Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü
dc.authorscopusid | 57205419546 | |
dc.authorscopusid | 55934363800 | |
dc.contributor.author | Kuleli, Ayşe Esin | |
dc.contributor.author | Pfeıffer-taş, Şule | |
dc.contributor.other | Fine Arts and Elective Courses | |
dc.date.accessioned | 2024-07-05T15:49:57Z | |
dc.date.available | 2024-07-05T15:49:57Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Sultanahmet Meydanı’nda yer alan ve günümüzde Marmara Üniversitesi Rektörlük Binası \rolarak hizmet veren yapı, ayrıntılı olarak incelenmektedir. Yapı ilk olarak 1866-1868 yıllarında Dersaadet Sanayi \rMektebi olarak inşa edilmiş, 1894’teki büyük depremden sonra Raimondo D’Aronco tarafından 1894-1900 yılları \rarasında Orman, Maadin ve Ziraat Nezareti olarak yeniden tasarlanmış ve Yeniçeri Müzesi eklenmiştir. Bu \rmakalenin yazarları, her ne kadar diğer yazarlarca farklı yorumlansa da bu tasarımın İstanbul’daki Art Nouveau \rhareketinin ilk yorumları olduğu ve Osmanlı’da genius loci olarak ilk izlerini yansıttığı görüşündedir. Bilindiği gibi \rİstanbul Art Nouveau’su daha sonra çokça ilgi görmüş ve özellikle konut mimarisinde tercih edilmiştir. Bu makalede \rRaimondo D’Aronco’nun tasarımında Osmanlı yerel mimarisi ile Art Nouveau özelliklerinin nasıl birlikte \ryorumlandığı tartışılacaktır. İncelenen yapı, Raimondo D’Aronco’nun tasarımının gelişiminin kesin tarihlerle takip \redilmesine olanak vermesi ve en erken örneklerinden olması açısından önemlidir. İlk kez 3 boyutlu lazer tarama \rcihazı kullanılarak dijital olarak yapılan cephe çizimleri, yapı evrelerinin ayrıntılı incelenmesine olanak vermiştir. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.17822/omad.2022.205 | |
dc.identifier.endpage | 94 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-5704 | |
dc.identifier.issn | 2148-5704 | |
dc.identifier.issue | 23 | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85182643374 | |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | |
dc.identifier.startpage | 55 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17822/omad.2022.205 | |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Pfeiffer Taş, Şule | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Abidin Temizer | en_US |
dc.relation.ispartof | Osmanlı Mirası Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi MektebininOrman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü | en_US |
dc.title.alternative | Raimondo D'Aronco'nun İstanbul Art Nouveau Tarzının Doğuşu: Sanayi Mektebinin Orman, Madencilik ve Tarım Bakanlığı ve Yeniçeri Müzesine Dönüşümü | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | a77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | a77b574f-7215-4fb3-98a5-81646b196006 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | db737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | db737132-6c37-4a5e-86fc-be877475f946 |