Karayolu güvenliği etüdü: Kano- Kaduna karayolunda bir örnek çalışma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Civil Engineering
Civil Engineering Department of Atılım University, this opportunity can be attained by two Master of Science programs (with thesis or non-thesis). These programs are divided into the following subdivisions: 1) Construction Management, 2) Materials of Construction, 3) Geotechnical Engineering, 4) Hydromechanics and Water Resources Engineering, 5) Structural Engineering and Mechanics, and 6) Transportation Engineering. So, you can find among these alternatives, a subdiscipline that focuses on your interests and allows you to work toward your career goals. Civil Engineering Department of Atılım University which has a friendly faculty comprised of members with degrees from renowned international universities, laboratories for both educational and research purposes, and other facilities like computer infrastructure and classrooms well-suited for a good graduate education.

Journal Issue

Abstract

Trafik hacimlerinin artması sonucu, karayolu güvenliği iyileştirmesi karayolu ile ilgili kuruluşların temel politikası olmaktadır. Yol kazaları ülke ekonomisine hem sosyal hem de ekonmomik maliyetler yaratmaktadır. Bu husus dikkate alındığında, karayolu otoritelerinin bütçe kısıtlarını referans alan değişik çözüm alternatiflerinin ortaya konması önemlidir. Karayolu trafik kazaları bütün dünyada ancak özellikle düşük ve orta gelirli ülkelerde sosyal, sağlık ve ekonomik açıdan çok endişe verici durumdadır. Bu tür ülkelerde yol kazaları ayrıca her yıl artma eğilimindedir. Bu tezde, değişik ülkelerde trafiğe açık karayollarında uygulanan 'karayolu güvenlik etütleri' incelenerek, Nijerya'da bir örnek çalışma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bu analizler ve örnek çalışma dikkate alınarak Nijerya'da trafiğe açık karayollarında uygulanabilecek bir 'karayolu güvenlik etüdü' staratejisi önerilmiştir. Değerlendirmede, önerilen metodolojinin karayolu ağı izlenmesi ve iyileştirmeye bir katkı verip veremeyeceği örnek çalışma kapsamında incelenmiştir. Bu çalışmayı baz alarak, yol güvenliğini tehdit eden bulgular ve uygulanması mümkün iyileştirme önerilerinin yer aldığı bir etüt raporu hazırlanmıştır. Anahtar kelimeler: Karayolu güvenliği, Karayolu Güvenliği Etüdü
The consequence of increasing number of traffic volume, road safety improvement is becoming a major policy for the road authorities. Road accidents create both social and economic cost on the country's economy. When this is taken into consideration, it is therefore important to display different solution alternatives considering the budget limitations of the road authorities. Road accidents are serious problems throughout the world especially in low and middle income countries considering social, health and economic terms. The number of road accidents in such countries tends to increase every year. In this thesis, a case study is selected in Nigeria and the studies were performed to summarize actual practices of road safety auditing on existing roads in different countries. By taking account these different opinions and auditing procedures into account a strategy for road safety auditing on existing roads that fits to Nigerian roads conditions is proposed. For an evaluation, a case study was conducted in order to determine whether the proposed methodology adds a value to the highway network follow up and improvements. Based on this study, the audit report was prepared to summarize findings with possible countermeasures.

Description

Keywords

İnşaat Mühendisliği, Civil Engineering

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

120