Kamu Görevlileri Etik Kurulu Eğitim Materyalleri: Kararların Ardındaki Kabuller ve Yol Ayrımları

dc.contributor.advisor Selçuk, Fatma Ülkü
dc.contributor.author Göre, Pelin
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:02Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:02Z
dc.date.issued 2012
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Türk kamu yönetiminde 25.05.2004 tarih ve 5176 sayılı ?Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun? ile kamu görevlilerinin uymaları gereken etik kodlar ve davranış ilkelerini belirlemek ve uygulamayı takip etmek üzere Kamu Görevlileri Etik Kurulu kurulmuştur. Bu araştırmanın amacı, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılmasıyla gündeme gelen etiğe dair teorik ve uygulamayla ilişkili sorunların anlaşılmasını sağlamaktır. Araştırmanın kapsamı KGEK'nun eğitim materyallerinin, kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada, etik konusunda yapılan çalışmalarla ilgili literatür taraması yanında, altı adet KGEK eğitim materyalindeki kuramsal yaklaşımların benzerlik ve farklılıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Yorumsamacı bir yaklaşım ve nitel veri analizi tekniği kullanılarak, bulgular genelleme amacı güdülmeksizin değerlendirilmiştir.
dc.description.abstract In Turkish Public Administration, with ?The Law Related To The Establishment Council Of Ethics For Public Service And Making Modifications On Some Laws? dated 25.05.2004 and Law No. 5176, the Council of Ethics for Public Service (CEPS) is founded to define the ethic codes and attitude principals fort he public service and prosecute its practices. The aim of this research is to ensure the understanding of the problems, which came into question with the reconstruction of the public administration, related to theory and practice of ethics. The scope of the research is the analysis of the laws and regulations about educational materials of CEPS. In this research, beside the literature scanning of the studies held about ethics, the similarities and differences in the conceptual approaches on six CEPS educational materials are tried to be propounded. Using an interpretational approach and qualitative data analysis techniques the symptoms are evaluated regardless of any generalization purpose. en
dc.identifier.endpage 219
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4367
dc.identifier.yoktezid 327475
dc.institutionauthor Selçuk, Fatma Ülkü
dc.language.iso tr
dc.subject Kamu Yönetimi
dc.subject Etik
dc.subject Eğitim
dc.subject Public Administration en_US
dc.subject Eğitim araçları
dc.subject Ethics en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Kamu Görevlileri Etik Kurulu
dc.subject Educational tools en_US
dc.subject Kamu yönetimi
dc.subject Ethics Committee of Public Officials en_US
dc.subject Public administration en_US
dc.subject Kanunlar
dc.subject Laws en_US
dc.title Kamu Görevlileri Etik Kurulu Eğitim Materyalleri: Kararların Ardındaki Kabuller ve Yol Ayrımları
dc.title Council of Ethics for Public Service Educational Materials: the Acceptances Beyond the Decisions and Turnouts en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 3984bdb8-8df1-4740-ac19-28a90f195b8f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 3984bdb8-8df1-4740-ac19-28a90f195b8f
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
327475 Kamu görevlileri etik kurulu eğitim materyalleri.pdf
Size:
7.91 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections