Mütercim Tercümanlik Eğitiminde Durumlu Öğrenme: Model Birleşmiş Milletler

dc.authorscopusid 57204433862
dc.contributor.author Hastürkoğlu, Gökçen
dc.contributor.author Hastürkoğlu, Gökçen
dc.contributor.author Hastürkoğlu, Gökçen
dc.contributor.other English Translation and Interpretation
dc.contributor.other English Translation and Interpretation
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:45:35Z
dc.date.available 2024-07-05T15:45:35Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Mütercim tercümanlık eğitiminde kuram ve uygulamanın bütünleşmesinin gerekliliği eğitimciler tarafından her zaman vurgulanmıştır. Durumlu öğrenme aktiviteleri öğrencilerin kuramı uygulamayla bütünleştirdiği ortamlar olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, bir durumlu öğrenme ortamı olan Model Birleşmiş Milletler simülasyonunun mütercim tercümanlık lisans eğitiminde faydalı bir şekilde uygulanabildiğini ve bu simülasyonların özellikle üstbilişsel düzeyde öğrencilerin derin öğrenmeyi başarmasına katkıda bulunduğunu göstermektir. Veriler 2015-2016, 2016-2017 ve 2017-2018 bahar döneminde öğrencilerin eğitmen, ders ve kendi performanslarına ilişkin değerlendirme ve yorumlarda bulundukları öğrenme çıktıları anketleri ve öğrenci bilgi sistemi yoluyla doldurulan formlardan toplanmıştır. Veriler, her bahar döneminde tartışılmış olan konulara ve konuların terminolojilerine ilişkin iki kısa sınavın sonuçlarıyla güçlendirilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin Model Birleşmiş Milletler simülasyonlarına aktif bir şekilde katılımlarının meta-bilişsel gelişimlerine ve mesleki kariyerleri için gerekli olan bilgi ve becerileri edinmelerine büyük katkı sağladığını göstermektedir. en_US
dc.identifier.citationcount 4
dc.identifier.doi 10.17263/jlls.631533
dc.identifier.endpage 925 en_US
dc.identifier.issn 1305-578X
dc.identifier.issn 1305-578X
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85075532192
dc.identifier.startpage 914 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17263/jlls.631533
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.institutionauthor Hastürkoğlu, Gökçen
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Selcuk University en_US
dc.relation.ispartof Journal of Language and Linguistic Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.scopus.citedbyCount 1
dc.subject Dil ve Dil Bilim en_US
dc.title Mütercim Tercümanlik Eğitiminde Durumlu Öğrenme: Model Birleşmiş Milletler en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e0fbcfe3-d697-4970-b917-74b51d47eabd
relation.isAuthorOfPublication e0fbcfe3-d697-4970-b917-74b51d47eabd
relation.isAuthorOfPublication e0fbcfe3-d697-4970-b917-74b51d47eabd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e0fbcfe3-d697-4970-b917-74b51d47eabd
relation.isOrgUnitOfPublication fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486
relation.isOrgUnitOfPublication fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486

Files

Collections