Turizm Pazarlamasında Sosyal Medyanın Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Günümüzde teknoloji ile birlikte internet kullanımı her yaş kategorisinde giderek artmaktadır. Internet teknolojisi ile bilgi küresel anlamda çok hızlı bir şekilde çok fazla kişiye ulaşabilmektedir. Sosyal medya kullanımı da bu anlamda turizm endüstrisi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Sosyal medyanın kişilerin tatil yeri, seyahat acentesi ve konaklama işletmelerindeki seçimlerindeki rolünü ve konaklama sonrası da bu deneyimleri paylaşma üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla Atılım Üniversitesinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerine yönelik bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket formu ile toplanan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin sonuçlarına göre kişilerin sosyal medya kullanımın turizm açısından değerlendirilmesi yapılmış ve sosyal medyanın turizm tercihlerinde önemli role sahip olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Turizm Pazarlaması, Sosyal Medya, Internet, Turizm, Sosyal Medya Sitesi
In parallel with the developments in internet technology, internet and social media usage are increasing for all age categories. Information technology and internet reach a lot of people quickly. Using social media is having a significant impact on the tourism industry in this sense. The main purpose of this research is searching the effect of social media on tourism industry. The Survey study was done with students who studies at Atılım University in order to determine the effect of social media on the decision process of social media users about tourism facilities. The following results were reached by analyzing data using SPSS data analysis programme. According to the data analysis social media has an important role in tourism preferences. Keywords: Tourisim, Tourism Marketing, Social Media, Internet, Social Media Site
In parallel with the developments in internet technology, internet and social media usage are increasing for all age categories. Information technology and internet reach a lot of people quickly. Using social media is having a significant impact on the tourism industry in this sense. The main purpose of this research is searching the effect of social media on tourism industry. The Survey study was done with students who studies at Atılım University in order to determine the effect of social media on the decision process of social media users about tourism facilities. The following results were reached by analyzing data using SPSS data analysis programme. According to the data analysis social media has an important role in tourism preferences. Keywords: Tourisim, Tourism Marketing, Social Media, Internet, Social Media Site
Description
Keywords
Turizm, İşletme, Medya, Pazarlama, Tourism, Sosyal ağlar, Business Administration, Sosyal medya, Media, Marketing, Turizm, Social networks, Social media, Turizm pazarlaması, Tourism, Üniversite öğrencileri, Tourism marketing, University students, İnternet, Internet
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
0
End Page
176
