Hastane İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Hizmet Kalitesi ve Müşteri Tatmini Yaratılmasındaki Rolü ve Bir Pazarlama Aracı Olarak Kullanılması; Gata Hastanesi'nde Bir Araştırma

dc.contributor.advisor Tolon, Metehan
dc.contributor.author Sağnak, Pınar
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:32Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:32Z
dc.date.issued 2010
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde işletmeler hızla değişen piyasa koşulları ve yeni teknolojiler karşısında kendilerini geliştirmek durumundadırlar. Küresel rekabet ortamında mevcut konumlarını korumak ve kendilerini bir adım ileriye taşımak için çeşitli yöntemler geliştirmektedirler. Dış kaynak kullanımının işletmelere sağladığı avantajlar göz önüne alındığında son yıllarda sıkça kullanıldığı görülmektedir. Dış kaynak kullanımının zaman ve maliyet tasarrufu, yüksek kalite ve standartta hizmet sunumu sağladığı ve işletmelerin esas faaliyetlerine odaklanıp verimliliklerini arttırmalarına yardımcı olduğu bilinmektedir.Esas amacı sağlık hizmeti sunmak olan hastane işletmelerinde de dış kaynak kullanımı yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Hastane işletmeleri temel işlevleri olan sağlık hizmeti dışındaki yan hizmetlerini uzman işletmelere devrederek sundukları toplam hizmetin kalitesini arttırarak müşteri tatmini yaratıp memnuniyet seviyesini yükseltmeyi amaçlamaktadırlar. Özellikle hizmet üreten işletmeler arasında dış kaynak kullanımı son yıllarda çok sık kullanılan bir uygulama olarak yerini almıştır.Çalışmanın literatür bölümünde; hizmet kavramı, sağlık hizmetleri ve pazarlaması, dış kaynak kullanımı ve sağlık işletmelerinin dış kaynak kullanımı süreci konularına yer verilmiş olup, uygulamada ise dış kaynak kullanımının müşteri tatmini yaratılmasındaki rolü ve müşterilerin memnuniyet düzeyleri incelenmiştir. Çalışmanın amacı; hastane işletmelerinde dış kaynak kullanımının müşteri tatminine ve dolayısıyla hastane işletmelerine katkısını ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Sağlık Hizmetleri, Dış Kaynak Kullanımı (DKK), Hizmet Sektörü, Hizmet Kalitesi, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
dc.description.abstract Nowadays business enterprises have to improve themselves to keep up with the changing market conditions and new technologies. They develop various methods to take a step forward and preserve their existing positions within the global competition environment. For reason of the advantages outsourcing activities provide to the business enterprises, it is seen that outsourcing is commonly used. It is well known that the time and cost savings of outsourcing provide high quality service at high standards and help business enterprises focus on their core businesses and increase their efficiency.The outsourcing operations are widely seen also in hospital enterprises whose core business is to offer health services. Hospital enterprises aim to increase the gratification levels of the patients by delivering their subsidiary services, except the health service which is their core business, to expert enterprises and thus increasing the quality of the total service they offer. Among the service producing enterprises, outsourcing activities has become a widely used method recently.In the literature section; service concept, health services and marketing of health services, outsourcing and the outsourcing activities led by health enterprises are mentioned. As for the application, the role of outsourcing in the creation of customer gratification and the customers? levels of gratification are examined. The aim of this study is to prove the positive contribution of outsourcing to the customer gratification in health enterprises and consequently to the health enterprises as a whole.Keywords: Health Services, The Use Of Outsourcing, Service Sector, Service Quality, Marketing Of Health Services en
dc.identifier.endpage 112
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4886
dc.identifier.yoktezid 262291
dc.institutionauthor Tolon, Metehan
dc.language.iso tr
dc.subject Hastaneler
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject İşletme
dc.subject Dış kaynaklardan yararlanma
dc.subject Hasta memnuniyeti
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Hastane işletmeleri
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Hastaneler
dc.subject Outsourcing en_US
dc.subject Patient satisfaction en_US
dc.subject Hizmet kalitesi
dc.subject Hospital organizations en_US
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Müşteri tatmini
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Üniversite hastaneleri
dc.subject University hospitals en_US
dc.title Hastane İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımının Hizmet Kalitesi ve Müşteri Tatmini Yaratılmasındaki Rolü ve Bir Pazarlama Aracı Olarak Kullanılması; Gata Hastanesi'nde Bir Araştırma
dc.title The Role of Outsourcing in Hospitals in the Creation of Customer Gratification and Service Quality and Its Use as a Means of Marketing: a Survey in Gata Hospital, Post-Graduate Thesis en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication caf1a9d2-8714-4f01-90c1-771c2a40e47c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery caf1a9d2-8714-4f01-90c1-771c2a40e47c
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
262291 Hastane işletmelerinde dış kaynak kullanımının hizmet kalitesi ve müşteri tatmini yaratılmasındaki rolü ve bir pazarlama aracı olarak kullanılması.pdf
Size:
1.85 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections