Birkan, İbrahim

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Birkan, Ibrahim
İbrahim, Birkan
I., Birkan
Birkan, İbrahim
Birkan,I.
Birkan, I
I.,Birkan
B., Ibrahim
B.,Ibrahim
Birkan, İ
İ.,Birkan
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
ibrahim.birkan@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

14

Articles

8

Citation Count

68

Supervised Theses

6

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Article
    BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?
    (2017) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Turizm Literatürüne giren ve son yıllarda çok sık kullanılan destinasyon kavramı Türkçe’de hedef, varılacak yer, gidilecek nokta anlamına gelmektedir. Turizm akademisyenleri daha ileri giderek söz konusu gidilecek yerin özelliklerini de bu kavramın içinde ele almaktadırlar. Burada sormak istenilen soru, bir destinasyonun tıpkı bir insan gibi kişiliği olabilir mi? Nasıl insanların farklı kişilikleri varsa destinasyonların da farklı kişilikleri olabilir mi? Bu soruyu daha genel anlamda sorarsak bir markanın kişiliği olabilir mi? Marka kişiliği tıpkı insanlar gibi markaların da farklı kişilikleri olabileceği noktasından hareketle ortaya atılmış bir kavramdır. Marka kişiliği kavramını pazarlama çalışmalarına kazandıran Aaker (1997), marka kişiliği kavramını marka ile alakalı insan özellikleri olarak tanımlamıştır. Daha sonra Aaker tarafından ortaya konulan 42 maddeden oluşan ölçekte markanın beş kişilik özelliği boyutları, samimiyet (sincerity), heyecan verici (excitement), yeterli (competency), ince (sophistication) ve sağlam (ruggedness) olarak ele alınmıştır.
  • Article
    EKONOMİ BİR BİLİM DALI MI?
    (Bilim ve Teknoloji, 2015) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Batı kökenli olan Ekonomi sözcüğü “ev” ve “yönetim” kelimelerinden türetilmiştir. Bu anlamıyla evi yöneten, çeviren kimse anlaşılmaktadır. Arapça bir kelime olan “iktisat” ise “tutumluluk”, “idare etme”, bir anlamda da bir devletin kamuya yarattığı fayda anlamına gelmektedir. Ekonominin tanımını, çok geniş bir anlamda “kıt kaynaklarla azami fayda üretmek” olarak yapmak mümkündür. Dünyada en çok tartışma konusu olan alan ekonomi olduğuna göre ekonominin tanımı üzerinde de birçok tartışmaların olmasını normal karşılamak gerekir. Tek bir ekonomi tanımı üzerinde hemfikir olunduğunu söylemek gerçekten mümkün görülmemektedir. Her ekonomist ve ekonomi felsefesi üzerinde çalışan akademisyen, ekonomiyi kendi politik ve iktisadi görüşü çerçevesine göre tanımlamaktadır. Nobel ödüllü Milton Friedman’ın ekonomi tanımı ile, Keynes’in ekonomi tanımları aynı temel iktisadi doktrinden geliyor olsa da çok farklıdır. Marx’ın ekonomi tanımının ise çok daha farklı olması kaçınılmaz olmaktadır. Bu durumda, daha tanımı üzerinde bile mutabakat sağlanamamış olan bir alana nasıl olur da bilim dalı denilebilir sorusu çok sık ortaya atılmaktadır.
  • Article
    SUDAKİ AYAK İZİMİZ
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Su’yun hayat anlamına gelmesine rağmen önemi maalesef halen yeterince anlaşılmış değil. Su denilince genellikle çok bulunan ve oldukça değersiz bir ticari mal akla gelmektedir. Halk arasındaki “sudan ucuz” kavramı da buradan kaynaklanmaktadır. Bu ciddi bir yanılgı. Dünyamıza uzaktan baktığımızda üçte ikisi su ile kaplı, su zengini bir gezegen görüyoruz. Halbuki dünyadaki su rezervinin sadece %3’ü tatlı su. Tatlı su kaynaklarının yaklaşık %80’i kutuplarda ve yeraltında bulunmaktadır. Bir devr-i daim içinde seyreden içme suyu miktarı ise sadece %1’lik seviyede bulunmaktadır.
  • Article
    Citation Count: 68
    Gender diversity in the hospitality industry An empirical study in Turkey
    (Elsevier Sci Ltd, 2011) Pinar, Musa; McCuddy, Michael K.; Birkan, Ibrahim; Kozak, Metin; Tourism Management
    This piper an investigation of gender diversity in the Turkish hospitality industry focuses on two primary objectives (a) exploring the potential relationships between gender and several demographic factors and (b) examining the possible existence of a gender effect regarding employees perceptions of recruitment and earning potential decisions Results based on 682 surveys show that in the male-dominated Turkish hospitality industry there is a significant gender effect for two of four demographic variables and with respect to recruiting efforts and earning potential These findings could have some Important managerial implications for addressing gender diversity in the (Turkish) hospitality industry (C) 2010 Elsevier Ltd All rights reserved
