Aydın, Cumhur

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Aydin, Cumhur
A.,Cumhur
C.,Aydin
Aydin,C.
C., Aydin
A., Cumhur
Cumhur, Aydin
Cumhur, Aydın
Aydın,C.
Aydın, Cumhur
C.,Aydın
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

11

Articles

1

Citation Count

62

Supervised Theses

10

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Master Thesis
    Kara yolu trafik güvenliği kontrolü ve Akyurt-Kalecik yolunun incelenmesi
    (2010) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Trafik kazaları bütün dünya için sosyal, sağlık ve ekonomik açılardan ciddi bir tehlike oluşturmaktadır. Türkiye'de trafik kazaları her yıl artmaktadır. Bu tezde, mevcut yolların karayolu güvenlik kontrolleriyle ilgili olarak farklı ülkelerin mevcut deneyimlerini ortaya koymak amacıyla çalışmalar yürütülmüştür. Etüdün uygulanmasına ilişkin değişik yaklaşımlar dikkate alarak Türkiye şartlarına uyum sağlayan mevcut yolların karayolu trafik güvenliği kontrolleri yol güvenlik etütlerinin uygulanmasına yönelik bir yöntem önerilmiştir.Önerilen yöntemin, karayolu ağına, izlenmesine ve iyileştirilmesine katkılarını değerlendirmek amacıyla örnek bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmaya dayanarak, sonuçları ve olası iyileştirme önerilerini özetleyen bir etüt raporu hazırlanmıştır.
  • Master Thesis
    Karayolu çalışması alanı güvenlik kontrolü ve Kano, Nijerya'da bır örnek çalışma
    (2014) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Motorlu taşıt kullanımındaki artan talepler, yeni karayolu gereksinmeleri ortaya çıkardığı gibi mevcut karayollarının iyileştirilmesi ve buna bağlı olarak daha fazla yol çalışması alanı yaratılması sonucunu doğurmaktadır. Bu tür çalışma alanları yol kullanıcıların yaşam ve güvenliklerine daha fazla tehlike yaratıkları gibi alanda çalışanların da güvenliklerini olumsuz etkilemektedir. Bu tez araştırması, inşaat aşamasında yol çalışması alanı güvenlik etütleri konusunu değerlendirmektedir. Yol çalışması alanı içindeki trafiğin etkin ve güvenli bir biçimde yönlendirilmesine ilişkin, bu alan içerisinden hareket eden yol kullanıcıları, alan içinde çalışan görevliler ile ekipmanın güvenliğini geliştirecek değişik yol güvenliği uygulamaları, bu araştırma içinde gözden geçirilmiştir. Nijerya içindeki bir karayolu üzerinde yer alan çalışma alanı içinde bir örnek araştırma gerçekleştirilerek; yerleştirilmiş geçici trafik kontrol cihazlarının düzenli bakım eksiklikleri ve yol kullanıcılarının trafik yönetim ve hız kurallarına uymamaları gibi hususlar, çalışma alanlarında ortaya çıkan temel tehlike yaratan unsurlar olarak saptanmıştır. Anahtar sözcükler: Yol Çalışması alanı, yol çalışma alanı güvenlik etüdü.
  • Master Thesis
    Sivil ve askeri hava alanlarinda esnek ve rijit kaplama kalınlığına etki eden faktörler
    (2008) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Bu çalışma, sivil ve askeri havaalanlarında esnek ve rijit kaplama kalınlığına etki eden faktörleri incelemektedir. Bu kapsamda, etki eden ana faktörler aşağıda belirtilmiştir.-Zemin taşıma mukavemeti-Tasarım uçağı (ağırlık ve teker konfigurasyonu)-Yıllık tasarım uçak eşdeğer kalkış sayısı-Malzeme özellikleriKaplama kalınlığını etkileyen bu dört ana faktör detaylı olarak irdelenmiştir. Askeri havaalanları için Corps of Engineers methodu, sivil havaalanları için Federal Aviation Administration methodu kullanılmıştır. Her iki tasarım metodu esnek ve rijit kaplamalar için kullanılarak toplam 3306 kaplama kalınlığı hesaplanmıştır.Çalışmanın sonunda esnek ve rijit kaplamalar için kullanılan iki yöntem değerlendirilmiş ve birbirleriyle kıyaslaması yapılmıştır. Federal Aviation Administration yöntemi ile yapılan analizler, Corps of Engineers yöntemine göre rijit ve esnek kaplamalar için daha yüksek kaplama kalınlığı vermiştir. Düşük zemin mukavemetlerinde esnek kaplama rijit kaplamadan daha yüksek kaplama kalınlığı vermiştir. Rijit kaplamanın düşük mukavemetli zeminlerde kullanılmasının daha uygun olacağı tez kapsamında elde edilen sonuçlardan görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Havaalanı kaplama tasarımı, FAA (Amerika Sivil Havacılık Dairesi) Yöntemi, Corps of Engineers Yöntemi
  • Master Thesis
    Change detection in high density urban area and rural area using high resolution satellite image
    (2005) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Ercan, Orhan; Department of Civil Engineering
    Uydu görüntüleme yaygın olarak kullanılmaktadır, haritalar geleneksel ve havadanfotoğraf çekme yöntemi yerine uydu görüntülerinden yapılabilmektedirler. IKONOSuydusu uzaktan algılama alanında bir devrim yaratmıştır.yeryüzü özellikleri yapılar,caddeler, arabalar ve duvarlar yüksek çözünürlü görüntüler ile görülebilmektedir.Uydu görüntüleme daha detaylı harita oluşturmada hızlı, yüksek kalitede datakaynakları sağlamaktadır.Değişikliklerin ortaya çıkarılması bir obje veya bir olgunun değişik zamanlardagözlenerek farklılıklarını tespit etme işlemidir. Farklı dönemlerde elde edilen çoklukaynaklı görüntülerin elde edilmesiyle değişimlerin ölçülmesini içermektedir.Geleneksel değişikliklerin ortaya çıkarılması metodları görsel/elde yapılan geçicidata setlerinin karşılaştırılmasına dayalı yapılmaktadır.Bu çalışma kırsal/kentsel değişimlerin değişik zamanlarda IKONOS uydusuyla eldeedilen orto-görüntüler aracılığı ile yakalanmasını amaçlamaktadır. Örnek çalışmakırsal olarak Marmaris bölgesinde ve kentsel olarak Birlik Mahallesi ? Ankara'dayer almaktadır.Çalışmanın hem kırsal hem de kentsel alanlarda değişikliklerin ortayaçıkarılmasında doğruluklarının ölçülmesi son aşamadır. Geçici data set'lerinin görselkarşılaştırılması metodu (birbirinin üstüne koyarak), bilinen noktaların her katmandakoordinatlarını ölçerek (bina köşesi ve yol kenarı) , ve her durum için manidarlıksınaması (RMSE)'nin hesaplanarak yapılması. RMSE değeri her iki bölgede deyaklaşık 1 metre'dir.Çalışmanın sonuçları; hatasız haritalama için uydu görüntülemenin kullanılması,harita projeksiyonuna uygunluğunu sağlamak için düzeltilmesi ve görüntükayıtlarının doğruluğu işleminin (geometrik farklılıkları) sağlanması değişikliğinortaya çıkarılmasının geçerliliği ve güvenilirliği için temel anahtarlardır. Periyodikolarak (tekrarlanan) çıkan, düşük maliyetli ve detaylı olmasından dolayı, uydudataları özellikle kentsel planlamadaki değişimlerin ölçülmesi için yararlıdır.IKONOS görüntüleri orta/büyük ölçeklerdeki (1:10000, 1:5000) haritalarınyapılması/yenilenmesi için kullanılabilmektedir.Anahtar Kelimeler: değişiklikleri kaydetme, IKONOS, doğruluk değerleri, RMSE
  • Master Thesis
    Kavşaklar incelemesini içeren şehiriçi arterlerde yol güvenlik kontrolü Kano Nijerya'da bir örnek çalışma
    (2014) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Trafik hacimlerindeki hızlı yükselme ve büyük trafik kaza sayılarına yönelik mevcut uluslararası değerlendirmeler ve uygulama plan stratejileri; yol güvenlik kontrolleri /inceleme yöntemlerini dünya çapında her ülkede gerekli uygulama politikalarından birisi haline getirmiştir. Karayolu trafik kazaları her ülkeyi sosyal ve ekonomik olarak etkilemekte, bu durumu değiştirmeye yönelik etkin iyileştirmelerin, çözümlerin; uygun ve istenen önlemlerin sağlanmasına yönelik birçok acil eylemi gerekli kılmaktadır. Bu çerçevede şehiriçi arterlere yönelik yol güvenliği etütleri bu çalışmada analiz edilmiştir. Kano, Nijerya'da bulunan Katsina Yol Kesimi bir örnek çalışma için seçilmiş ve kavşak kapasitesi, hizmet seviyesi ile özellikle gelişmekte olan ülkelerde gözlenen bazı güvenliği eksiklikleri gibi yol güvenliği etüt parametreleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Önerilen yöntem ve elde edilen örnek çalışma yolu özellikleri temel alınarak birçok yol güvenliği eksikliği saptanmış ve bunlara yönelik değişik iyileştirme önerileri ortaya konmuştur. Bu öneriler belirlenirken, kaza şiddetinin azaltılması ve ortadan kaldırılmasına yönelik mevcut kaza potansiyelleri, kapasite ve hizmet seviyesi gibi unsurlar değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Karayolu Güvenlik Etütleri, Kapasite, Hizmet Seviyesi.
  • Master Thesis
    GIS tabanlı deprem yönetimi projesinin dizayn edilmesi ve uygulaması örnek çalışma: Körfez belediyesi
    (2005) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Ercan, Orhan; Department of Civil Engineering
    ÖZET GÖRÜNTÜ SIKIŞTIRMADA FRACTAL BOYUTUN KULLANILABİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA GÜZEL ÖZBEK, Şule Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü, Bitirme Projesi Yöneticisi : Prof. Dr. Aydın ÖZTÜRK Şubat 2003, 34 sayfa Fraktal Görüntü Sıkıştırma Yöntemi, oldukça etkin bir görüntü sıkıştırma yöntemi olmasına rağmen, uygulanmasındaki en büyük zorluk, yöntemin esası olan görüntü içindeki birbirine benzer parçaların bulunmasıdır. Normal boyutlarda bir görüntü için, milyonlarla ifade edilen eşleştirme işlemi yapılmaktadır. Bu çalışmada, görüntü (4x4) piksel boyutlarında Range Blok'lara bölünmüş, her Range ve Domain Blok'un Fraktal boyutu hesaplanmıştır. Her Range Blok, Fraktal boyutu kendisine yakın olan Domain Blok'larla eşleştirilmiştir. Seçilen test görüntülerinde, bir Range Blok için 100 Domain Blok ile eşleştirme sonucunda, kabul edilebilir kalitede görüntüye ulaşılmıştır. Fraktal boyut hesaplama işlemleri için C++ programlama dili, elde edilen görüntüleri ekranda görüntülemek için de Open GL kullanılmıştır. Elde edilen verilerle; Fraktal Boyut'un, Fraktal Görüntü Sıkıştırma Yöntemi'nde eşleştirme için kullanılabilir olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Fraktal Görüntü Sıkıştırma, Fraktal Boyut
  • Master Thesis
    Üst geçitler özelinde yaya güvenliği
    (2005) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    V ÖZET ASKERİ PERSONEL DANIŞMA SİSTEMİ PEKER, Cem Korel Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü, Bitirme Projesi Yöneticisi : Prof. Dr. Kayhan ERCİYES Ağustos 2003, 53 sayfa Askeri Personel Danışma Sistemi (APDS) bir askeri kurumda çalışanların genel ve kişisel bilgilerini içeren bir veri tabanına sıradüzeni içerisinde erişim sağlayan bir yazılımdır. Bu sistem veri tabanı ve ara yüz olarak iki bölümden oluşmaktadır, istemci bilgisayarlar veri tabanına ağ üzerinden TCP protokolünü kullanarak bağlanmaktadırlar. Veri tabanı ağ üzerindeki ODBC (Open Database Connectivity) ile birlikte MS SQL Server tarafından yönetilmektedir. Veri tabanında 5 tablo vardır. Emekli sandığı sicil numarası birincil anahtar olarak kullanılmıştır. Ara yüzün oluşturulmasında Java programlama dili kullanılmıştır. Ara yüz 11, fonksiyonel olarak bağımsız, birbirleri içinden çağırılan, uygulamadan oluşmuştur. Ara yüzle veri tabanı arasında JDBC:ODBC köprüsü kullanılmaktadır. Bu köprü ile kullanıcılar ara yüzü kullanarak veri tabanına ulaşmaktadır. Anahtar kelimeler : JDBC:ODBC Köprüsü, Veritabanından Bilgi Getirme, SQL Sorguları
  • Master Thesis
    Yol güvenliği geliştirilmesinin değerlendirilmesine ilişkin bir yaklaşım
