Obstetrik Acillerde Simülasyon Eğitimi ve İnterdisipliner Yaklaşım
dc.contributor.author | Karadaş, Merve Mert | |
dc.contributor.author | Terzioğlu, Füsun | |
dc.contributor.other | Nursing | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:32:41Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:32:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Obstetrik aciller, gebelikte veya doğumda anne veçocuğun sağlığını tehdit edebilen gebelik ile ilgilidurumlardır. Bu tür acil durumlar, her zaman meydanagelebilir hem anne hem de fetüs/yenidoğan için sınırlıbir zamanda uygun müdahale, doğru ve etik kararvermeyi gerektirir. Yaşamı tehdit eden obstetrikacillerin uygun şekilde yönetilmesi, ekip içerisindehızlı bir koordinasyon, beceri ve etkili bir iletişimgerektirdiği için riskli bir durumdur. Bu nedenle, herekip üyesi obstetrik acillerin yönetiminde, diğer ekipüyelerinin rolleri ve sorumlulukları konusunda bilgisahibi olmalıdır. Obstetrik acillerin yönetimindeinterdisipliner eğitim ise, mesleklerarası işbirliğininsağlanmasında ve hasta bakımının güçlendirilmesindeetkili bir yaklaşımdır. Sağlık hizmetlerinde, hastagüvenliğinin sağlanması, bütüncül bakım anlayışıylaekip yaklaşımının sunulması ancak nitelikli yetişmişsağlık profesyonelleri ile mümkündür. Sağlıkprofesyonellerinin bu anlayış ile yetiştirilmesinde enetkili öğretim yaklaşımı ise simülasyon eğitimidir.İnterdisipliner simülasyon eğitimi, hasta güvenliğinisağlama ve hasta sonuçlarını iyileştirmek için etkili birpotansiyele sahiptir ve sağlık personelinin işbirliğiiçeresinde çalışabileceği gerekli bilgi ve beceriyekatkıda bulunabilir. Sağlık alanında eğitim alanöğrencilerin hastayla karşılaşmadan önce uygulamabecerilerini arttırmak, deneyimli sağlık personelininbecerilerini geliştirmek veya ekiplerin acil durumlarahazırlanmalarını sağlamak için simülasyon eğitimindeinterdisipliner yaklaşım pratik ve güvenilir bir yoldur.Bu derlemede, obstetrik acillerde simülasyonunkullanım alanları ve interdisipliner simülasyon eğitimiele alınacaktır. | en_US |
dc.identifier.citation | 1 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-142] | |
dc.identifier.endpage | 71 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-9954 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 62 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 330962 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/330962/obstetrik-acillerde-simulasyon-egitimi-ve-interdisipliner-yaklasim | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/10017 | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Terzioğlu, Füsun | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Acil Tıp | en_US |
dc.subject | Temel Sağlık Hizmetleri | en_US |
dc.title | Obstetrik Acillerde Simülasyon Eğitimi ve İnterdisipliner Yaklaşım | en_US |
dc.type | Review | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf | |
relation.isOrgUnitOfPublication | e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873 |