Elker, Hüseyin Cüneyt

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Elker, Hüseyin Cüneyt
H., Elker
H.,Elker
Elker,H.C.
Hüseyin Cüneyt, Elker
H.C.Elker
E.,Huseyin Cuneyt
E., Huseyin Cuneyt
E.,Hüseyin Cüneyt
Huseyin Cuneyt, Elker
Elker, Huseyin Cuneyt
Elker, Cüneyt
Job Title
Profesör Doktor
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

9

Articles

9

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Article
    ULAŞIMDA KARAR ZAMANI
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Yıllardır harcanan bu kadar kaynağa ve çabaya, yapılan bunca tartışmaya karşın ulaşım sorununun çözümünde başarılı olunamamışsa, bu birkaç yönetici veya uzmanın beceriksizliği ve bilgisizliği ile açıklanamaz. Teknik elemanından akademisyenine, politikacısından direksiyon başındaki vatandaşına kadar toplumun neredeyse bütününde bir yanlış algılama var demektir. Doğru bir tedavi için doğru teşhis koymak gerekir. Nasıl ki, bir verem hastasına soğuk algınlığı teşhisi konup tedavi buna göre yapıldığında bu hasta iyileştirilemezse, ulaşımda da sorun yanlış tanımlandığında önerilen çözümler yetersiz kalır. Doğru tanımlara ya da doğru politikalara varmak içinse ulaşımın özünü kavramak, öylesine alışıldığı için tek ve değişmez gerçekmiş gibi düşünüldüğünden üzerinde tartışılmayan bazı kavramları yeniden tartışmaya açmak gerekir. O zaman ulaşım sorunun çözümünde yeni ufukların varlığı görülecektir.
  • Article
    BİR İÇ MİMARLIK STÜDYO EĞİTİM MODELİ DENEYİMİ
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Mimarlık ve iç mimarlık eğitiminde stüdyoda çalışma genel olarak, masa başı kritik ve belirli aralıklarda öğrencilerin ürünlerinin değerlendirildiği jürilerden oluşmaktadır. Bu sistemin bazı avantajları olmasına karşın, sorunları da bulunmaktadır. Bunların başında farklı öğretim elemanlarından alınan bireysel görüşlerin öğrencide çelişkiler yaratması, öğrencilerin diğerlerine yapılan eleştirilerden kendi projeleri için ders çıkaramaması, projenin üzerinde kalem oynatılması ve giderek öğretim elemanlarının projeleri kendileriyle özdeşleştirebilmeleri, öğrencilerde sıkça rastlanan hata veya eksiklerin herbir öğrenciye tekrar tekrar hatırlatılmak zorunda kalınması gibi sakıncalar gelmektedir.
  • Article
    Ulaşımda Bilinçlendirme Programları
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Kentsel ulaşımda, talebin azaltılması, yolculukların otomobilden toplutaşıma kaydırılması, bu amaçla toplutaşım sistemlerinin geliştirilmesi ve otomobil kullanımının caydırılması, sorunların daha az ve esnek yatırımlarla çözülmesi gibi politikalar, gelişmiş ülkelerde uzun yıllardır tartışılmasına bile gerek kalmayan ilkeler haline gelmiştir. Ülkemizde bu gerçeklerin uzmanlarca bilinmesine ve bilimsel toplantılarda tekrar tekrar dile getirilmesine karşın, bu konuda yerel yöneticilerden sokaktaki adama kadar toplumun çok büyük bir kesiminde yaygın bir bilinçsizlik göze çarpmaktadır. Bu bilinçsizlik, yerel yönetimlerce sayıları çığ gibi büyüyen ve kentleri betonlaştıran altyapı yatırımlarının yapılmasına ve bunların kamuoyunca hoşgörüyle karşılanmasına, hatta alkışlanmasına yol açmaktadır. Bu olgu göstermektedir ki, ülkemizde ulaşımda temel sorun teknik veya parasal yetersizlik değil, gerçeklerin ve çağdaş yaklaşımların topluma anlatılamaması ile ilgilidir. Bildiride bu noktadan hareketle, önce çağdaş ulaşım politikalarının ve bunların gerekçelerinin kısa bir hatırlatılması yapılmaktadır. Daha sonra, eksikliği hissedilen bir “bilinçlendirme programı”nın ilke ve boyutları tartışılmaktadır. Böyle bir kampanyanın stratejileri ve hedeflerinin neler olabileceği, kimler tarafından yürütüleceği, hangi kitleleri hedefleyeceği, kullanılacak yöntem ve ortamların neler olacağı, hangi kuruluşlardan destek alınabileceği, finansmanının nasıl sağlanabileceği, ne derece etkili olabileceği gibi konular ayrıntılarıyla irdelenmektedir. Bu çerçeve içinde, dünyadaki uygulamalar da gözden geçirilmekte, ülkemizin gereksinmeleri açısından yararlı olabileceği düşünülen yöntemler dikkate alınmaktadır. Bildiri, ulaşım sorunlarının ve bunların çözümüne ilişkin politikaların doğru bir biçimde algılanmasına yönelik bir bilinçlendirme programı önerisiyle sonuçlanmaktadır.
  • Article
    YAŞANABİLİR BİR ÇEVRE İÇİN ULAŞIM
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Ulaşım çevresel koşulları belirleyen etkenlerin başında gelmektedir. Ulaşım sektörünün olumsuz çevresel etkileri üç grup altında sınıflandırılabilir: küresel, kentsel ve yerel. Herşeyden önce, ulaşım yarattığı sera gazı ile küresel bir tehdit oluşturmaktadır. Gerek kentlerarası, gerekse kentiçi ulaşım etkinliklerinin ürettiği kirlilik bulunduğu çevre ile sınırlı kalmayıp bütün insanlığı etkilemektedir. Uzmanlar, 2010 yılından itibaren ulaşım sektörünün küresel ısınmayı tetikleyen birinci etken haline geleceğini tahmin etmektedirler.
  • Article
    KENT MERKEZLERİNİN DÖNÜŞÜMÜNDE KULLANILABİLECEK YÖNTEMLER
