Mühendislik eğitimi için bilgisayar oyunu geliştirilmesi ve kullanılması: Örnek çalışma

dc.contributor.advisorÇağıltay, Nergiz Ercil
dc.contributor.authorÇağıltay, Nergiz
dc.contributor.otherSoftware Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:36Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:36Z
dc.date.issued2008
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBilgisayar oyunlarının popülaritesinin son yıllarda hızla artmasıyla birlikte bilgisayar oyunlarının okul eğitimi ile birlikte bir ensturman olarak kullanılması fikri önem kazanmaya başlamıştır. Oyunların sağladığı yüksek ve uzun süreli konsantrasyon öğrenciler arası rekabet ortamıyla birleştiğinde bilgisayar oyunlarının eğitimde başarılı kullanımları oluşabilmektedir. Bu tezin amacı, özellikle mühendislik eğitiminde bilgisayar oyunlarının kullanımını incelemektir. Bu kapsamda eğitime yönelik bir bilgisayar oyunu geliştirilmiş ve mühendislik öğrencilerine uygulanmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda sistem iyileştirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki doğru bir şekilde geliştirildiğinde bilgisayar oyunları mühendislik öğrencilerinin eğitimlerini geliştirmek için potansiyel araçlardır.
dc.description.abstractWith the high increase in popularity of computer games in last years, the idea of using computer games as an instrument in education became more important. Successful implementations of using computer games in educations became real when high concentration supplied by computer games come together with competition environment among students. The purpose of this thesis is researching usage of computer games especially on engineering education. In this scope, an educational computer game developed and applied to engineering students. Based on their feedbacks, the system is improved. The results of this study show that, when it is developed appropriately, the computer games are potential tools for improving engineering students? learning.en
dc.identifier.endpage133
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4488
dc.identifier.yoktezid245825
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBilgisayar oyunları
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectMühendislik eğitimi
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEngineering educationen_US
dc.subjectVideo oyunları
dc.subjectVideo gamesen_US
dc.titleMühendislik eğitimi için bilgisayar oyunu geliştirilmesi ve kullanılması: Örnek çalışma
dc.titleDeveloping and using a computer game for engineering education: A case studyen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isOrgUnitOfPublicationd86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryd86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
245825 Developing and using a computer game for engineering education.pdf
Size:
1.51 MB
Format:
Adobe Portable Document Format