İnternette Ağızdan Ağıza Pazarlama Bağlamında İnfluencerların Satın Alma Karar Sürecinde Rolü Üzerinde Bir Araştırma: Instagram Örneği

dc.contributor.advisor Eşiyok, Elif
dc.contributor.author Şahin, Ceren
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:42Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:42Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde sık kullanılan iletişim araçlarından biri olan sosyal medya, sosyal bilimler alanında son zamanlarda araştırılan konuların başında gelmektedir. Teknolojinin gelişmesine paralel olarak yaygınlaşan bilgisayar, tablet ve akıllı telefon kullanımı ile beraber iletişim şekillerinin yanı sıra satın alma davranışı da değişiklik göstermiştir. Bu çalışmada influencerların satın alma karar sürecindeki rolü internette ağızdan ağıza pazarlama bağlamında Instagram örnekleminde tartışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine mülakat tekniğinin kullanıldığı çalışmada, Instagram kullanan ve influencer takip eden 20 katılımcı ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Influencer pazarlaması ve güven, satın alma karar sürecinde influencerların rolüne ilişkin bulgularından hareketle temalar oluşturulmuştur. influencerların tanıttığı ürün/hizmetin tüketicilerin ilgisini çektiği ve satın alma isteği oluşturduğu saptanmıştır. Yapılan görüşmelerde, tüketicilerin influencerlara güven duymamasına karşın, paylaşımlarını incelediği saptanarak, güven duyulmamasına rağmen influencerların satın alma karar sürecinde rol oynadığı tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Sosyal Medya, Ağızdan Ağıza İletişim, İnternette Ağızdan Ağıza Pazarlama, Influencer Pazarlaması, Influence
dc.description.abstract Social media, which is one of the frequently used communication tools, is an area that has been subject to various researches. Along with the use of computers, tablets and smartphones, which have become widespread in parallel with the development of technology, the purchase behavior has changed as well as the communication styles. In this study, the role of Influencers in the purchasing decision process is discussed in Instagram sample in the context of word of mouth marketing. In the study, in which in-depth interview technique, which is one of the qualitative research methods, was used, interviews were conducted with 20 participants using Instagram and following influencer. Based on the findings of Influencer marketing and trust, the role of influencers in the purchasing decision process, themes were created. It was determined that the product / service introduced by the influencers attracted the attention of consumers and created a desire to purchase. In the interviews, it was determined that although consumers do not trust influencers, they examined their shares and influencers played a role in the purchasing decision process. Key Words: Social Media, Mouth-to-Mouth Communication, Mouth-to-Mouth Communication on Internet, Influencer Marketing, Influencer en
dc.identifier.endpage 124
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4925
dc.identifier.yoktezid 624890
dc.institutionauthor Eşiyok, Elif
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject İşletme
dc.subject Ağızdan ağıza iletişim
dc.subject Elektronik pazarlama
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Satınalma kararı
dc.subject Word of mouth communication en_US
dc.subject Electronic marketing en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Purchasing decision en_US
dc.subject İnfluencer
dc.subject Social media en_US
dc.subject İnstagram
dc.subject Influencer en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject İnternet
dc.subject Internet en_US
dc.title İnternette Ağızdan Ağıza Pazarlama Bağlamında İnfluencerların Satın Alma Karar Sürecinde Rolü Üzerinde Bir Araştırma: Instagram Örneği
dc.title A Research on the Role of Influencers' in the Decision Making Process in the Context of Word of Mouth on the Internet: Instagram Example en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
624890 İnternette ağızdan ağıza pazarlama.pdf
Size:
4.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections