Türbülans modellerinin DARPA SUBOFF statik sürükleme testi üzerinden incelenmesi

dc.authoridatik, hediye/0000-0002-5858-9132
dc.authorscopusid24464751900
dc.authorwosidatik, hediye/AAH-9274-2020
dc.contributor.authorAtik, Hediye
dc.contributor.otherAerospace Engineering
dc.date.accessioned2024-07-05T15:16:17Z
dc.date.available2024-07-05T15:16:17Z
dc.date.issued2022
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.descriptionatik, hediye/0000-0002-5858-9132en_US
dc.description.abstractBu çalışmada DARPA SUBOFF su altı aracının manevra benzetimlerinde kullanılacak hidrodinamik katsayılarının hesaplanmasında izlenecek yöntem statik sürükleme (İng. static drift) test benzetimleri ile belirlenmiştir. Su altı araçlarının manevralarının belirlenmesinde kullanılan hidrodinamik katsayıların sayısal olarak yeterli doğrulukta elde edilmesi, çözümlemelerde kullanılan çözüm ağı ve türbülans modelleri ile ilişkilidir. Çalışmada ticari yazılım olan ANSYS Workbench yazılımı kullanılmıştır. Uygun çözüm ağı büyüklüğünün belirlenmesi Richardson Extrapolation metoduna dayalı Grid Convergence Index (GCI) yöntemi ile yapılmıştır. Bu yöntemle Spalart Almaras türbülans modeli kullanılarak üç farklı çözüm ağı büyüklüğü ile elde edilen sonuçların etrafındaki ayrıklaştırma hata bandı tahmin edilmiştir. Bunun yanısıra bu çözümler 14 milyon Reynolds sayısında 0 ila 18 derece yana kayma açılarında yapılan testlerin sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Eleman sayısındaki artış ile çözümleme sonuçlarının deneysel veriye yaklaştığı gözlenmiştir. Uygun çözüm ağı seçiminin ardından Realizable k-ε ve SST k-ω modelleri ile analizler tekrarlanarak türbülans modeli opsiyonları incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, 18 derece yana kayma açısına kadar bir-denklemli Spalart Almaras türbülas modelinin pratik uygulamalar için uygun olduğu değerlendirilmiştir. Yüksek kayma açılarının ele alınması gereken durumlarda iki-denklemli SST k-ω türbülans modelinin kullanımının tekrar değerlendirilmesi tavsiye edilmektedir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.17341/gazimmfd.748378
dc.identifier.endpage1522en_US
dc.identifier.issn1300-1884
dc.identifier.issn1304-4915
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85128731238
dc.identifier.scopusqualityQ3
dc.identifier.startpage1509en_US
dc.identifier.trdizinid508608
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17341/gazimmfd.748378
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/508608/turbulans-modellerinin-darpa-suboff-statik-surukleme-testi-uzerinden-incelenmesi
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.wosWOS:000834843300028
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.institutionauthorAtik, Hediye
dc.language.isotren_US
dc.publisherGazi Univ, Fac Engineering Architectureen_US
dc.relation.ispartofGazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürbülans modellerinin DARPA SUBOFF statik sürükleme testi üzerinden incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationcafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverycafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isOrgUnitOfPublication50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15

Files