Kamu görevlileri etik kurulu eğitim materyalleri: Kararların ardındaki kabuller ve yol ayrımları

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Business
In parallel to our vision and mission statements, we offer graduate programs in Business Administration, Finance, Healthcare Management fields, either in Turkish or English as medium of instruction. Programs in English appeal to foreign students as well as Turkish ones for that we offer education through the latest that science has reached. We also offer online Master’s programs to students who cannot attend to our full-time programs.

Journal Issue

Abstract

Türk kamu yönetiminde 25.05.2004 tarih ve 5176 sayılı ?Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun? ile kamu görevlilerinin uymaları gereken etik kodlar ve davranış ilkelerini belirlemek ve uygulamayı takip etmek üzere Kamu Görevlileri Etik Kurulu kurulmuştur. Bu araştırmanın amacı, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılmasıyla gündeme gelen etiğe dair teorik ve uygulamayla ilişkili sorunların anlaşılmasını sağlamaktır. Araştırmanın kapsamı KGEK'nun eğitim materyallerinin, kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada, etik konusunda yapılan çalışmalarla ilgili literatür taraması yanında, altı adet KGEK eğitim materyalindeki kuramsal yaklaşımların benzerlik ve farklılıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Yorumsamacı bir yaklaşım ve nitel veri analizi tekniği kullanılarak, bulgular genelleme amacı güdülmeksizin değerlendirilmiştir.
In Turkish Public Administration, with ?The Law Related To The Establishment Council Of Ethics For Public Service And Making Modifications On Some Laws? dated 25.05.2004 and Law No. 5176, the Council of Ethics for Public Service (CEPS) is founded to define the ethic codes and attitude principals fort he public service and prosecute its practices. The aim of this research is to ensure the understanding of the problems, which came into question with the reconstruction of the public administration, related to theory and practice of ethics. The scope of the research is the analysis of the laws and regulations about educational materials of CEPS. In this research, beside the literature scanning of the studies held about ethics, the similarities and differences in the conceptual approaches on six CEPS educational materials are tried to be propounded. Using an interpretational approach and qualitative data analysis techniques the symptoms are evaluated regardless of any generalization purpose.

Description

Keywords

Kamu Yönetimi, Etik, Eğitim, Public Administration, Eğitim araçları, Ethics, Education, Kamu Görevlileri Etik Kurulu, Educational tools, Kamu yönetimi, Ethics Committee of Public Officials, Public administration, Kanunlar, Laws

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

219