Turizm Pazarlamasında Sosyal Medyanın Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.advisor Şahin, Gonca Güzel
dc.contributor.author Şengün, Günce
dc.contributor.author Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.other Tourism Management
dc.contributor.other Tourism Management
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:43Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:43Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Günümüzde teknoloji ile birlikte internet kullanımı her yaş kategorisinde giderek artmaktadır. Internet teknolojisi ile bilgi küresel anlamda çok hızlı bir şekilde çok fazla kişiye ulaşabilmektedir. Sosyal medya kullanımı da bu anlamda turizm endüstrisi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Sosyal medyanın kişilerin tatil yeri, seyahat acentesi ve konaklama işletmelerindeki seçimlerindeki rolünü ve konaklama sonrası da bu deneyimleri paylaşma üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla Atılım Üniversitesinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerine yönelik bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket formu ile toplanan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin sonuçlarına göre kişilerin sosyal medya kullanımın turizm açısından değerlendirilmesi yapılmış ve sosyal medyanın turizm tercihlerinde önemli role sahip olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Turizm Pazarlaması, Sosyal Medya, Internet, Turizm, Sosyal Medya Sitesi
dc.description.abstract In parallel with the developments in internet technology, internet and social media usage are increasing for all age categories. Information technology and internet reach a lot of people quickly. Using social media is having a significant impact on the tourism industry in this sense. The main purpose of this research is searching the effect of social media on tourism industry. The Survey study was done with students who studies at Atılım University in order to determine the effect of social media on the decision process of social media users about tourism facilities. The following results were reached by analyzing data using SPSS data analysis programme. According to the data analysis social media has an important role in tourism preferences. Keywords: Tourisim, Tourism Marketing, Social Media, Internet, Social Media Site en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4929
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Medya
dc.subject Pazarlama
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Sosyal ağlar
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Media en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Turizm
dc.subject Social networks en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Turizm pazarlaması
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Üniversite öğrencileri
dc.subject Tourism marketing en_US
dc.subject University students en_US
dc.subject İnternet
dc.subject Internet en_US
dc.title Turizm Pazarlamasında Sosyal Medyanın Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
dc.title The Effect of Social Media on Tourism Industry: a Study on University Students en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Şahin, Neriman Gonca Güzel
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 176
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 415598
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
415598 Turizm pazarlamasında sosyal medyanın rolü.pdf
Size:
11.17 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections