Mühendislik eğitimi için bilgisayar oyunu geliştirilmesi ve kullanılması: Örnek çalışma
dc.contributor.advisor | Çağıltay, Nergiz Ercil | |
dc.contributor.author | Gökdal, Gökçer | |
dc.contributor.other | Software Engineering | |
dc.date.accessioned | 2024-07-07T12:41:36Z | |
dc.date.available | 2024-07-07T12:41:36Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bilgisayar oyunlarının popülaritesinin son yıllarda hızla artmasıyla birlikte bilgisayar oyunlarının okul eğitimi ile birlikte bir ensturman olarak kullanılması fikri önem kazanmaya başlamıştır. Oyunların sağladığı yüksek ve uzun süreli konsantrasyon öğrenciler arası rekabet ortamıyla birleştiğinde bilgisayar oyunlarının eğitimde başarılı kullanımları oluşabilmektedir. Bu tezin amacı, özellikle mühendislik eğitiminde bilgisayar oyunlarının kullanımını incelemektir. Bu kapsamda eğitime yönelik bir bilgisayar oyunu geliştirilmiş ve mühendislik öğrencilerine uygulanmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda sistem iyileştirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki doğru bir şekilde geliştirildiğinde bilgisayar oyunları mühendislik öğrencilerinin eğitimlerini geliştirmek için potansiyel araçlardır. | |
dc.description.abstract | With the high increase in popularity of computer games in last years, the idea of using computer games as an instrument in education became more important. Successful implementations of using computer games in educations became real when high concentration supplied by computer games come together with competition environment among students. The purpose of this thesis is researching usage of computer games especially on engineering education. In this scope, an educational computer game developed and applied to engineering students. Based on their feedbacks, the system is improved. The results of this study show that, when it is developed appropriately, the computer games are potential tools for improving engineering students? learning. | en |
dc.identifier.endpage | 133 | |
dc.identifier.startpage | 0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/4488 | |
dc.identifier.yoktezid | 245825 | |
dc.institutionauthor | Çağıltay, Nergiz | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
dc.subject | Bilgisayar oyunları | |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Computer games | en_US |
dc.subject | Mühendislik eğitimi | |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Engineering education | en_US |
dc.subject | Video oyunları | |
dc.subject | Video games | en_US |
dc.title | Mühendislik eğitimi için bilgisayar oyunu geliştirilmesi ve kullanılması: Örnek çalışma | |
dc.title | Developing and using a computer game for engineering education: A case study | en_US |
dc.type | Master Thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5 |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- 245825 Developing and using a computer game for engineering education.pdf
- Size:
- 1.51 MB
- Format:
- Adobe Portable Document Format