Mühendislik Eğitimi için Bilgisayar Oyunu Geliştirilmesi ve Kullanılması: Örnek Çalışma

dc.contributor.advisor Çağıltay, Nergiz Ercil
dc.contributor.author Gökdal, Gökçer
dc.contributor.other Software Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:36Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:36Z
dc.date.issued 2008
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bilgisayar oyunlarının popülaritesinin son yıllarda hızla artmasıyla birlikte bilgisayar oyunlarının okul eğitimi ile birlikte bir ensturman olarak kullanılması fikri önem kazanmaya başlamıştır. Oyunların sağladığı yüksek ve uzun süreli konsantrasyon öğrenciler arası rekabet ortamıyla birleştiğinde bilgisayar oyunlarının eğitimde başarılı kullanımları oluşabilmektedir. Bu tezin amacı, özellikle mühendislik eğitiminde bilgisayar oyunlarının kullanımını incelemektir. Bu kapsamda eğitime yönelik bir bilgisayar oyunu geliştirilmiş ve mühendislik öğrencilerine uygulanmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda sistem iyileştirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki doğru bir şekilde geliştirildiğinde bilgisayar oyunları mühendislik öğrencilerinin eğitimlerini geliştirmek için potansiyel araçlardır.
dc.description.abstract With the high increase in popularity of computer games in last years, the idea of using computer games as an instrument in education became more important. Successful implementations of using computer games in educations became real when high concentration supplied by computer games come together with competition environment among students. The purpose of this thesis is researching usage of computer games especially on engineering education. In this scope, an educational computer game developed and applied to engineering students. Based on their feedbacks, the system is improved. The results of this study show that, when it is developed appropriately, the computer games are potential tools for improving engineering students? learning. en
dc.identifier.endpage 133
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4488
dc.identifier.yoktezid 245825
dc.institutionauthor Çağıltay, Nergiz
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Bilgisayar oyunları
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Eğitim
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Computer games en_US
dc.subject Mühendislik eğitimi
dc.subject Education en_US
dc.subject Engineering education en_US
dc.subject Video oyunları
dc.subject Video games en_US
dc.title Mühendislik Eğitimi için Bilgisayar Oyunu Geliştirilmesi ve Kullanılması: Örnek Çalışma
dc.title Developing and Using a Computer Game for Engineering Education: a Case Study en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isOrgUnitOfPublication d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
245825 Developing and using a computer game for engineering education.pdf
Size:
1.51 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections