İNTERNET, KAPİTALİZM VE KALAN FIRSATLAR

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Bilim ve Teknoloji

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Industrial Design
(2009)
World Design Organization, of which we are an institutional member, defines industrial design in a nutshell as “a trans-disciplinary profession that harnesses creativity to resolve problems and co-create solutions with the intent of making a product, system, service, experience or a business, better.” Industrial designers place people at the heart of the process. They perceive user needs in depth through empathy and apply a pragmatic, user-centered problem solving process to design products, systems, services and experiences. They are the strategic shareholders of the innovation process and are in a unique position to bridge the gap between various professional disciplines and commercial interests. They value the economic, social and environmental effects of their work, as well as its contributions in the creation of a better quality of life. Founded in 2009, our department offers mandatory professional courses, technical courses and professional elective courses to prepare our students to become well-equipped and competitive in their business life.

Journal Issue

Abstract

İnternet sadece teknolojik bir gelişme olmanın ötesinde toplumun iletişim ve örgütlenme yapılarına etki eden bir sistem olarak da tanımlanabilir. Bu şekilde tanımlandığında, İnternet, hem teknolojik altyapı, araçlar ve bunların sunduğu olanakları, hem de bunların yaratıcısı ve tüketicisi olan aktörleri bir araya getirir. Dolayısıyla İnterneti anlamak, açıklamak ve geleceğe dair öngörülerde bulunmak için enformasyon ve iletişim teknolojileri ile toplum arasındaki karşılıklı dinamik ilişkiye odaklanmak gerekir. Bu şekilde tanımlanmış olan İnternet toplumların ortak bir ürünü olarak karşımıza çıkar ve toplumlara içkin çeşitli aktörler tarafından biçimlendirilir. Bu özellikleri dikkate alındığında anlaşılmaktadır ki, İnternet enformasyon ve iletişim olanaklarını kullanarak toplumu ve toplumsal ilişkileri geçmiştekilerden farklı olarak dönüştürmektedir. Bu farkı anlamak için İnternetin benzer teknolojik gelişmeler ile olan ilişkisini ve benzerliklerini, İnternetin ticari, siyasal, toplumsal ve kültürel eğilimlerden (trendlerden) nasıl etkilendiğini öğrenmek önemlidir (Mosco, 2000, p. 344).

Description

Keywords

public relations and advertising

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page