This item is non-discoverable
Törüner, Ali Mete
Loading...
Name Variants
Törüner, A. Mete
Törüner, A.mete
Törüner, Mete
Ali Mete, Toruner
A.,Törüner
Törüner, Ali Mete
A.M.Toruner
Törüner,A.M.
Ali Mete, Törüner
A.M.Törüner
T.,Ali Mete
Toruner, Ali Mete
T., Ali Mete
Toruner,A.M.
A., Toruner
Törüner, A.mete
Törüner, Mete
Ali Mete, Toruner
A.,Törüner
Törüner, Ali Mete
A.M.Toruner
Törüner,A.M.
Ali Mete, Törüner
A.M.Törüner
T.,Ali Mete
Toruner, Ali Mete
T., Ali Mete
Toruner,A.M.
A., Toruner
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
13
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
13
13 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 13
Master Thesis Sağlık çalışanlarının motivasyonunu etkileyen faktörler(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi örneği)(2013) Törüner, Ali Mete; Törüner, Mete; Department of BusinessGünümüzde sağlık hizmetlerinde tahmin edilemeyen bir profesyonelleşme gerçekleşmektedir.Görev yaptığı işletme ile bütünleşmiş,görev ve sorumluluklarının bilincinde ve yaptığı işe tam anlamıyla motive olmuş personelin,emek-yoğun teknolojiye sahip olan bu kurumların verimini yükselteceği bilinmektedir. Karmaşık bir örgüt yapısı olan hastaneler ve sağlık kurumları farklı nitelik ve birikimi olan personelden oluştuğundan,personeli motive eden faktörlerde kişilere göre değişebilmektedir. Yukarıda kısaca tanımlanan temel amaçlara ulaşmak amacıyla ESOGÜ Tıp Fakültesi Hastanesi'nde görev yapan (doktor,hemşire,laborant,idari memur, hizmetli,vb. )sağlık çalışanlarına etik kurallar dahilinde ve yasal izinler(başmüdür ve başhekim onayı)alınarak yapılan bir alan çalışması yer almaktadır.Personelin hangi motivasyon faktörlerinden etkilendiği ve çalışanların verimliliğinin arttırılmasına yönelik sonuç önerileri yer almaktadır. Anahtar kelimeler: 1)Motivasyon 2)Motivasyon teorileri 3)Motivasyon ve verimlilik ilişkisi 4)Sağlık işletmelerinde personel motivasyon faktörlerMaster Thesis Günübirlik çocuk cerrahi hasta annelerinde kaygı düzeyinin belirlenmesi: Ankara Çocuk Sağlığı Hastalıkları Hematoloji Onkoloji Eğitim Araştırma Hastanesi örneği(2016) Törüner, Ali Mete; Törüner, Ali Mete; Department of BusinessÇalışmanın birinci bölümünde günübirlik cerrahi kavramı, çocuk cerrahisindeki tarihçesi, yararları, uygulandığı durumlar ve aşamaları hakkında bilgi verilmiştir.İkinci bölümde kaygı kavramı, tarihçesi, türleri, belirtileri, sürdüren etkenler ve bozukluğunun belirtileri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın amacı, yöntemi, evren ve örneklemi, kapsam ve sınırlılıkları, demografik bulgular, hipotez ve farklılıkları, bilgilendirilmiş/bilgilendirilmemiş günübirlik cerrahi çocuk hasta annelerinin kaygı düzeyini belirleyip birbiriyle karşılaştırılması, sonuç ve önerilerden bahsedilmiştir. Bu tez çalışmasındaki amaç, günübirlik cerrahi uygulanacak çocuk annelerinin, uygulanacak cerrahi işlemi öncesi kaygı düzeyini değerlendirmek ve bu değerlendirmeyi yaparken de günübirlik cerrahi vakayı planlayan cerrah, anestezi hekimi ve cerrahi klinik hemşiresi tarafından bilgilendirilmiş anne ve bilgilendirilmeyen anne olarak iki gruba ayrılmış olan anne kaygı düzeylerini belirleyip karşılaştırmaktır. