Kılıç, Abbas
Loading...
Name Variants
Kılıç, Abbas
Kilic,A.
Kiliç, Abbas
Kılıç,A.
Abbas, Kilic
Abbas, Kılıç
A., Kılıç
Kilic, Abbas
K.,Abbas
A.,Kılıç
A., Kilic
A.,Kilic
A., Kiliç
Abbas, Kiliç
K., Abbas
A.,Kiliç
Kilic,A.
Kiliç, Abbas
Kılıç,A.
Abbas, Kilic
Abbas, Kılıç
A., Kılıç
Kilic, Abbas
K.,Abbas
A.,Kılıç
A., Kilic
A.,Kilic
A., Kiliç
Abbas, Kiliç
K., Abbas
A.,Kiliç
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
abbas.kilic@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
8
Articles
5
Citation Count
0
Supervised Theses
3
8 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Master Thesis İki Anayasa'nın (1961 ve 1982) çalışma hayatı ve sendikal haklara yaklaşımı(2023) Bilgin, Buğrahan; Kılıç, Abbas; LawTürkiye Cumhuriyeti tarihine bakıldığında anayasa değişim aşamalarının katılımcılığın sınırlı, anti demokratik dönemler içinde tamamlandığı görülmektedir. 1921 ve 1924 Anayasaları kurucu parti ve iktidarı ile devamında da gerek 1961 Anayasası gerek 1982 Anayasası darbe yönetimi altında hayata geçmiştir. Anayasalar, vatandaşların temel hak ve özgürlüklerini belirleyen bununla birlikte devleti sınırlandıran temel sözleşme niteliğindeki belgedir. Türkiye'de anayasaların yapılış aşamalarının çoğunlukla askeri darbe süreçlerinde hayata geçtiği düşünüldüğünde, vatandaşların kolektif sosyal haklarına yönelik kazanımlarının ne olduğu, bu kazanımların ne şekilde düzenlediği ve sendikaların da bunlardan nasıl etkilendiği demokrasiler açısından önemli bir husustur. Sendikalar, çalışanların ve işverenlerin hak ve menfaatlerini, toplumsal ve kültürel kazançlarını korumak ve geliştirmek üzere kurulmuş birlikler olduğu kadar çoğulcu demokrasilerin birer unsuru ve siyasal özellikleri de içeren güçlü sivil toplum örgütleridir. Bu çalışmada, sendikal haklara ilişkin düzenlemeler, öncelikle 1921 ve 1924 Anayasaları ve 1961 ile 1982 Anayasası dönemlerinde yaşanan gelişmeler ışığında çalışma hayatındaki ve sendikal alandaki değişim odağında incelenecektir.Article Citation Count: 0İran’da Telif Haklarının Gelişimi ve Telif Hakları Kanunu Tasarısı Üzerine Bir İnceleme(2022) Mahmoudi, Amirreza; Kılıç, Abbas; Lawİran’daki telif haklarına ilişkin yasal düzenlemeler hakkında son gelişmeler önem taşımaktadır. Bu makalenin odağını, 2010 yılında hazırlanan ve hâlihazırda İran Parlamentosunda beklemekte olan “Telif Hakları Kanunu Tasarısı” oluşturmaktadır. Telif Hakları Kanunu Tasarısı’nın amacı temel olarak telif haklarına ilişkin kanunda reform yapmak, hak sahiplerinin çıkarlarının daha iyi korunmasını sağlamak ve İran’ın gelecekte Bern Sözleşmesi’ne ve diğer uluslararası telif hakları anlaşmalarına katılmasını sağlamaktır. Makale, ilk olarak mevcut kanunlara ve Telif Hakları Kanunu’nun geçmişine kısa bir bakış sunmaktadır. Telif Hakları Kanunu Tasarısı metninin, İran’ın mevcut Telif Hakları Kanunu’nun uluslararası telif hakkı standartlarıyla uyumluluğu değerlendirilmektedir. Bu makale, Telif Hakları Kanunu Tasarısı’nın genel olarak İran’daki yürürlükteki Kanunu güncel ve uluslararası telif hakkı sözleşmelerinin normatif çerçevesi ile daha uyumlu hale getireceği düşüncesiyle, bunun olumlu bir girişim olduğu yaklaşımına dayanmaktadır. Bu nedenle, Tasarı üzerinde daha fazla değerlendirme yapılması ve bunun optimizasyonundan sonra yürürlüğe girmesi halinde, yalnızca İran’daki hak sahiplerinin ve kullanıcıların çıkarlarını daha iyi korumakla kalmayacak, aynı zamanda İran ile diğer ülkeler arasında