Toros, Seçil

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Toros,Secil
S., Toros
Toros,S.
Toros, Seçil
T., Seçil
S.,Toros
T., Secil
Secil, Toros
Toros, Secil
T.,Seçil
Seçil Toros
Seçil, Toros
T.,Secil
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
secil.toros@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

10

Articles

8

Citation Count

3

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Book Part
    Citation Count: 0
    A whole new ball game or not? A comparative analysis on the content of the print media news and tweets circling the November 2015 Turkish Election
    (Taylor and Francis, 2021) Toros,S.; Toros,E.; Industrial Design; Department of Public Administration and Political Science
    [No abstract available]
  • Article
    İNTERNET, KAPİTALİZM VE KALAN FIRSATLAR
    (Bilim ve Teknoloji, 2015) Toros, Seçil; Industrial Design
    İnternet sadece teknolojik bir gelişme olmanın ötesinde toplumun iletişim ve örgütlenme yapılarına etki eden bir sistem olarak da tanımlanabilir. Bu şekilde tanımlandığında, İnternet, hem teknolojik altyapı, araçlar ve bunların sunduğu olanakları, hem de bunların yaratıcısı ve tüketicisi olan aktörleri bir araya getirir. Dolayısıyla İnterneti anlamak, açıklamak ve geleceğe dair öngörülerde bulunmak için enformasyon ve iletişim teknolojileri ile toplum arasındaki karşılıklı dinamik ilişkiye odaklanmak gerekir. Bu şekilde tanımlanmış olan İnternet toplumların ortak bir ürünü olarak karşımıza çıkar ve toplumlara içkin çeşitli aktörler tarafından biçimlendirilir. Bu özellikleri dikkate alındığında anlaşılmaktadır ki, İnternet enformasyon ve iletişim olanaklarını kullanarak toplumu ve toplumsal ilişkileri geçmiştekilerden farklı olarak dönüştürmektedir. Bu farkı anlamak için İnternetin benzer teknolojik gelişmeler ile olan ilişkisini ve benzerliklerini, İnternetin ticari, siyasal, toplumsal ve kültürel eğilimlerden (trendlerden) nasıl etkilendiğini öğrenmek önemlidir (Mosco, 2000, p. 344).
  • Book Part
    Citation Count: 0
    A whole new ball game or not? a comparative analysis on the content of the print media news and tweets circling the November 2015 Turkish Election
    (Routledge, 2021) Toros, Secil; Toros, Emre; Industrial Design; Department of Public Administration and Political Science
    [No Abstract Available]
  • Article
    Citation Count: 1
    Türkiye’de Siyasal Tüketiciliği Anlamak: Etnosentrizm Ve Boykot Katılımı Arasındaki İlişki
    (2022) Dal, Aysenur; Toros, Seçil; Industrial Design
    Siyasal tüketiciliğin önemli biçimlerinden biri olan boykotlar, tüketicilerin, tüketim protestoları ile toplumsal olaylara duyarlılıklarını gösterdikleri demokratik eylemlerdir. Bu eylemler siyasi olarak motive edilmiş olan diğer muhalefet biçimlerinden ayrılarak daha barışçıl bir karşıtlık olarak değerlendirilmekte ve demokrasiyi pekiştiren vatandaş hareketleri olarak görülmektedir. Ancak bazı durumlarda boykotlar siyasi ve sosyal eşitliği tehdit eden, demokratik olmayan ideolojileri destekleyen nitelikte olabilmekte ve söz konusu barışçıl kolektif hareketler, milliyetçilik ve dindarlık ile beslenen tüketici etnosentrizmi ile şekillendiğinde düşmanca eylemlere dönüşebilmektedir. Bu çalışmada, siyasal tüketicilik kavramı çerçevesinde bireylerin boykotlara katılımını etkileyen faktörlere odaklanılmakta ve özellikle de milliyetçilik ve dindarlık gibi etnosentrizm açısından önemli kavramlar ile boykota katılma arasındaki ilişki Türkiye bağlamında incelenmektedir. 