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemlerinden, anket tekniği ile toplanmıştır. Ankette, toplam 53 soru bulunmaktadır. Bunların 20 tanesi STAI FORM TX – I(Durum kaygı ölçeği), 20 tanesi STAI FORM TX – 2(Sürekli kaygı ölçeği) ve 13 tanesi de demografik durum bilgilerine aittir. Bu araştırma, Ankara ili Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hematoloji Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesinde günübirlik cerrahi uygulanan, anketi eksiksiz ve uygun olarak dolduran 200 çocuğun annesiyle yapılmıştır. Anket çalışmasında, araştırma örneklemi için basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma 06/07/2015 - 19/11/2015 tarihleri arasında, çocuk cerrahi polikliniğinde ya da çocuk acil servisinde, cerrah tarafından değerlendirilerek 'Günübirlik cerrahi ameliyat olabilir.' tanısı konulan ve ailesinin günübirlik cerrahi uygulamasına onay verdiği 'Günübirlik Cerrahi Çocuk Hasta Annelerinde Kaygı Düzeyinin Değerlendirilmesi Anketi'ni cevaplamayı kabul eden anneler üzerinde yapılmıştır. Anketlerden elde ettiğimiz verilerin analizi için, SPSS 17,0( Statistical Package for the Social Sciences) ve Microsoft Office Excell programı kullanmıştır. Araştırmanın analizinden elde edilen sonuçları, Ankara ili Çocuk Sağlığı Hastalıkları Hematoloji Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çocuğu günübirlik cerrahi ameliyatı olan günübirlik cerrahi çocuk hasta anneleri üzerinde genelleyebilsek de Ankara il sınırları içinde bulunan diğer hastanelerde günübirlik cerrahi ameliyat olan çocuk hasta anneleri üzerinde genelleme yapılması doğru değildir.Master Thesis Türkiye'de Faaliyet Gösteren Uluslararası İlaç Firmalarındaki Tıbbi Mümessillere Yönelik Terfi Uygulamaları ile Motivasyon ve Performans İlişkisi(2014) Yurteri, Muammer Kaya; Törüner, Ali Mete; Törüner, Ali Mete; Department of BusinessBu çalışmada, Türkiye'de faaliyet gösteren uluslararası ilaç firmalarındaki tıbbi mümessillerin kariyerine yönelik terfi uygulamaları ile motivasyon ve performans ilişkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında literatür taraması yapılarak, firmaların terfi uygulamalarına yönelik bilgilere, telefon görüşmesi, e-mail ve yüz yüze görüşmeler ile ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan firmaların tıbbi mümessillerine anket uygulanmıştır. Anketteki değişkenlerin birbirleri arasında ilişki olup olmadığına Ki-kare testi ile, bu ilişkilerin yönüne ise korelasyon katsayısı ile bakılmıştır. Motivasyon ve performansı arttırıcı etkenler olan, terfi etme olanağı, ücret politikası, prim sistemi, yönetici faktörü ve sağlanan yan hakların, araştırmaya katılan tıbbi mümessillerden önem derecesine göre sıralanması istenmiştir. Araştırmanın hipotezlerinden biri; araştırmaya katılan tıbbi mümessilerin,çalışılan firmada terfi etmesi sağlanarak, unvan değişikliği olması durumda motivasyon ve performanslarını olumlu yönde etkilediği verisi elde edilmiştir.Araştırmanın diğerhipotezlerinioluşturan ilişkiler ise şunlardır; 'çalışılan firmanın kariyer basamaklarından memnuniyet ile çalışılan firmanın terfi uygulamalarından memnuniyet', 'çalışılan firmanın kariyer basamaklarından memnuniyet ile çalışılan firmada terfi etme olanağı' ve 'çalışılan firmanın terfi uygulamalarından memnuniyet ile çalışılan firmada terfi etme olanağı'. Motivasyon ve performansı arttıran etkenlerönem derecesine göre sıralandığında, ücret politikası birinci sırada olmasına rağmen, terfi etme olanağının da ücret politikası kadar önemli olduğu görülmüştür. Anket sonuçlarına göre kariyer basamaklarından, terfi uygulamalarından ve terfi etme olanaklarından memnuniyet görülmekle birlikte, memnuniyet düzeyi güçlü değildir. Bu