Mühendislik eğitimi için bilgisayar oyunu geliştirilmesi ve kullanılması: Örnek çalışma
Loading...
Date
2008
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bilgisayar oyunlarının popülaritesinin son yıllarda hızla artmasıyla birlikte bilgisayar oyunlarının okul eğitimi ile birlikte bir ensturman olarak kullanılması fikri önem kazanmaya başlamıştır. Oyunların sağladığı yüksek ve uzun süreli konsantrasyon öğrenciler arası rekabet ortamıyla birleştiğinde bilgisayar oyunlarının eğitimde başarılı kullanımları oluşabilmektedir. Bu tezin amacı, özellikle mühendislik eğitiminde bilgisayar oyunlarının kullanımını incelemektir. Bu kapsamda eğitime yönelik bir bilgisayar oyunu geliştirilmiş ve mühendislik öğrencilerine uygulanmıştır. Alınan geri bildirimler doğrultusunda sistem iyileştirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki doğru bir şekilde geliştirildiğinde bilgisayar oyunları mühendislik öğrencilerinin eğitimlerini geliştirmek için potansiyel araçlardır.
With the high increase in popularity of computer games in last years, the idea of using computer games as an instrument in education became more important. Successful implementations of using computer games in educations became real when high concentration supplied by computer games come together with competition environment among students. The purpose of this thesis is researching usage of computer games especially on engineering education. In this scope, an educational computer game developed and applied to engineering students. Based on their feedbacks, the system is improved. The results of this study show that, when it is developed appropriately, the computer games are potential tools for improving engineering students? learning.
With the high increase in popularity of computer games in last years, the idea of using computer games as an instrument in education became more important. Successful implementations of using computer games in educations became real when high concentration supplied by computer games come together with competition environment among students. The purpose of this thesis is researching usage of computer games especially on engineering education. In this scope, an educational computer game developed and applied to engineering students. Based on their feedbacks, the system is improved. The results of this study show that, when it is developed appropriately, the computer games are potential tools for improving engineering students? learning.
Description
Keywords
Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol, Eğitim ve Öğretim, Bilgisayar oyunları, Computer Engineering and Computer Science and Control, Eğitim, Education and Training, Computer games, Mühendislik eğitimi, Education, Engineering education, Video oyunları, Video games
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
0
End Page
133