Öğrenci Katılımını, Motivasyonunu ve Performansı Artırmak için Oyun Tabanlı Öğrenme ve Oyunlaştırma Kullanarak Öğrenme Web Geliştirme

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Son on yılda, yazılım geliştirmede, özellikle web geliştirme alanında muazzam bir büyüme oldu. Bu aynı zamanda üniversitelerin, öğrencilerin HTML, CSS, JAVASCRIPT ve sunucu tarafı programlama dilleri gibi dilleri öğrenerek web geliştirmenin temellerini anlamalarına yardımcı olmak için akademik oturumlarına birkaç dersi dahil etmelerine yol açmıştır. Akademik bir ortamda veya birçok eğitim web sitesinde web geliştirme öğretiminin büyümesi ve iyileştirilmesi, öğrencileri olumsuz etkileyen bazı zorlukları da beraberinde getirdi. Bu konuyu etkili bir şekilde öğrenmede en etkili pedagojiyi uygulamak önem kazanmıştır. Ayrıca, geleneksel öğrenme yöntemi de öğreneni sıkmakta ve dolayısıyla öğrenme sürecini etkilemektedir. Bu çalışmada, web geliştirme konusunun öğrenilmesinde oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırmanın kullanımı, bu yöntemin web geliştirme konusunun öğrenilmesine uygulanmasının etkinliğini görmek için araştırılmıştır. Bu sistemin etkinliği, oyunlaştırılmamış web tabanlı bir sistemle karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Bu deneyi yapmak için Atılım Üniversitesi ve Doğu Akdeniz Üniversitesi'nden iki örneklem grubu kullanılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin katılımı, motivasyonu ve performansı dahil olmak üzere web geliştirmeyi öğrenmede önerilen çözümün etkinliğini değerlendirmek için üç yapı ölçülmüştür. Sonuç, oyunlaştırılmış sistemi kullanan öğrencinin (88.63) ortalama puanla oyunlaştırılmayan sistemi kullanan öğrencilere göre (72.66) daha yüksek bir performans gösterdiğini göstermiştir. Öğrencilerin katılım ve motivasyon puanları açısından oyunlaştırılmamış sistemi kullanan öğrenciler ile oyunlaştırılmış sistemi kullanan öğrencilerin katılım ve motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayanarak, oyun temelli öğrenme ve oyunlaştırma uygulamalarının öğrencilerin konu hakkındaki bilgilerini geliştirmede olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılabilir.
Over the past decade, there has been tremendous growth in software development, specifically in the area of web development. This has also led universities to incorporate several courses in their academic sessions to help students understand the fundamentals of web development by learning languages like HTML, CSS, JAVASCRIPT and server-side programming languages. The growth and improvement of teaching web development in an academic setting or many educational websites have also introduced some challenges that negatively affect the learners. Most specifically applying effective pedagogy in learning this subject effectively. Besides, the traditional learning method also tend to bore the learner, thus affecting their learning process. In this study, the use of game-based learning and gamification in learning web development subject is investigated to see the effectiveness of applying this method to learning web development subject. The effectiveness of this system was evaluated by comparing it with a non-gamified web-based system. Two sample groups of students from Atilim University and Eastern Mediterranean University were used to conduct this experiment. In this study, three constructs were measured to evaluate the effectiveness of the proposed solution in learning web development, including students' engagement, motivation and performance. The result showed that the student who used the gamified system had a higher performance with average score of (88.63) compared to the students who used the non-gamified system with average score of (72.66). In terms of the students' engagement and motivation scores, the result showed there was no significant difference in engagement and motivation of the students who used the non-gamified system and the students who used the gamified system. Based on these results, it can be concluded that, the application of game-based learning and gamification do have a positive impact on improving students' knowledge of the subject.

Description

Keywords

Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol, Oyunlaştırma, Web siteleri, Computer Engineering and Computer Science and Control, Gamification, Web tabanlı eğitim, Web sites, Öğrenci katılımı, Web based education, Student participation, Öğrenci memnuniyeti, Student satisfaction

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

104

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available