çalışmada, kariyer basamaklarının arttırılmasıyla birlikte, terfi edilerek unvan değişikliği olması durumunda, motivasyon ve performans düzeyinin daha fazla artacağı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre kariyer basamaklarına yönelik bir model oluşturulmuştur.Master Thesis Hemşirelik Hizmetlerinde Yönetsel ve Organizasyonel Sorunların İncelenmesi: Gata Hemşirelik Hizmetlerinde Bir Uygulama(2012) Bolat, Melahat; Törüner, Ali Mete; Törüner, A. Mete; Department of BusinessBu araştırmada, hemşirelik hizmetlerinde yönetsel ve organizasyonel sorunların incelenmesi, sorunların belirlenmesi ve çözüm önerileri getirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, GATA hemşirelik hizmetlerinde görev yapan 592 hemşire ve yönetici hemşire oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş ve tüm evrene ulaşılmaya çalışılmıştır. Çeşitli sebeplerle ulaşılamayan hemşireler çalışma dışı bırakılmıştır. Sonuç olarak 460 hemşireye veri toplama formu ulaştırılmış ve 407 tanesi geri dönmüştür (geri dönüş oranı % 88,5).Araştırmada verilerin toplanması için ikişer bölümden oluşan hemşire ve yönetici hemşirelere yönelik anket formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, SPSS for Win. 18.0 programı kullanılmıştır. Verilerin dağılımlarını göstermek için sayı ve yüzdelikler, tanımlayıcı verilerin istatistiksel karşılaştırılması için Ki-Kare testi ve tanımlayıcı istatistikleri için aritmetik ortalama, standart sapma gösterimi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için ?p? değeri 0,05 alınmıştır.Araştırmada, hemşirelik hizmetlerini yönetsel ve organizasyonel çalışmalarını kısıtlayan kurumsal faktörler ile yönetsel ve organizasyonel sorunlar değerlendirilmiştir. Yönetsel ve organizasyonel sorunlar yönetim süreci işlevleri olan planlama, organize etme, yöneltme, koordinasyon, kontrol ve eğitim-geliştirme faaliyetlerine göre incelenmiştir.Yönetici hemşirelerin çalışmalarını kısıtlayan sorunlardan yönetimi ilgilendiren konularda bağımsız kararlar alamama yüksek düzeyde yaşanan bir sorundur. Ayrıca yüksek düzeyde yaşanan bir sorun olan hemşire sayısının yetersizliği, yasa / yönetmelikler ve hemşirelerin kurumdan ayrılmalarından kaynaklanmaktadır.Hemşirelerin karşılaştıkları yönetsel ve organizasyonel sorunlardan, hemşire sayısı yetersizliği, ücret yetersizliği, görev, yetki ve sorumluluk belirsizliği, hemşirelik yönetimini ilgilendiren konularda diğer uzmanlık alanlarının müdahalesi, iletişim kopukluklarının yaşanması, kalite çalışmalarının ve hizmet içi eğitimin yetersizliği yüksek düzeyde yaşanan sorunlardır.Yönetim pozisyonlarına görevlendirilen hemşirelere yönetim ve organizasyon eğitiminin verilmesi, hemşirelerin görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenebilmesi için iş tanımı ve iş gereklerinin oluşturulması, etkili motivasyon gereçleri kullanılarak hemşirelerin iş doyumunun sağlanması, performans değerleme kriterlerinin oluşturularak çalışanlarla paylaşılması, organizasyon içinde etkili iletişimin ve alınan kararlara katılımın sağlanması; sorunlara yönelik çözüm önerileri olarak değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Yönetsel ve organizasyonel sorunlar, hemşirelik yönetimi, sağlık hizmetleriMaster Thesis Dünya Bankası Kredileriyle Destekli Tarım Projelerinin Türk Tarımına Etkileri(2013) Doğan, Cemal; Törüner, Ali Mete; Törüner, Mete; Department of BusinessBu çalışmada Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip olan tarım sektörü ve sektörde yapılması gerekenlerle 1980 sonrası Dünya Bankası kredileri ve bu krediler çerçevesinde uygulanan tarım projeleri incelenmiştir.Bu tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde, Türkiye'de tarım sektörünün önemi, Cumhuriyetten önce tarım ve Cumhuriyetten sonraki tarımın durumu incelenmiş. Tarım sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi konusuna değinilmiştir.