for successful internationalization of the healthcare services within an emerging market context and suggests future research avenues in this fast-growing field of inquiry.Master Thesis İnternet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Atılım Üniversitesi örneği(2014) Koçoğlu, Ceren; Üner, Mehmet Mithat; BusinessGünümüzde yoğun rekabet ortamında hızla gelişen teknoloji işletmeleri ve yapmış oldukları pazarlama faaliyetlerini etkilemektedir. Son yüzyılın en önemli teknolojik gelişmelerinden biri de internettir. Dolayısıyla işletmelerin üretmiş oldukları ürünleri hedef pazarlarında bulunan tüketicilere tanıtmak, ürünler hakkında bilgi vermek ya da tüketicileri ikna edebilmek için internet kanalıyla gerçekleştirmiş oldukları reklamlar pazarlama iletişimi açısından oldukça önemli bir hale gelmiştir. Tüketicilerin satın alma davranışları kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörlere bağlı olarak şekillenmektedir. Bu faktörler tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olmaktadır. Dolayısıyla işletmelerin tüketicilerin etkilenmiş olduğu bu faktörleri detaylı bir şekilde incelemesi hedef pazarda bulunan tüketicilere daha uygun seçenekler sunma imkânı sağlayacaktır. Bu çalışmada internet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan anket ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Anketler Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde farklı eğitim düzeylerine sahip 333 öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS IBM 22.0 programında analiz edilmiş olup değişkenler arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler 1. Tüketici Satın Alma Davranışı 2. İnternet Reklamları 3. Tüketici Davranışları 4. İnternet Reklamlarının Etkisi 5. E-ReklamMaster Thesis İşletmelerde başarı ölçüm teknikleri ve otomotiv sektöründeki bir işletmeye balanced scorecard (kurumsal karne) uygulaması(2021) Yücel, Hande; Üner, Mehmet Mithat; Businessİşletmelerde yöneticiler, astlarının başarılarını (performanslarını) izlemek ve değerlendirmek zorundadırlar. Bu değerlendirmeler tamamen nesnel kritelere dayalı şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Öznel yargılara dayandırılan değerlendirmeler, personel ve yönetim arasında olumlu ilişkilerin korunmasını, geliştirilmesini engellemektedir. Performans, işletmelerin ulaşmak istediğin yere gelebilmek için gösterdiği başarı seviyesi olarak değerlendirilir. İşletmeler belirli periyotlarla çalışanlarının performanslarını ölçmek için performans ölçme yöntemlerinden faydalanırlar. Bu bağlamda geleneksel yöntemler yerine modern yöntem tercih edilmektedir. Balanced Scorecard (Kurumsal Karne) finansal veriler ile birlikte, finansal olmayan öğrenme ve gelişmeyi, firma içi süreçleri ve en önemlisi müşteri boyutları temel alan; bu boyutlarla performans bileşenini ölçüp, aralarındaki dengeyi sağlayan performans ölçüm sistemidir. Çalışma da performans, performansın özellikleri, performans değerlemenin amaçları, performansın boyutları, performans ölçümü, tarihsel gelişimi ve klasik performans ölçüm sistemlerinde kullanılan analizler ve modern performans ölçüm avantajları, özellikleri, amaçları, avantajları, boyutları hakkında açıklamalar yapılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde kullanılan yöntem mülakat yöntemi ve nitel araştırma yönetimi kullanılmıştır. Ankara ilinde bulunan otomotiv işletmesinde servis, satış ve yedek parça departmanlarından sorumlu 3 müdür, kaporta ve boya departmanından sorumlu 1 şef bulunmaktadır. Şirket ile ilgili tüm bilgilerin iletildiği genel müdür ile görüşülerek işletmenin Balanced Scorecarad (Kurumsal Karne)'ı oluşturulmuştur. Oluşturulmuş olan Balanced Scorecard (Kurumsal Karne) ile işletmenin performansı tüm boyutları ile birlikte değerlendirilebilmektedir. İşletmenin Balanced Scorecard (Kurumsal Karne)'a karşılık belirlenen kriterlere bakıldığında finansal, müşteri, öğrenme ve gelişme boyutlarında hedeflenen oranlara ulaştığını görmekteyiz. Fakat firma içi süreçler boyutunda hedeflenen oranlara ulaşılamadığını görmekteyiz. Genel anlamda bakıldığında firmanın başarılı olduğunu söylemek mümkündür. Anahtar kelimeler Balanced Scorecard (Kurumsal Karne), Performans, COVİD-19Article Citation Count: 68Management commitment to the ecological environment, green work engagement and their effects on hotel employees' green work outcomes(Emerald Group Publishing Ltd, 2022) Karatepe, Tuna; Ozturen, Ali; Karatepe, Osman M.; Uner, M. Mithat; Kim, Taegoo Terry; BusinessPurpose Using social exchange, signaling, job demands-resources and reformulation of attitude theories, the purpose of this paper is to propose and test a research model in which green work engagement (GWEN) mediates the impact of management commitment to the ecological environment (MCEE) on green creativity, task-related pro-environmental behavior (PEB) and proactive PEB. Design/methodology/approach Data for the paper were obtained from hotel customer-contact employees