  • Article
    BİLİMSEL ANLAMDA KURAKLIK
    (Bilim ve Teknoloji, 2014) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Türkiye’de kuraklık hala afet kapsamı içinde değerlendirilmektedir. Kuraklık dünyada insan ve çevreye en çok zarar veren, büyük sosyo-ekonomik kayıplara yol açan tabii afetlerin en başında yer almaktadır. Kuraklık iklim şartlarına göre yeterli yağışın elde edilememesi nedeniyle meteorolojik kuraklık olarak başlayarak yağışların azalması neticesinde toprağın nem oranının düşmesi nedeniyle zirai kuraklık haline dönüşebilmektedir. Yağışların azlığı ise akarsuların debisinin düşmesine neden olmaktadır ve bu durum da hidrolojik kuraklık olarak ifade edilmektedir. Netice itibarıyla kuraklık, insan yaşamını büyük ölçüde olumsuz yönde etkileyerek sosyo-ekonomik kuraklık şekline dönüşebilmektedir.
  • Master Thesis
  • Article
    DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE ULUSLARARASI HİZMET TİCARETİNİN GELİŞİMİ
    (Herkese Bilim Teknoloji, 2017) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeyinin belirlenmesinde en önemli göstergelerden bir tanesi de ülkedeki hizmet sektörünün gelişmişlik düzeyi olmaktadır. Hizmet sektörünün çok geliştiği ülkeler genellikle gelişmişlik düzeyi açısından ileri gitmiş ülkeler olmaktadır. Rostow (1) tarafından geliştirilmiş olan ülkelerin ekonomik gelişme sürece aşamaları çalışmasında tarım sektörü ile başlayan ve hizmet sektörünün ağırlıklı olduğu aşamaya kadar giden beş basamaklı bir gelişme sürecinden bahsedilmektedir (The Tradational Society - agriculture based, The Preconditions for Take – Off, The Take-Off, The Drive to Maturity, The Age of High Mass Consumption - service based).
  • Article
    KÜRESEL ISINMA VE KARBON AYAK İZİMİZ
    (Bilim ve Teknoloji, 2013) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Son yıllarda global anlamda en çok tartışılan konuların başında iklim değişikliği ve küresel ısınma yer almaktadır. Küresel ısınmanın başlıca sorumlusu atmosferdeki sera etkisine yol açan gazların oranındaki çok hızlı artıştır. Sera etkisi yaratan gazların başında fosil yakıtların (petrol, kömür, doğalgaz) kullanılmasıyla atmosfere yayılan karbondioksit (CO2) gazı gelmektedir.
  • Article
    MENÜ MÜHENDİSLİĞİ
    (2022) Birkan, İbrahim; Tourism Management
    20 sene öncesine gelinceye kadar inşaat, elektrik, kimya, makine mühendisliği dışında bir mühendislik dalı bilmiyorduk. Son senelerde çok hızlı gelişen teknoloji ile birlikte yeni yeni mühendislik dallarını duyar olduk. ‘’Menü mühendisliği’’ kavramını yeni duyanların ‘’Mühendislik Fakültesi içinde böyle bir bölüm mü açıldı?’’ sorusunu sormalarına şaşırmamak gerekir. ‘’Menü mühendisliği veya Menu engineering’’ diye bir mühendislik bölümünün olmadığını fakat bu kavramın Literatürde uzunca bir süredir kullanıldığını ve bu kavramın fen bilimlerinin kullandığı ‘’mühendislik’’ kavramıyla aynı anlamda olmadığını ifade etmemiz gerekir.
  • Master Thesis
    Turizm gelirlerinin artırılmasında kamusal düzenlemeler: Akdeniz ülkeleri ve Türkiye karşılaştırması
    (2020) İlhan, Emre; Birkan, İbrahim; Tourism Management
    Türkiye yabancı turist sayısında olduğu gibi turizm gelirleri bakımından da dünyada ilk on sırada yer almayı hedeflemektedir. Fransa, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Mısır gibi Akdeniz ülkeleri ile rekabet halinde olan Türkiye için, bu hedefe ulaşabilmek için gerçekleştirilen kamusal düzenlemelerin etkilerinin irdelenmesi gerekmektedir. Bu kapsamda çalışmanın birinci bölümünde turizm sektörünün genel özellikleri, devletin turizm sektöründeki rolü, talep ve arz politikası türleri ve güncel eğilimler literatür çerçevesinde incelendikten sonra ikinci bölümde seçili ülkelerin turizmde genel görünümleri, politika tarihçeleri ve kamusal örgütlenme modellerine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise seçili ülkelerin turist sayısı bakımından son 10 yıllık ortalama büyüme oranları, turizm gelirleri bakımından dünya sıralamasındaki yerleri, kişi başına ortalama turist harcama miktarları ve turizm sektörünün toplam ihracatlarındaki payları gibi ekonomik göstergeleri, uluslararası seyahat ve turizm rekabet endeksi, turizm planlarının uygulanma dönemlerinde yaşanan krizler ve bu krizlerin gelir etkileri, turizmde yetkili bakanlıklar ile bunların merkezi bütçeden aldıkları paylar ve turizm mevzuatlarının kapsam ve güncelliğine ilişkin veriler karşılaştırılacak ve elde edilen bulgular dördüncü ve son bölümde değerlendirilecektir. Anahtar Sözcükler