İkinci bölümünde, Türkiye'de uygulanan tarım destekleme politikaları incelenmiş ve tarım sektörünün durumuna değinilmiştir.Üçüncü bölümde, Dünya bankası hakkında bilgi verilmiş, Dünya Bankası kredi türleri incelenmiştir. Dünya Bankasının, IMF ve Türkiye ile olan ilişkisi irdelenmiştir.Son bölümde, Dünya Bankası kredilerinin genel etkileri ile Türkiye'de olan etkileri incelenmiştir. Tarım sektörünün Türkiye'deki sorunları ve bu sorunlara sunulan çözüm önerileri araştırılmıştır.Bu çalışmada, Dünya Bankası kredileri çerçevesinde uygulanan tarım projeleri sonucu, tarıma verilen desteğin azaldığı ve tarım sektörünün ihmal edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler:1.Tarım Sektörü2.Türkiye Ekonomisi3.Tarım Destekleme Politikaları4.Dünya Bankası5.Dünya bankası Kredileri6.IMF7.Tarım ProjeleriMaster Thesis İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme Algısı ve Bir Uygulama(2016) Çoban, Yağmur; Törüner, Ali Mete; Törüner, Ali Mete; Department of BusinessÖZ Çoban Yağmur. ''İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme Algısı ve Bir Uygulama'' İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2016. Günümüz işletmelerinde, işletmeyi oluşturan temel fonksiyon olan insan kaynağının etkin bir biçimde kullanılması, işletmelerin başarı ve başarısızlıklarını belirleyen en önemli faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. işletmeler sahip oldukları insan kaynağını etkin bir şekilde kullanabildikleri takdirde hem rakipleriyle mücadele edebilir, hem de pazar paylarını artırarak sektörde iyi bir yer edinebilmektedirler. Örgütlerde değişen beklenti ve gelişmelerle beraber insan kaynaklarının önemi gittikçe artmıştır. İşletme başarısının devamı çalısanlarının başarısının devamlılıgına bağlıdır. Bu devamlılığın, sürmesi için yöneticilerin, çalısanların yetenekleri, zayıf ve güçlü yönleri ve performansı hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Kısacası personelin iş ile ilgili tüm konularda çok iyi şekilde tanınması gerekmektedir. Çalışanların performanslarıyla ilgili değerlemenin yapılması, yöneticilere bu konuların belirlenmesinde yardımcı olmaktadır. Yapılan bu çalışmada, inşaat sektöründe faaliyet gösteren bir firma ele alınarak incelenmiştir. Firmada uygulanan performans değerlendirme sürecinde, demografik değişkenlere göre katılımcıların algıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı analiz edilmiştir. Analizler ve anket çalışmasının sonuçlarına göre çeşitli değerlendirmeler yapılarak sonuç ve öneriler belirtilmiştir. Anahtar Kelimeler: İnsan Kaynağı, İnsan Kaynakları Yönetimi, Performans Değerlendirme, Performans Yönetim Sistemi, Algı.Master Thesis İnternet Üzerinden Alışverişin Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi(2012) Gerlevik, Derya; Törüner, Ali Mete; Törüner, A.mete; Department of BusinessBu araştırma tezi, internet kullanan tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma durumları ve tüketicilerin internet üzerinden alışverişe ilişkin görüşlerini analiz etmeye