işbirliğini, karşılıklı korumayı ve bu eserlere erişimin sağlanmasını kolaylaştıracaktır.Article Citation Count: 01982 Anayasası’nda TBMM ve Cumhurbaşkanı Seçimine İlişkin Süreler Üzerine(*)(2023) Bakırcı, Fahri; Kılıç, Abbas; Law2017 Anayasa değişikliklerinden sonra mevzuatın uyumlulaştırılması çalışmaları kapsamında seçim kanunların- da da değişiklikler yapılması gerekmiştir. Ancak çok sayıda kanunda kısa sürede kapsamlı değişiklikler yapılması zorunluluğu nedeniyle bazı tekrarlar ve uyumsuzluklar gözden kaçmıştır. Makalede bu tekrarları saptamaya ve uyumsuzlukları gidermeye yönelik öneriler geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda 1982 Anayasası döneminde Anayasa’da ve seçim kanunlarında süreler yönünden yapılan değişiklikler topluca gözden geçirilmekte ve konuyla ilgili önemli Anayasa Mahkemesi ve Yüksek Seçim Kurulu kararları özetlenmektedir. Böylece bir taraftan seçim mevzuatında yer alan sürelerin güncel durumu ortaya konurken, diğer taraftan bu sürelerin gelişim aşamaları da açıklanmış olmaktadır.Article Citation Count: 1TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ’NDE “SÜREKLİLİK İLKESİ” ÇERÇEVESİNDE “ARA VERME” VE “TATİL” ÜZERİNE(2021) Bakırcı, Fahri; Kılıç, Abbas; LawTürkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’nin çalışmalarını kesintiye uğratmasının anayasal iki yöntemi bulunmaktadır: ara verme ve tatil. Ara verme ve tatilin üst sınırları sırasıyla onbeş gün ve üç aydır. Buna rağmen TBMM zaman içinde bu sınırların aşılmasına neden olabilen “aç- kapa” başlığı altında toplanabilecek iki teamül daha geliştirmiştir. Yakın zamanda ortaya çıkan “Covid 19 Pandemisi”, TBMM’yi çalışmalarını durdurmaya zorlamış ve TBMM bu teamüllere yeni uygulamalar eklemiştir. Ancak TBMM parlamentonun sürekliliği kuralını benimsemiştir ve sözkonusu teamüller ve uygulamalar süreklilik ilkesini zedelemektedir. Makale bu yeni uygulamaları süreklilik ve süreksizlik ilkeleri çerçevesinde değerlendirmeyi amaçlamaktadır.Article Citation Count: 8ANAYASA MAHKEMESİNİN BİREYSEL BAŞVURU KARARLARININ TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNE BİLDİRİLMESİ(2021) Kılıç, Abbas; Law1982 Anayasası’nın 148. maddesinin üçüncü fıkrasında “bireyselbaşvuru” hakkı düzenleme altına alınmıştır. Bireysel başvuru hakkı,Anayasa'da güvence altına alınmış temel hak ve özgürlüklerden, Avrupaİnsan Hakları Sözleşmesi kapsamındaki herhangi birinin kamu gücütarafından ihlal edildiği iddiasıyla Anayasa Mahkemesine başvuruyapılmasına dayanmaktadır. Esas inceleme neticesinde bir temel hak veözgürlüğün ihlal edildiğine veya ihlal edilmediğine karar verilmektedir.İhlal kararı verilmesi hâlinde ihlalin ve sonuçlarının ortadan kaldırılmasıiçin yapılması gerekenlere hükmedilmektedir. İhlal kararı verilmesi halinde,ihlali gidermek üzere kararın iletileceği ilgili veya muhatabın belirtilmesi veilgililere tebliğ edilmesi gerekmektedir. Buna göre, Anayasa Mahkemesinin“bireysel başvuru kararları”ında, kamu gücü tarafından gerçekleştirilenihlalin kaynağı kimi hâllerde Türkiye Büyük Millet Meclisi olabilecektir.Bu durumda ihlali ve sonuçlarını ortadan kaldırılmak üzere AnayasaMahkemesinin “TBMM’ye bildirim”de bulunması hukuki bir sonuçolarak ortaya çıkmaktadır. Anayasa Mahkemesi bugüne kadar toplam beşkararda bu yola başvurmuştur. Bu hususun devlet organlarının anayasalyetki kullanımı bakımından üzerinde durulması ve bireysel başvuruhakkının anayasal etkisi ve dönüştürücü işlevi boyutuyla