in Turkey and South Korea. The hypothesized associations were assessed via structural equation modeling. Findings The findings in Studies 1 and 2 supported the viability of the model. Specifically, GWEN partially mediated the effect of MCEE on task-related and proactive PEB, while it fully mediated the influence of MCEE on green creativity. Practical implications Management should invest and/or go on investing in environmental sustainability to send strong signals to employees that the organization really cares about the environment and is highly committed to the preservation and protection of the environment. With green training, empowerment and rewards, management can boost employees' GWEN, which motivates them to engage in environmentally responsible behaviors. Originality/value The paper advances current knowledge by testing the relationship of MCEE, as appraised by employees, to their GWEN and green work outcomes. More importantly, the paper has explored the impact of GWEN in the intermediate relationship between MCEE and critical green work outcomes, such as green creativity, task-related PEB and proactive PEB. Further, the paper adds to the extant research by assessing the antecedents and outcomes of GWEN.Article Citation Count: 9The new middle class in emerging markets: How values and demographics influence discretionary consumption(Wiley, 2019) Belbag, Aybegum G.; Uner, M. Mithat; Cavusgil, Erin; Cavusgi, S. Tamer; BusinessThe rise of new middle-class consumers in rapidly transforming emerging markets has attracted the attention of Western business executives. What they know about this growing segment of customers will determine whether they succeed or fail in these markets. The present study examines the factors that drive the discretionary consumption of this new middle class, including the effects of consumerist values, religious values, occupation, education levels, and ownership of fixed assets. The study draws its insights from data gathered from 391 new middle-class consumers in Ankara, the second-largest city in Turkey. The findings provide important implications for businesses, both indigenous and foreign. An overall implication is that managers ought to understand and qualify the new middle class in emerging markets not simply by their access to disposable income but by deeper attitudinal and behavioral characteristics.Article Citation Count: 0Öğrencilerin Yükseköğretimde İşletme Okulları Arasında Değişiklik Yapmaları Üzerine Bir Araştırma(2023) Aboramadan, Mohammed; Yalçın, Aybüke; Üner, M. Mithat; Karatepe, Osman M.; BusinessÇalışmamızın amacı, öğrenci değişiminin nedenlerini ve öğrencilerin eğitim kariyerlerine bir işletme okulunda başladıktan sonra neden ayrılıp başka bir üniversiteye kayıt yaptırdıklarını incelemektir. Mart2019 - Mayıs 2019 tarihleri arasında, Türkiye’nin başkenti Ankara’da bir işletme okulundan diğerine geçiş yapan 31 öğrenci (11 kadın, 20 erkek; ort. yaş: 21,12; dağılım: 19-25) ile nitel bir metodoloji izlenerek öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, analiz sürecinde nitel verileri analiz etmek için QSR NVivo 12 for Windows yazılımı kullanılmıştır. Bulgular, öğrenci kaybının ana nedeninin eğitim dili olarak İngilizce kullanımına ilişkin engellerle ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bunu okul veya bölümden memnuniyetsizlik takip etmektedir.Öğrencilerin başka bir üniversiteyi tercih etme nedenleri arasında seçilen üniversitede arkadaşlarının olması, eve yakınlık, yönlendirmeler ve aile üyeleri de yer almaktadır.Bu çalışma,üniversite yöneticilerine yükseköğretimde öğrenci kaybının nedenlerine ilişkin önemli bilgiler sunmaktadır. Sonuçlar üniversite türüne göre incelendiğinde, devlet üniversitelerinden ayrılan öğrencilerin üniversite veya bölümden memnuniyetsizliklerinin, vakıf üniversitesinden ayrılanların ise yabancı dil sorununun üniversiteden ayrılmalarında daha etkili olduğu görülmektedir. Çalışmanın bulgularına göre, üniversite yönetiminin öğrencilerin yabancı dil becerilerininnasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşması, araştırma ve inovasyona daha fazla yatırım yapması ve öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek için sosyal faaliyetleri artırması gerekmektedir.Article Citation Count: 21On the internationalization of Turkish hospital chains: A dynamic capabilities perspective(Elsevier, 2020) Uner, M. Mithat; Cetin, Burak; Cavusgil, S. Tamer; BusinessHow do professional service firms build the capabilities required for effective international operations? Although the internationalization of manufacturing firms is a widely studied topic, the literature on the internationalization of service firms remains scant. The problem is even more acute when it comes to studies of professional services such as healthcare organizations and hospitals. Yet, we encounter remarkable examples of international market expansion by professional service firms. In