Hastane işletmelerinde dış kaynak kullanımının hizmet kalitesi ve müşteri tatmini yaratılmasındaki rolü ve bir pazarlama aracı olarak kullanılması; GATA Hastanesi'nde bir araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2010

Authors

Tolon, Metehan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde işletmeler hızla değişen piyasa koşulları ve yeni teknolojiler karşısında kendilerini geliştirmek durumundadırlar. Küresel rekabet ortamında mevcut konumlarını korumak ve kendilerini bir adım ileriye taşımak için çeşitli yöntemler geliştirmektedirler. Dış kaynak kullanımının işletmelere sağladığı avantajlar göz önüne alındığında son yıllarda sıkça kullanıldığı görülmektedir. Dış kaynak kullanımının zaman ve maliyet tasarrufu, yüksek kalite ve standartta hizmet sunumu sağladığı ve işletmelerin esas faaliyetlerine odaklanıp verimliliklerini arttırmalarına yardımcı olduğu bilinmektedir.Esas amacı sağlık hizmeti sunmak olan hastane işletmelerinde de dış kaynak kullanımı yaygın olarak karşımıza çıkmaktadır. Hastane işletmeleri temel işlevleri olan sağlık hizmeti dışındaki yan hizmetlerini uzman işletmelere devrederek sundukları toplam hizmetin kalitesini arttırarak müşteri tatmini yaratıp memnuniyet seviyesini yükseltmeyi amaçlamaktadırlar. Özellikle hizmet üreten işletmeler arasında dış kaynak kullanımı son yıllarda çok sık kullanılan bir uygulama olarak yerini almıştır.Çalışmanın literatür bölümünde; hizmet kavramı, sağlık hizmetleri ve pazarlaması, dış kaynak kullanımı ve sağlık işletmelerinin dış kaynak kullanımı süreci konularına yer verilmiş olup, uygulamada ise dış kaynak kullanımının müşteri tatmini yaratılmasındaki rolü ve müşterilerin memnuniyet düzeyleri incelenmiştir. Çalışmanın amacı; hastane işletmelerinde dış kaynak kullanımının müşteri tatminine ve dolayısıyla hastane işletmelerine katkısını ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Sağlık Hizmetleri, Dış Kaynak Kullanımı (DKK), Hizmet Sektörü, Hizmet Kalitesi, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması
Nowadays business enterprises have to improve themselves to keep up with the changing market conditions and new technologies. They develop various methods to take a step forward and preserve their existing positions within the global competition environment. For reason of the advantages outsourcing activities provide to the business enterprises, it is seen that outsourcing is commonly used. It is well known that the time and cost savings of outsourcing provide high quality service at high standards and help business enterprises focus on their core businesses and increase their efficiency.The outsourcing operations are widely seen also in hospital enterprises whose core business is to offer health services. Hospital enterprises aim to increase the gratification levels of the patients by delivering their subsidiary services, except the health service which is their core business, to expert enterprises and thus increasing the quality of the total service they offer. Among the service producing enterprises, outsourcing activities has become a widely used method recently.In the literature section; service concept, health services and marketing of health services, outsourcing and the outsourcing activities led by health enterprises are mentioned. As for the application, the role of outsourcing in the creation of customer gratification and the customers? levels of gratification are examined. The aim of this study is to prove the positive contribution of outsourcing to the customer gratification in health enterprises and consequently to the health enterprises as a whole.Keywords: Health Services, The Use Of Outsourcing, Service Sector, Service Quality, Marketing Of Health Services

Description

Keywords

Hastaneler, Sağlık Kurumları Yönetimi, İşletme, Dış kaynaklardan yararlanma, Hasta memnuniyeti, Hospitals, Health Care Management, Hastane işletmeleri, Business Administration, Hastaneler, Outsourcing, Patient satisfaction, Hizmet kalitesi, Hospital organizations, Hospitals, Müşteri tatmini, Service quality, Pazarlama, Customer satisfaction, Marketing, Üniversite hastaneleri, University hospitals

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

112