BİR İÇ MİMARLIK STÜDYO EĞİTİM MODELİ DENEYİMİ

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Interior Architecture and Environmental Design
The Atılım University Department of Interior Architecture and Environmental Design has developed an education program with an awareness where the discipline not only focuses on personal results through professional activities, but also involves the activities that are closely related to public security, health, comfort and welfare; aiming to improve the quality of life wherever possible, and catered to training creative and unique interior architects and environmental designers. In this scope, the mandatory and elective courses in the program cover the topics of designing, as well as devising and implementing projects for private properties, and public venues for education, shopping, entertainment, health care, culture, accommodation. With the fully-equipped Light and Color Laboratory and Acoustic Laboratories, the Department offers the opportunity to learn through observation and experience, and hands-on practice. The Department of Interior Architecture and Environmental Design is a member of the International Federation of Interior Architects/ Designers (IFI).

Journal Issue

Abstract

Mimarlık ve iç mimarlık eğitiminde stüdyoda çalışma genel olarak, masa başı kritik ve belirli aralıklarda öğrencilerin ürünlerinin değerlendirildiği jürilerden oluşmaktadır. Bu sistemin bazı avantajları olmasına karşın, sorunları da bulunmaktadır. Bunların başında farklı öğretim elemanlarından alınan bireysel görüşlerin öğrencide çelişkiler yaratması, öğrencilerin diğerlerine yapılan eleştirilerden kendi projeleri için ders çıkaramaması, projenin üzerinde kalem oynatılması ve giderek öğretim elemanlarının projeleri kendileriyle özdeşleştirebilmeleri, öğrencilerde sıkça rastlanan hata veya eksiklerin herbir öğrenciye tekrar tekrar hatırlatılmak zorunda kalınması gibi sakıncalar gelmektedir.

Description

Keywords

architecture

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page