değerlendirilmesigerekmektedir.Article Citation Count: 3SİYASİ SORUMLULUK KURUMUNUN HÜKÜMET SİSTEMLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ(2016) Kılıç, Abbas; LawTemsil terimi, siyasi ve hukuki yönlü olmak üzere iki anlama sahiptir. Siyasi temsil kurumu, siyaset bilimi ve anayasa hukukunun en önemli konularındandır. Temsil zinciri kavramı asil ile vekil arasında siyasi bir bağ kurmaktadır. Bu ilişki siyasi temsil ve hesap verme sorumluluğu açısından değerlendirilmeyi gerektirmektedir. Buna göre, bu makalede başta parlamenter sistem ve başkanlık sistemi olmak üzere bu konu hükümet sistemleri açısından ele alınmıştır.Master Thesis Seyahat hürriyetinin 1982 anayasasına göre hukuki düzeni(2022) Mıhcı, Ahmet Furkan; Kılıç, Abbas; LawSeyahat hürriyeti, temel insan haklarından biri olarak uluslararası sözleşmeler ve anayasalarda güvence altına alınmıştır. Bununla birlikte günümüzde yaşanan gelişmeler, devletleri, seyahat hürriyetinin sınırlandırılması sonucunu doğuracak düzenlemeler yapmaya sevk etmiştir. Covid – 19 pandemi sürecinde getirilen sokağa çıkma kısıtlamaları ve olağanüstü hal sürecinde kanun hükmünde kararnameler ile getirilen pasaport tahditleri, seyahat hürriyetinin sınırlandırılması sonucunu doğuran düzenlemelere örnek gösterilebilecektir. Bu düzenlemelerin anayasaya uygunluğu ise doktrinde tartışma konusudur. Bu çalışmada ilk olarak - Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları kapsamında - seyahat özgürlüğünün yasal çerçevesi ortaya konmuştur. Ardından, seyahat hürriyetinin sınırlandırılması rejimi anlatılmış ve seyahat hürriyetini sınırlandıran mevzuat ayrıntılı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi ve olağanüstü hal döneminde seyahat özgürlüğüne getirilen kısıtlamalar incelenmiş; bu kısıtlamaların temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılmasına ilişkin anayasal rejime uygunluğu tartışılmıştır.Master Thesis Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve normlar hiyerarşisindeki yeri(2021) Yazıcı, Kemal Batuhan; Kılıç, Abbas; Law'Cumhurbaşkanlığı kararnamesi' terimi Türk hukukuna 1982 Anayasası'nın kabul edildiği ilk şeklindeki 107'nci maddesi ile Cumhurbaşkanı'nın 'Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği'ni düzenlemesi amacıyla girmiştir. Türkiye'de 18/08/1983 tarih ve 1 sayılı ilk Cumhurbaşkanlığı kararnamesinin muhtevası da Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğini düzenleyici kapsamda olmuştur. 16/04/2017 tarih ve 6771 sayılı Kanun'la 'Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemi'ne geçişi sağlayan Anayasa değişiklikleri kapsamında, 1982 Anayasası'nın Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğinin düzenlenmesi amacıyla çıkarılmasını belirlediği 107'nci madde ilga edilmiştir. Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, değişiklikle birlikte monist (tekçi) bir oluşum arz eden yürütme organının yegâne kanadını oluşturan Cumhurbaşkanı tarafından yürütme yetkisine ilişkin konularda çıkarılabilecek bir hukuk normu niteliğini kazanmıştır. Cumhurbaşkanlığı kararnamesinin düzenleme alanı ve hukuk normları arasındaki sıralama ve ilişkisini ifade eden normlar hiyerarşisindeki konumu doktrinde tartışmalı bir nitelik sergilemektedir. Bu çalışma, yürütme organının düzenleme yetkisi temelinde, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi normunun Türk hukukundakini yerini ve normlar hiyerarşisinde diğer hukuk normlarına göre konumunu incelemeyi hedeflemektedir.