    (2007) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Artan nüfus ve artan trafik yogunlugunun bir sonucu olarak yol güvenliginin gelistirilmesi ulasım yetkilileri için önemli bir politika haline gelmistir. Trafik kazaları hem ülke ekonomisine zarar vermekte hem de sosyal sorunlara yol açmaktadır. Bu durum göz önüne alındıgında en iyi önlem uygulamaları en uygun çözümleri vermeyebilir. Bu yüzden karayolu yetkililerinin bütçe kısıtlamalarını da hesaba katılarak yeni çözüm alternatifleri ortaya koymaları gerekir. Yol güvenligini en üst düzeye çıkartırken ekonomik degerlendirmeler her zaman önemli rol oynar. Baska bir deyisle farklı çözüm seçeneklerinin etkinligi de sorgulanmalıdır. Bu tezin amacı yollarda alınacak önlemlerin belirlenme prosedürü üzerinde çalısmak ve bu önlemlerin Türkiye'den seçilmis sehirlerarası yolların iyilestirilmeleri üzerine maliyet etkinliklerine göre karsılastırmalarını göstermektir. Bu amaçla ag tabanlı bir yazılım olan En yi Uygulama Pratigine Yönelik Yol Güvenligi Bilgisi Uzman Sistemi (SEROES) ve bilgisayar tabanlı bir yazılım olan Yol Güvenligi Karar Destek Sistemi (DST) kullanılmıstır. SEROES yazılımı karayolu güvenligi sorununa uygun bir çözüm seçmek amacıyla, DST yazılımı ise önlemlerin kazaları azaltma etkilerini ve maliyetlerini göz önünde bulundururarak mali etkenlik analizlerini yapmaktır. Anahtar Kelimeler: Yol güvenligi, Önlem, Maliyet Etkinlik
  • Master Thesis
    Karayolu güvenliği etüdü: Kano- Kaduna karayolunda bir örnek çalışma
    (2014) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Trafik hacimlerinin artması sonucu, karayolu güvenliği iyileştirmesi karayolu ile ilgili kuruluşların temel politikası olmaktadır. Yol kazaları ülke ekonomisine hem sosyal hem de ekonmomik maliyetler yaratmaktadır. Bu husus dikkate alındığında, karayolu otoritelerinin bütçe kısıtlarını referans alan değişik çözüm alternatiflerinin ortaya konması önemlidir. Karayolu trafik kazaları bütün dünyada ancak özellikle düşük ve orta gelirli ülkelerde sosyal, sağlık ve ekonomik açıdan çok endişe verici durumdadır. Bu tür ülkelerde yol kazaları ayrıca her yıl artma eğilimindedir. Bu tezde, değişik ülkelerde trafiğe açık karayollarında uygulanan 'karayolu güvenlik etütleri' incelenerek, Nijerya'da bir örnek çalışma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bu analizler ve örnek çalışma dikkate alınarak Nijerya'da trafiğe açık karayollarında uygulanabilecek bir 'karayolu güvenlik etüdü' staratejisi önerilmiştir. Değerlendirmede, önerilen metodolojinin karayolu ağı izlenmesi ve iyileştirmeye bir katkı verip veremeyeceği örnek çalışma kapsamında incelenmiştir. Bu çalışmayı baz alarak, yol güvenliğini tehdit eden bulgular ve uygulanması mümkün iyileştirme önerilerinin yer aldığı bir etüt raporu hazırlanmıştır. Anahtar kelimeler: Karayolu güvenliği, Karayolu Güvenliği Etüdü
  • Master Thesis
    Derinlemesine kaza analizleri ve nijerya karayolu ve trafik ortamında bir örnek çalışma
    (2014) Aydın, Cumhur; Aydın, Cumhur; Department of Civil Engineering
    Derinlemesine kaza analizi; trafik kazasının yeniden canlandırılması ve detaylı incelenmesi amaçlarına yönelik belirtilen bu aşamaları da içine alan kazaya karışan yol kullanıcıları, yol/çevre ve araçlar başlıklarında detaylı bilgiler toplama sürecidir. Analizler trafik kazalarının nedenlerini ortaya koyma, uygun ve etkin iyileştirme tedbirinin önerilmesi ve benzer kazaların önlenmesi amacıyla kullanılabilmektedir. Bu tez, Avrupa Kamyon Kazaları Nedenleri Çalışma metodolojisini incelemiş ve bir modifikasyonunu yapmıştır. Revize yöntem Nijerya Karayollarında bir örnek çalışma içinde uygulanmıştır. Kazaya karışan yol kullanıcıları, araçlar ve yol ile çevreye yönelik 100 parametreye ilişkin detaylı bilgi toplanmış ve bunlar kaza nedenlerinin bulunması ile etkili iyileştirme tedbirleri önerilmesi amacıyla incelenmiştir. Nijerya Ulusal Trafik Kazası Araştırma El Kitabı ve detaylı kamyon veri bankası, kamyonların karıştığı kazaların temel nedenlerinin daha iyi anlaşılması ile etkili iyileştirme tedbirlerinin önerilmesinde yardımcı olabilecektir. Anahtar kelimeler: Trafik kazaları, Derinlemesine Kaza Analizleri