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Kentsel etkileşim biçimlerindeki değişme ve ulaşım-iletişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişme başta olmak üzere, bir çok etmen geleneksel kent merkezlerinin giderek başkalaşmaya uğramalarına ve alışılagelmiş işlevlerini yitirmelerine yol açmaktadır. Bu süreç sonucunda, kent merkezlerinin büyük bir bölümü içi boşalmış ve/veya boşalan yapıların merkeze yabancı işlevlerle dolduğu bir mekanlar yığınına dönüşmektedir. Oysa, söz konusu alanlar bir kentin algılanmasında ve kimliğinin oluşumunda en belirleyici etkenlerdir. Bu kentsel alanların mekan kalitesini arttırıcı –iyi niyetle hazırlanmış- imar planı veya kentsel tasarım gibi fiziki planlama içerikli eylemler çoğunlukla istenilen hedefe erişilmesine yetmemektedir. Bu tür planların raflarda kaldığı ve hiçbir zaman hayata geçirelemediği örnekler pek çoktur. Etkili bir dönüşüm için, anılan planlara ek olarak diğer mekanizmaların da herekete geçirilmesi gerekmektedir. Bu mekanizmaların başında fiziksel planlama araçları gelmektedir. Kentsel yapılaşmayı şekillendiren güçler iyi tanımlanıp birbirini destekler biçimde kullanılması halinde istenilen dönüşümü gerçekleştirebilecek etkili araçlar elde edilmiş olur. Ayrıca, yaratılan fiziksel olanaklara ek olarak, gelişmenin öngörülen hız ve disiplin altında oluşmasını denetleyecek bir yönetim ve örgütlenme modelinin, yaratılan fiziksel dürtüleri desteleyecek sermayenin harekete geçmesini kolaylaştıracak bir yatırım ve finansman modelinin ve mevcut mülkiyet dokusunu çağdaş bir kent merkezi geliştirilmesine engel oluşturmayacak bir biçime çevirecek bir mülkiyet dönüşüm modelinin planlanarak eşgüdüm içinde devreye sokulması gerekmektedir. Bildiride bu dönüşüm modelleri, yanıtlamaya çalıştıkları sorunlar, gerekçeleri ve olası etkileri açısından tartışılmakta ve Ankara merkezi iş alanları örneği aracılığı ile açıklanmaktadır.
  • Article
    KENTLİLİK, KENT MERKEZLERİ VE YAYALAR
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Kent ve uygarlığın birçok dilde birbirine yakın kavramları anlatması bir raslantı olamaz. Türkçede ilk yerleşen kavime verilen ad olan “uygur” ile “uygarlık”, arapçada kent anlamındaki “medine” ile “medeniyet” sözcükleri, bazı batı dillerindeki iki kavramı ifade eden sözcükler arasındaki yakınlıklar bu ilişkinin kanıtıdır. Aslında kentler, sadece kalabalıkları barındıran ya da yapıların bir araya geldiği yerler olmanın çok ötesinde anlamlar taşımaktadır. Buralar insanlar arasındaki sosyal, kültürel ve entellektüel ilişkilerin yoğunlaştığı mekanlardır. Kentler, yerel renklerin yanısıra, küresel ve çağdaş esintilerin de en iyi algılandığı yerler olmak durumundadır.
  • Article
    TRAFFIC POLICIES FOR SUSTAINABLE TRADITIONAL ENVIRONMENTS: THE CASE OF ANKARA CITADEL
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Traditional environments were built in conformity with social, cultural and technological circumstances that shape their chronological and geographical framework. The absence of motor vehicles was their common characteristics at the times they were built and developed. This is probably the principal reason of the sense of human scale that rules these environments. Consequently, vehicular traffic is one of the main factors affecting negatively traditional environments. Besides various factors such as pollution, noise, etc. motor traffic ruins the social life and the human scale that exist in traditional settlements. Urban transportation modes have dissimilar physical and technical characteristics affecting urban environment in different ways. This diversity of properties creates the possibility of formulating alternative policies by supporting or discouraging the use of particular transportation modes.
  • Article
    TOWARDS MORE RATIONAL APPROACHES IN ARCHITECTURAL DESIGN: THE USE OF MULTI-CRITERIA DECISION METHODS
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Today, scientific approaches are far from being adequately exploited in these fields of design and physical planning. However, the structure of these disciplines requires the use of rational techniques particularly during the decision process. In the paper, the structure of decision problems encountered in physical planning is analyzed and the need for the use of rational methods is demonstrated. Available methods are compared and a multi-criteria technique is put forward as the most suitable method for architectural design. The proposed methodology is illustrated through the case of the design of patients’ floor in a hospital.
  • Article
    The Use of Multicriteria Decision Methods in Planning and Design
    (2015) Elker, Hüseyin Cüneyt; Interior Architecture and Environmental Design
    Fields associated with design and physical planning are appropriate domains for the use of multicriteria decision methods. Various methods are compared and “weighted summation” technique is put forward as the most suitable method for the needs of design and planning. The case of city planning is used to illustrate the methodology. The phases of “design of alternatives”, “determination of objectives and criteria” and “evaluation” are described with the help of examples. The paper concludes with principles and problems in the use of multicriteria decision methods in design and planning.