Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü

dc.authorscopusid57205419546
dc.authorscopusid55934363800
dc.contributor.authorKuleli, Ayşe Esin
dc.contributor.authorPfeıffer-taş, Şule
dc.contributor.otherFine Arts and Elective Courses
dc.date.accessioned2024-07-05T15:49:57Z
dc.date.available2024-07-05T15:49:57Z
dc.date.issued2022
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Sultanahmet Meydanı’nda yer alan ve günümüzde Marmara Üniversitesi Rektörlük Binası \rolarak hizmet veren yapı, ayrıntılı olarak incelenmektedir. Yapı ilk olarak 1866-1868 yıllarında Dersaadet Sanayi \rMektebi olarak inşa edilmiş, 1894’teki büyük depremden sonra Raimondo D’Aronco tarafından 1894-1900 yılları \rarasında Orman, Maadin ve Ziraat Nezareti olarak yeniden tasarlanmış ve Yeniçeri Müzesi eklenmiştir. Bu \rmakalenin yazarları, her ne kadar diğer yazarlarca farklı yorumlansa da bu tasarımın İstanbul’daki Art Nouveau \rhareketinin ilk yorumları olduğu ve Osmanlı’da genius loci olarak ilk izlerini yansıttığı görüşündedir. Bilindiği gibi \rİstanbul Art Nouveau’su daha sonra çokça ilgi görmüş ve özellikle konut mimarisinde tercih edilmiştir. Bu makalede \rRaimondo D’Aronco’nun tasarımında Osmanlı yerel mimarisi ile Art Nouveau özelliklerinin nasıl birlikte \ryorumlandığı tartışılacaktır. İncelenen yapı, Raimondo D’Aronco’nun tasarımının gelişiminin kesin tarihlerle takip \redilmesine olanak vermesi ve en erken örneklerinden olması açısından önemlidir. İlk kez 3 boyutlu lazer tarama \rcihazı kullanılarak dijital olarak yapılan cephe çizimleri, yapı evrelerinin ayrıntılı incelenmesine olanak vermiştir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.17822/omad.2022.205
dc.identifier.endpage94en_US
dc.identifier.issn2148-5704
dc.identifier.issn2148-5704
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85182643374
dc.identifier.scopusqualityQ4
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17822/omad.2022.205
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorPfeiffer Taş, Şule
dc.language.isoenen_US
dc.publisherAbidin Temizeren_US
dc.relation.ispartofOsmanlı Mirası Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleRaimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümüen_US
dc.title.alternativeRaimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi Mektebinin Orman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümüen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006
relation.isOrgUnitOfPublicationdb737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverydb737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946

Files

Collections