2020 yılında Türkiye’de temsili bir örneklem üzerinden toplanmış anket verileri kullanılarak yapılan araştırmada, “milliyetçilik,” “dindarlık,” “eğitim seviyesi” ve “tam zamanlı bir işte çalışma” durumu ile boykot sıklığı arasında istatistiksel olarak önemli bir ilişki saptanmıştır. Araştırmanın ana odağında olan etnosentrizm bağlamındaki nicel analizler Türkiye’de dindarlık seviyesinin milliyetçilik seviyesine göre boykota katılmada daha etkili olduğu göstermiştir. Bu çalışma, iletişim çalışmalarının önemli bir inceleme alanı olan tüketici davranışlarının siyasal katılım bağlamında anlaşılması adına katkı sunarken yeni siyasaların ve iletişim stratejilerinin geliştirilmesi adına da önem taşımaktadır.
  • Article
    Citation Count: 2
    Social media use and political participation: the Turkish case
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2022) Toros, Secil; Toros, Emre; Industrial Design; Department of Public Administration and Political Science
    The freedom of media is an essential component for democratic settings; however, in some contexts, citizens experience several barriers to enjoy this right in full. Replacing conventional media channels, social media is becoming an indispensable medium to express and discuss politics in such environments. Yet, there is little consensus in the literature about how social media relates to offline political participation, especially in settings where citizens do not experience media freedom in full. By using survey data that has been collected after the Turkish general election of 2018, this article aims to display the relationship between social media use and offline political participation. The analysis reveals offline political participation is related to sharing political views online and exposure to alternative political ideas.
  • Article
    Citation Count: 0
    Kullanıcı Merkezli Tasarım ve Konsept Geliştirme:Oyuncak Tasarımı Vaka Çalışması
    (2020) Toros, Seçil; Industrial Design
    Tasarım araştırmalarında kullanıcı merkezli tasarım yaklaşımının önemi, özellikle 1990’lı yıllardan itibaren giderek artmaktadır. Bu yaklaşım dahilinde farklı tekniklerle kullanıcıların tasarım süreçlerine katılması amaçlanmakta ve kullanıcı katkıları literatürde raporlanmaktadır. Ne kadar çok yöntem hikayesi paylaşılırsa, tasarım süreçleri için yeni ve daha etkili alternatif fikirlerin üretilmesinin o kadar mümkün olacağı varsayılmaktadır. Bu çalışmada, kullanıcı merkezli araştırmaların kullanılması ile şekillenen tasarım konsepti geliştirme süreci örnek bir vaka çalışması olarak incelenmektedir. Çalışmanın konusu olan “Okul öncesi çocuklar için oyuncak” projesinde uygulanan tasarım sürecinde, kullanım senaryosu oluşturulmuş, literatür taraması yapılmış, mülakat ve gözlem teknikleri ile veri toplanmıştır. Projenin erken safhalarında ürün ve form çözümlemesinden ziyade problemlere odaklı kalınmış ve söz konusu kullanıcı araştırmaları sayesinde konu hakkında doyurucu durum analizi yapılarak özgün sentezlere ulaşılmıştır. Sonuç olarak kullanıcı merkezli yaklaşımın yeni ürün geliştirmek için ve yeni konseptlerin keşfi için elverişli olduğu örneklenen bu projede de görülmüştür
  • Article
    Citation Count: 0
    Retorik, İkna ve Tasarım Jürisi
    (2020) Toros, Seçil; Industrial Design
    Bu çalışmada, tasarım eğitiminde sembolik öneme sahip ve öğrenmenin vazgeçilmez bir parçası olan tasarım jürilerinde, öğrencilerin kullanması için bir ‘retorik model’ önerilmektedir. Bu özgün modelde öğrencilerin tasarım fikirlerini anlatmaları ve projelerini jüri üyeleri önünde savunmaları için sistemli aşamalar ve öneriler bulunmaktadır. Aşamalar jüri süreci ve akışı dikkate alınarak planlanmış ve öneriler Aristoteles’in retorik teorisi üzerine yapılandırılmıştır. Hem sözle hem de görsel iletişim öğelerinin planlanmasına ilişkin model, öğrencilere rehber olacak ve etkili sunum yapmalarında fayda sağlayacaktır.