this paper, we report on a study of large privately-owned hospital operators from the emerging economy of Turkey, based on in-depth interviews with senior executives. Taking advantage of Turkey's strategic location in the region, these firms have shown extraordinary entrepreneurial initiative expanding their operations beyond the home market over the past two decades. Even more impressive is the creative strategies these firms have been deploying in terms of market entry modes. These range from medical tourism to setting up diagnostic clinics abroad, operating full-service hospitals in key markets, management contracts, and attracting equity capital from international investment firms. We draw from the theory of dynamic capabilities in order to explain the success these firms have had in cultivating international market opportunities. We contend that it takes a variety of organizational capabilities for traditionally domestic-market focused firms to expand into international markets. We provide an integrative discussion and offer implications for advancing knowledge and managerial practice.Master Thesis Perakende sektöründe teknoloji ve yeniliklerin etkisi(2020) Asıf, Mohım Uddın; Üner, Mehmet Mithat; BusinessTeknoloji ve yeniliklerin ışığı altında, perakende sektörü son yıllarda büyük değişime uğramaktadır. Perakende mağazaları artık insanların elli yıl önce düşündükleri gibi geleneksel mağazaları temsil etmemekte; teknolojinin etkisiyle artık her yerdedir. Tüketiciler yalnız mağazalardan değil, çok kanallı ya da çoklu kanal alışveriş imkanlarını kullanabilmektedirler. Teknoloji ve yeniliklerin kullanılması ve uygulanması, eş zamanlı olarak iş modeli yapılarını ve iş stratejilerini de şekillendirmektedir. Yeni teknolojinin iş yarışına katılmasıyla, tüketicilerin davranışları da değişmiştir. Perakende sektöründe rekabetin artmasıyla müşteri deneyimleri kesintisiz, keyifli ve süratli hale gelmiştir. Şimdiye kadar teknolojinin perakende işletmeleri üzerindeki etkisini inceleyen derinlemesine bir araştırma yapılmamıştır. Metodoloji bölümünde, bu sektörde teknolojinin iş modellerinde uygulanmasından, stratejilerin değişmesinden, çok kanallı ve çoklu kanal devrimlerinden, yeni teknolojinin icat edilmesi ve müşteri hizmetlerinde doğrudan uygulanmasından başlayarak; teknolojinin müşteri davranışını nasıl etkilediği, teknolojinin uygulanmasının işletme sahiplerinin kâr ve gelirlerini en üst düzeye çıkarmasına nasıl yardımcı olduğu ve aynı zamanda işletmelerin müşterileriyle daha fazla etkileşimde bulunmak için sosyal medya platformlarında varlıklarını nasıl korudukları üzerine derinlemesine araştırma yapılmıştır. Sonrasında, bu araştırmada sektörle ilgili tüm vaka çalışmalarının ve tüm iş modellerinin çalışıp çalışmadığı da incelenmiştir. Son olarak bu çalışmada, bu teknolojilerin müşteri tatmini ve kesintisizliğini sağlayıp sağlamadığı ve onlara benzersiz bir alışveriş deneyimiyle nasıl daha iyi hizmet sağlanabileceği ile ilgili gerçeğe ışık tutulmaktadır.Review Citation Count: 4A review of the evolving conceptualization of internationalization from a global value chain perspective(Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Uner, Mehmet Mithat; Cigdemoglu, Ceyhan; Wang, Yihuai; Yalcin, Aybuke; Cavusgil, S. Tamer; Business; Public Relations and AdvertisingPurpose - The purpose of this paper is to reveal the assumptive concept of internationalization because it is discussed and understood in the international business (IB) literature. This paper develops a framework to reconceptualize internationalization in the context of global value chain (GVC) and sustainability. Based on this conceptual framework, this paper aims to formulate interrelated propositions to define internationalization.Design/methodology/approach - This paper reviews the assumptive conceptualization process based on empirical evidence obtained through qualitative, illustrative and descriptive content analysis methods. Through the collection and qualitative content analysis of milestone papers, this paper demonstrates the fragmentation of the concept of internationalization. This paper reviews the evolving nature of the concept of internationalization, analyzing the accumulative issues associated with defining internationalization, as well as its potential future development.Findings - This paper introduces a dynamic perspective on the evolving nature of the concept of internationalization and argue there is a need to reconceptualize internationalization in the context of the GVC and sustainability.Originality/value - After reviewing the context in which the term "internationalization " has been applied and taking into consideration the current trends in the IB, this paper formulates an updated definition of the term internationalization. This paper offers a viewpoint on the future direction of the concept of internationalization in light of the growing importance of sustainability within IB.