Türkiye'de oy verme davranışı; CHP örneği

dc.contributor.advisorSönmezer, Burak
dc.contributor.authorSönmezer, Burak
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:12Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:12Z
dc.date.issued2013
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractDemokrasilerde yöneticiler seçimlerle belirlenir. Yöneticiler, karar alma ve uygulama sürecinin en önemli aktörleridir. Yöneticilerin belirlenmesi ise demokrasilerde seçimlerde oy vererek gerçekleştirilir. Bu bağlamda oy verme davranışına etki eden faktörlerin incelenmesi önemlidir.Bu çalışma, Türkiye?de oy verme davranışında CHP seçmenini etkileyen faktörleri tahlil etmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla, iki bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde, Sosyo-ekonomik faktörler ( Yaş, Cinsiyet, Gelir, Eğitim), Kişisel değerler (Muhafazakârlık, Dindarlık), Siyasal değerler (İslamcılık, Milliyetçilik), güncel sorun alanı Avrupa Birliği ve Medya Takipçiliği birer değişken olarak belirlenerek teorik olarak tanımlanmıştır. Diğer bölümlerde ise belirlenen teorik çerçevenin kullanılar veri tabanı ile değerlendirilmesine yer verilmiştir. Oy verme davranışını etki eden ilgili değişkenlerin CHP seçmeni nezdindeki anlamlılığı analiz edilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler:1- Cumhuriyet Halk Partisi2- Oy Verme Davranışı3- Siyasi Partiler4- Seçimler5- Oy
dc.description.abstractIn democracies, goverments, the most important actors in the decisionmaking and implementation processes, are appointed by elections. Determination is carried out by the administrators of the vote in the elections in democracies. In this context, it is important to examine the factors affecting electoral behavior.This study aims to analyze the factors that influence the voting behavior of the CHP (Republican People's Party) constituency in two parts. For this purpose, in the first part, Socio-economic factors (age, sex, income, education), personal values (Conservatism, Pietism), Political Values (Islamism, Nationalism), the European Union as a problem area and Media Followership are determined as variables and defined theoretically.The other parts are the assessment of the database used within the previously determined theoretical framework. In this part, the significance of the variables affecting electoral behavior in the case of the CHP constituency is analyzed.Key Words: 1-Cumhuriyet Halk Party, 2- Voting Behavior,3- Political Parties, 4- Elections, 5- Voteen
dc.identifier.endpage128
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6044
dc.identifier.yoktezid327476
dc.language.isotr
dc.subjectSiyasal Bilimler
dc.subjectCumhuriyet Halk Partisi
dc.subjectOy kullanma
dc.subjectSeçimler
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectCumhuriyet Halk Partyen_US
dc.subjectSeçmen davranışı
dc.subjectVoting useen_US
dc.subjectElectionsen_US
dc.subjectSeçmenler
dc.subjectVoter behaviouren_US
dc.subjectSiyaset
dc.subjectVotersen_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectSiyasi partiler
dc.subjectPolitical partiesen_US
dc.titleTürkiye'de oy verme davranışı; CHP örneği
dc.titleVoting behavior in Turkey; example of CHPen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8e7e35f4-8b52-4116-9343-22466c8d4e65
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8e7e35f4-8b52-4116-9343-22466c8d4e65
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
327476 Türkiye'de oy verme davranışı CHP.pdf
Size:
2.53 MB
Format:
Adobe Portable Document Format