çalışmaktadır. Bu amaçla araştırma, tüketici davranışları üzerinde etkili olabilecek faktörleri ortaya koymaya çalışmakta, ve Antalya şehrinde yaşayan insanlar üzerinde yapılan bir yapılandırılmış bir anket çalışmasına odaklanmaktadır. Ortalama bir büyükşehir olan Antalya 200 örneklem ile internet kullanan tüketicilerin yapısı hakkında bazı fikirler edinmemiye yardımcı olurken, aynı zamanda Türkiye'nin internet kullanan tüketicileri hakkında da kabaca bir fikir edinmemizi sağlayacaktır. Araştırmanın örneklemini rassal olarak seçilen 200 internet kullanıcısı oluşturmuştur. Araştırma internet kullanıcıları ile yüz yüze metodu (face-to-face) ile 15 tanesi çoktan seçmeli ve 3 tanesi derecelendirmeli (Likert Scale) soru yöntemi ile `kesinlikle katılmıyorum, katılmıyorum, kararsızım, katılıyorum ve kesinlikle katılıyorum' gibi sorulardan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin %54'ünü kadın ve %46' sını erkek tüketiciler oluşturmaktadır. Katılımcıların internet üzerinden yaptıkları alışveriş sıklığı incelendiğinde ise; %15,5'inin haftada bir kez, %15'inin haftada birkaç kez, %15'inin iki haftada bi kez, %38'inin ayda bir kez ve %16,5'inin de daha önce yapmadığı saptanmıştır. Anket sonucu aynı zamanda tüketicilerin karar verme süreçlerinde etkili olan faktörleri göstermektedir; %22 katılımcı garanti koşullarının sağlanmasını%14 katılımcı ürün teslimat koşullarının güvenilirliğini, %24 katılımcı ise diğer internet kullanıcılarından edindiği bilgiler (feedback) ve %40 katılımcı ise ödeme sistemlerinin güvenirliliğini riski azaltan bir unsur olarak görmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan kullanıcılar düşük fiyat arayışının internet üzerinden alışverişyapmaya yönelten etkenlerden olmasına %15'inin kesinlikle katılmadığı, %18,5'inin katılmadığı %16'sının kararsız olduğu %29'unun katıldığı ve %21,5'inin kesinlikle katıldığı saptanmıştır. Sonuç olarak internet üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin davranışlarının farklılık gösterdiği ortaya belirlenmiştir ve tüketici davranışlarındaki bufarklılıklar tüketicilerin farklı bilgilendirildiklerini göstermekle birlikte bu gruplar içinde bazılarının yanlış bilgiye sahip olması gerekir, veya hepsi yanlış bilgiye sahip olabilir fakat hepsinin doğru bilgiye sahip olması neredeyse imkansızdır. Bu da internet kullanan tüketicilerin bilgi eksikliklerinin olduğunu ve bu konuda daha fazla bilgilenmeleri gerektiğini bize göstermektedir. Bu çalışmanın aynı zamanda internet üzerinden alışveriş hizmeti sunan işletmelere veya bu sektöre yeni girecek işletmelere Türkiye'de tüketici davranışlarının analizi ile yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmektedir.Master Thesis Hemşirelerde Tükenmişlik Sendromunun Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Ankara Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi(2015) Çalık, Nursel; Törüner, Ali Mete; Törüner, Ali Mete; Department of BusinessÇalışmanın birinci bölümünde; Tükenmişlik sendromu kavramı, belirtileri, modelleri, tükenmişlik sendromunu etkileyen faktörler, sonuçları ve mücadele teknikleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümünde; örgütsel bağlılık kavramı, boyutları, belirleyicileri, türleri, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, bağlılığın göstergeleri, sınıflandırılması, sonuçları ve işten ayrılma niyeti hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde ise; araştırmanın amacı, yöntemi, evren ve örneklemi, kapsam ve sınırlılıkları, demografik bulguları, hipotez ve farklılıkları, tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık ile ilişkisi, etkisi, sonuç ve önerilerden bahsedilmiştir. Bu tez çalışmasındaki amaç, istenmeyen bir durum olan tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetine etkisini belirlemeye çalışmaktır. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemlerinden, anket tekniği ile toplanmıştır. Ankette, toplam 59 soru bulunmaktadır. Bunların 22 tanesi Maslach Tükenmişlik Ölçeğine, 17 tanesi Allen ve Meyer Örgütsel Bağlılık Ölçeğine ve 20 taneside mesleki-demografik durum bilgilerine aittir. Bu araştırma, Ankara İli Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan 250 hemşireye anket uygulanarak yapılmıştır. Anket çalışmamda, araştırmanın örneklemi için basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca çalışmanın güvenirliği arttırıcı bir etken olması nedeni ile hastanede bulunan kliniklerin her birinden minimum dört çalışana ulaşılmak amacıyla dağıtılan 250 anketten sağlanan, 200 geri dönüşle anketlerimizin cevaplama oranı %80 olmuştur. Anketlerden elde ettiğimiz verilerin analizi için, Statistical Package for the Social Sciences 17,0 for Windows paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın analizinden elde edilen sonuçları, hastane içinde genelleyebilsek de; Ankara İl sınırları içinde bulunan diğer Eğitim ve Araştırma hastanelerinde bulunan hemşireler için genelleme yapılması doğru değildir. Anahtar Sözcükler: Hemşire, Tükenmişlik Sendromu, Örgütsel Bağlılık, İşten Ayrılma Niyeti.Master Thesis Kabin Ekiplerinde İş Tatmini ve Tükenmişlik Duygusu: Thy Örneği(2012) Tunceli, Didem Hekimoğlu; Törüner, Ali Mete; Törüner, Mete; Department of BusinessBu çalışmada tükenmişlik ve iş tatmini kavramları açıklanmaya çalışılmış ve tükenmişliğin iş tatminine etkisi bilimsel bir araştırmayla ortaya konulmuştur. Tükenmişlik, sıklıkla işi gereği insanlarla birebir çalışma durumunda olan kişilerde görülen psikolojik bir rahatsızlıktır. Özellikle polisler, öğretmenler, hekimlerde sıklıkla rastlanmaktadır. Tükenmişlik ilk olarak Freudenberger tarafından ortaya atılmıştır. Daha sonra Maslach'ın geliştirmiş olduğu model kabul görmüştür. Maslach tükenmişliği üç alt boyutuyla tanımlamıştır: Duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı.Tükenmişliğin pek çok etkeni vardır; bunlar kişisel, ailesel ve örgütsel sebepler olarak gruplandırılabilir. Bunların ortaya çıkardığı tükenmişlikle mücadelede geliştirilmiş pek çok yöntem vardır. Bunlar kişinin kendi kendine uygulayabileceği yöntemler olabileceği gibi örgütün çalışanlar için yapabileceği uygulamalar da olabilir. Her iki taraflı yapılacak uygulamalar tükenmişliğin en kısa sürede sonlandırılmasına katkı sağlayacaktır.Tükenmişlik tek basına bir problem olmasının yanında başka problemleri de tetikleyici bir etmendir. Bu çalışmada araştırılan tükenmişliğin iş tatminine etkisinde olduğu gibi tükenmişlik iş tatminsizliğinin arttıran bir etmendir.Araştırma kısmında, Maslach Tükenmişlik Envanteri ve İş Tatmin Ölçeği kullanılmış; bu anket çalışması ile tükenmişliğin iş tatminine etkisi ölçülmüştür.Araştırmada THY'nda çalışan Ankara ve İstanbul'da ikamet eden kabin ekiplerine anket çalışması uygulanmıştır. Anketler yüz yüze görüşme yöntemiyle yapılmış, 150 kişiye uygulanmış ve tümü geçerli sayılmıştır. Verilerin analizinde SPSS-16 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, tükenmişliğin iş tatminine etkisi yapılan istatistiki analizlerde saptanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda durum için öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler:1.Kabin Ekipleri2.İş Tatmini3.Tükenmişlik DuygusuMaster Thesis Performans ve Motivasyon Arasındaki İlişki: Gata Hemşirelik Hizmetleri Örneği(2012) Çağan, Sultan Nuray; Törüner, Ali Mete; Törüner, A. Mete; Department of BusinessSağlık kurumlarındaki performans ve bunun geri bildirimi olarak sağlık sonuçları çalışanların motivasyonuna bağlıdır. Motive olmayan bir çalışanın performans göstermesi beklenemez. Sağlık kurumlarındaki en büyük insan gücü kaynağını da hemşireler oluşturmaktadır.Bu çalışma, Ankara Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hemşirelik Hizmetlerinde çalışan hemşirelerin belirli bir dönemdeki motivasyon ve performans düzeylerini belirlemek ve motivasyon düzeyleri ile performans düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını varsa bu ilişkinin yönünü ve şiddetini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın önemi ve amacı, araştırmanın soruları ve hipotezleri, sınırlılıkları, varsayımları ile çalışma planı yer almaktadır. İkinci bölümde; kaynak taraması sonucunda elde edilen konuyla ilgili genel bilgiler bulunmaktadır. Üçüncü bölümde; araştırmanın evren ve örneklemi, veri toplama araç ve yöntemi ile verilerin analiz yöntemleri hakkındaki açıklamalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; yapılan alan çalışması sunulmuş, elde edilen sonuçlar yorumlanarak öneriler geliştirilmiştir.Araştırmanın evrenini Haziran-Temmuz 2011 tarihleri arasında GATA'da görev yapan tüm hemşireler (N=594) oluşturmaktadır. Toplam ulaşılması gereken hemşire sayısı 450 olarak belirlenmiştir. Anket formlarının dağıtıldığı 450 hemşireden 47'si (%10.4) çalışmaya katılmayı kabul etmemiştir. Çalışmaya katılım oranı %89.6 olarak belirlenmiştir.Verilerin toplanmasında üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde demografik özellikler, ikinci bölümünde çalışanların kendilerini değerlendirdikleri 24 sorudan oluşan iş performans anketi, üçüncü bölümde ise çalışanların kendilerini değerlendirdikleri 24 sorudan oluşan iş motivasyonu anketi yer almaktadır. Elde edilen veriler MS-Excel 2003 ve SPSS 15.0 paket programlarında değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde Cronbach's Alpha, Tukey testin bütünlüğü/toplanabilirliği değerleri bulunmuş ve gruplar arası karşılaştırmalar için Mann-Whitney, Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Anketler arası ilişkilerin araştırılması için Spearman sıra korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.Analiz sonucunda hemşirelerin performans düzeyleri %95' in üzerinde ?yüksek? düzeyde, motivasyon düzeyleri ise %61.5 ile ?orta? düzeyde bulunmuştur. Hemşirelerin görev performanslarının bağlamsal performanslarından, içsel motivasyonlarının ise dışsal motivasyonlarından yüksek olduğu görülmüştür. Demografik özelliklerin performans üzerinde anlamlı etkiye sahip olmadığı bulunmuştur. Demografik özelliklerden yaş, çalışma süresi ve statü'nün motivasyon üzerinde anlamlı etkisinin olduğu görülmüştür. İş motivasyonu ile iş performansı arasında istatistiksel olarak ?anlamlı, doğrusal ve orta kuvvette? bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Hemşirelikte motivasyon, Hemşirelikte performans, Motivasyon, Performans, Performans ile motivasyon arasındaki ilişki