Türbülans modellerinin DARPA SUBOFF statik sürükleme testi üzerinden incelenmesi

dc.authorid atik, hediye/0000-0002-5858-9132
dc.authorscopusid 24464751900
dc.authorwosid atik, hediye/AAH-9274-2020
dc.contributor.author Atik, Hediye
dc.contributor.other Aerospace Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:16:17Z
dc.date.available 2024-07-05T15:16:17Z
dc.date.issued 2022
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description atik, hediye/0000-0002-5858-9132 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada DARPA SUBOFF su altı aracının manevra benzetimlerinde kullanılacak hidrodinamik katsayılarının hesaplanmasında izlenecek yöntem statik sürükleme (İng. static drift) test benzetimleri ile belirlenmiştir. Su altı araçlarının manevralarının belirlenmesinde kullanılan hidrodinamik katsayıların sayısal olarak yeterli doğrulukta elde edilmesi, çözümlemelerde kullanılan çözüm ağı ve türbülans modelleri ile ilişkilidir. Çalışmada ticari yazılım olan ANSYS Workbench yazılımı kullanılmıştır. Uygun çözüm ağı büyüklüğünün belirlenmesi Richardson Extrapolation metoduna dayalı Grid Convergence Index (GCI) yöntemi ile yapılmıştır. Bu yöntemle Spalart Almaras türbülans modeli kullanılarak üç farklı çözüm ağı büyüklüğü ile elde edilen sonuçların etrafındaki ayrıklaştırma hata bandı tahmin edilmiştir. Bunun yanısıra bu çözümler 14 milyon Reynolds sayısında 0 ila 18 derece yana kayma açılarında yapılan testlerin sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Eleman sayısındaki artış ile çözümleme sonuçlarının deneysel veriye yaklaştığı gözlenmiştir. Uygun çözüm ağı seçiminin ardından Realizable k-ε ve SST k-ω modelleri ile analizler tekrarlanarak türbülans modeli opsiyonları incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, 18 derece yana kayma açısına kadar bir-denklemli Spalart Almaras türbülas modelinin pratik uygulamalar için uygun olduğu değerlendirilmiştir. Yüksek kayma açılarının ele alınması gereken durumlarda iki-denklemli SST k-ω türbülans modelinin kullanımının tekrar değerlendirilmesi tavsiye edilmektedir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.17341/gazimmfd.748378
dc.identifier.endpage 1522 en_US
dc.identifier.issn 1300-1884
dc.identifier.issn 1304-4915
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85128731238
dc.identifier.scopusquality Q3
dc.identifier.startpage 1509 en_US
dc.identifier.trdizinid 508608
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17341/gazimmfd.748378
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/508608/turbulans-modellerinin-darpa-suboff-statik-surukleme-testi-uzerinden-incelenmesi
dc.identifier.volume 37 en_US
dc.identifier.wos WOS:000834843300028
dc.identifier.wosquality Q4
dc.institutionauthor Atik, Hediye
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Gazi Univ, Fac Engineering Architecture en_US
dc.relation.ispartof Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.scopus.citedbyCount 2
dc.title Türbülans modellerinin DARPA SUBOFF statik sürükleme testi üzerinden incelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dc.wos.citedbyCount 0
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isOrgUnitOfPublication 50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15

Files