Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü

dc.authorscopusid 57205419546
dc.authorscopusid 55934363800
dc.contributor.author Kuleli, Ayşe Esin
dc.contributor.author Pfeıffer-taş, Şule
dc.contributor.other Fine Arts and Elective Courses
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:49:57Z
dc.date.available 2024-07-05T15:49:57Z
dc.date.issued 2022
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, Sultanahmet Meydanı’nda yer alan ve günümüzde Marmara Üniversitesi Rektörlük Binası \rolarak hizmet veren yapı, ayrıntılı olarak incelenmektedir. Yapı ilk olarak 1866-1868 yıllarında Dersaadet Sanayi \rMektebi olarak inşa edilmiş, 1894’teki büyük depremden sonra Raimondo D’Aronco tarafından 1894-1900 yılları \rarasında Orman, Maadin ve Ziraat Nezareti olarak yeniden tasarlanmış ve Yeniçeri Müzesi eklenmiştir. Bu \rmakalenin yazarları, her ne kadar diğer yazarlarca farklı yorumlansa da bu tasarımın İstanbul’daki Art Nouveau \rhareketinin ilk yorumları olduğu ve Osmanlı’da genius loci olarak ilk izlerini yansıttığı görüşündedir. Bilindiği gibi \rİstanbul Art Nouveau’su daha sonra çokça ilgi görmüş ve özellikle konut mimarisinde tercih edilmiştir. Bu makalede \rRaimondo D’Aronco’nun tasarımında Osmanlı yerel mimarisi ile Art Nouveau özelliklerinin nasıl birlikte \ryorumlandığı tartışılacaktır. İncelenen yapı, Raimondo D’Aronco’nun tasarımının gelişiminin kesin tarihlerle takip \redilmesine olanak vermesi ve en erken örneklerinden olması açısından önemlidir. İlk kez 3 boyutlu lazer tarama \rcihazı kullanılarak dijital olarak yapılan cephe çizimleri, yapı evrelerinin ayrıntılı incelenmesine olanak vermiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.17822/omad.2022.205
dc.identifier.endpage 94 en_US
dc.identifier.issn 2148-5704
dc.identifier.issn 2148-5704
dc.identifier.issue 23 en_US
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85182643374
dc.identifier.scopusquality Q4
dc.identifier.startpage 55 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17822/omad.2022.205
dc.identifier.volume 9 en_US
dc.institutionauthor Pfeiffer Taş, Şule
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Abidin Temizer en_US
dc.relation.ispartof Osmanlı Mirası Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.scopus.citedbyCount 0
dc.title Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü en_US
dc.title.alternative Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi Mektebinin Orman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006
relation.isOrgUnitOfPublication db737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery db737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946

Files

Collections