  • Article
    Citation Count: 0
    YARATICI ENDÜSTRİLER VE ENDÜSTRİYEL TASARIM: KAVRAMLAR VE OLGULAR
    (2021) Toros, Seçil; Industrial Design
    Yaratıcı endüstriler başlığı altında girdisi yaratıcılık ve çıktısı fikri mülki haklar olan yeni bir endüstrinin yükselişi tartışılıyor. Bilgi-temelli-ekonomi üzerinde yükselen üretimin, yaratıcılığın ve inovasyonun, ekonomik ve politik dönüşümlerde belirleyici olacağı kabul ediliyor. Buna bağlı olarak, akademik ilgi enformasyonu işleyebilen ve bilgiyi değişim değerine dönüştürebilen yaratıcı meslek kolları üzerinde yoğunlaşmakta. Ancak bu bağlamda endüstriyel tasarımın yeterli ilgiyi gördüğü söylenemez. Bu makalenin amacı yaratıcı endüstriler söylemi ile endüstriyel tasarım arasındaki ilişkiye odaklanarak, henüz yeterli düzeyde tartışılmamış olan ortak kavramları ve olguları açığa çıkartmaktır. Konu, tasarıma olan ihtiyaç, yaratıcı tasarım süreci ve yaratılan yenilikçi ürün olmak üzere üç temel başlıkta incelenmiştir. Çalışmanın sonunda “yaratıcılık”, “inovasyon”, “iş birliği”, “dijitalleşme” ve “yaratıcı emek” yeni ampirik çalışmalara konu olabilecek başlıklar olarak belirginleşmiştir.
  • Article
    Citation Count: 2
    Türkiye’de Aldatıcı Reklamların Denetlenmesi
    (2018) Toros, Seçil; Industrial Design
    Tüketicileri korumak amacıyla, reklam verenlere, reklamcılara ve yayın kuruluşlarınagetirilen sınırlılıklara, uygulanan yaptırım ve çeşitli cezalara rağmen aldatıcı pratiklereyoğun bir biçimde rastlanmaktadır. Türkiye’deki hukuki denetim bu tür aldatıcıuygulamaları engellemede ya da en azından azaltmada yetersiz kalmaktadır. Bunedenle reklam denetimine ilişkin yeni yaklaşımların ve yöntemlerin geliştirilmesineihtiyaç vardır. Bu amaçla bu çalışmada mevcut hukuki uygulamalar ele alınmış vetüketicinin korunması kapsamında bunların yetersiz ve etkisiz kalma nedenleri eleştirelbir bakış açısı ile tartışılmıştır. Sonuç olarak ise reklam denetimi sorununu çözmeyekatkı sağlayabileceği düşünülen, tüketicinin davranış ve/veya algı değişimini esasalmayan, içerik odaklı yaklaşım önerilmiştir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Ankara’da Görüntü Kirliliği: Reklam Tabelaları Üzerine Bir Analiz
    (Marmara Univ, Fac Communication, 2021) Toros, Seçil; Industrial Design
    Birçok şehirde açıkhava reklamları hızla yaygınlaşırken, otoyollara ve sokaklara yerleştirilen reklam panoları şehirlerin peyzajına hâkim hale gelmekte, bina cepheleri reklam iskelesine dönüşmektedir. Bu bağlamda kamusal alanlara yayılan reklamların, şehrin mimari dokusunu ve çevre görüntüsünü bozarak, görüntü kirliliğine yol açtığı iddiası literatürde daha sıklıkla dile getirilmektedir. Bu çalışmada bahsi geçen iddiaları test etmek amacıyla bina cepheleri incelenerek, reklam tabelalarının bina cephelerini ne oranda kapladığı araştırılmıştır. Bu amaçla çalışma için örnek olarak seçilen Ankara Aşkabat Caddesi boyunca tüm bina cepheleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan analizlerde reklam tabelalarının bina cephelerinin ortalama olarak üçte birini kapladığı ve bu oranın bazı binalar için yüzde 74’e kadar çıktığı saptanmıştır. Görüntü kirliliği için kabul görmüş belli bir doygunluk sınırı ya da eşik bulunmamakla birlikte, bu oranı dikkate alarak reklam tabelalarının caddede görsel kirlilik yarattığı söylenebilir. Bu çalışma kontrolsüz tabela kullanımı ile oluşan görüntü kirliliği konusunda somut kanıtlar ortaya koymakla beraber konunun ölçümü için niceliksel bir yöntem önererek alana katkı yapmayı amaçlamaktadır.