Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi

dc.contributor.advisor Özgen, Özlen
dc.contributor.author Ömeroğlu, Alper
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Instagram'da ideal benlik arayışı için benlik sunumu yapan üniversite öğrencilerinin sergiledikleri performansın tüketim ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin ideal benliklerini inşa etmek adına ihtiyaç duydukları sosyal onay uğraşları, bu çabayı gösterirken tükettikleri ürünler ve nesnelleştirilmiş benlik unsurları araştırılmıştır. Ayrıca kişilerin ötekinin gözünde izlenim oluşturmaya yönelik tutumları da incelenip bu alandaki benlik sunumlarına dair çıkarımlar yapılmıştır. Araştırma derinlemesine görüşme metoduyla katılımcıların söyledikleri ve söylediklerini ifade ederken gözlenen davranışları temel veri kaynağı olarak ele alınmak üzere nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri analizinde tematik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinden 26 kişi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin Instagram'da ideal benlik arayışları için gerçekleştirdikleri tüm eylemlerin tüketim ile ilişkisi olduğunu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The purpose of this study is to reveal the relationship between consumption and the performance of university students who unwittingly find themselves in search of the ideal self on Instagram. In this study, the social approval efforts that university students need in order to build their ideal self, the products they consume while making this effort, and the objectified self-elements were examined. In addition to this, the self-presentation performances of individuals for the positive impressions that they try to create in the minds of others through their Instagram sharing were also examined. The research was conducted by the in depth-interview method. Within this method, what the sample said was analysed and the behaviours of the sample while expressing itself were observed. Thematic analysis method was used in the data analysis of the research. 26 undergraduate students participated from the Departments of Public Relations and Advertising and the Departments of Political Science and Public Administration of the Atılım University School of Business. As a result of the study, it was found that all the actions taken by university students in search of the ideal self on Instagram are related to consumption. en
dc.identifier.endpage 109
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4725
dc.identifier.yoktezid 715374
dc.institutionauthor Özgen, Özlen
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject Benlik algısı
dc.subject Benlik arayışı
dc.subject Benlik değeri
dc.subject Benlik imajı
dc.subject Public Relations en_US
dc.subject Self perception en_US
dc.subject Benlik kontrolü
dc.subject Self-search en_US
dc.subject Benlik kuramı
dc.subject Self-worth en_US
dc.subject Self image en_US
dc.subject Benlik kurguları
dc.subject Self-control en_US
dc.subject Self theory en_US
dc.subject Benlik saygısı
dc.subject Self-contruals en_US
dc.subject Benlik sunumu
dc.subject Self esteem en_US
dc.subject Self-presentation en_US
dc.subject Benlik tipleri
dc.subject Self-construals en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi
dc.title University students'search for the ideal self on instagram en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
715374 Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi.pdf
Size:
2.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections