Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi

dc.contributor.advisorÖzgen, Özlen
dc.contributor.authorÖzgen, Özlen
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.available2024-07-07T12:42:47Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Instagram'da ideal benlik arayışı için benlik sunumu yapan üniversite öğrencilerinin sergiledikleri performansın tüketim ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin ideal benliklerini inşa etmek adına ihtiyaç duydukları sosyal onay uğraşları, bu çabayı gösterirken tükettikleri ürünler ve nesnelleştirilmiş benlik unsurları araştırılmıştır. Ayrıca kişilerin ötekinin gözünde izlenim oluşturmaya yönelik tutumları da incelenip bu alandaki benlik sunumlarına dair çıkarımlar yapılmıştır. Araştırma derinlemesine görüşme metoduyla katılımcıların söyledikleri ve söylediklerini ifade ederken gözlenen davranışları temel veri kaynağı olarak ele alınmak üzere nitel olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri analizinde tematik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü lisans öğrencilerinden 26 kişi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin Instagram'da ideal benlik arayışları için gerçekleştirdikleri tüm eylemlerin tüketim ile ilişkisi olduğunu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the relationship between consumption and the performance of university students who unwittingly find themselves in search of the ideal self on Instagram. In this study, the social approval efforts that university students need in order to build their ideal self, the products they consume while making this effort, and the objectified self-elements were examined. In addition to this, the self-presentation performances of individuals for the positive impressions that they try to create in the minds of others through their Instagram sharing were also examined. The research was conducted by the in depth-interview method. Within this method, what the sample said was analysed and the behaviours of the sample while expressing itself were observed. Thematic analysis method was used in the data analysis of the research. 26 undergraduate students participated from the Departments of Public Relations and Advertising and the Departments of Political Science and Public Administration of the Atılım University School of Business. As a result of the study, it was found that all the actions taken by university students in search of the ideal self on Instagram are related to consumption.en
dc.identifier.endpage109
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4725
dc.identifier.yoktezid715374
dc.language.isotr
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectBenlik algısı
dc.subjectBenlik arayışı
dc.subjectBenlik değeri
dc.subjectBenlik imajı
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSelf perceptionen_US
dc.subjectBenlik kontrolü
dc.subjectSelf-searchen_US
dc.subjectBenlik kuramı
dc.subjectSelf-worthen_US
dc.subjectSelf imageen_US
dc.subjectBenlik kurguları
dc.subjectSelf-controlen_US
dc.subjectSelf theoryen_US
dc.subjectBenlik saygısı
dc.subjectSelf-contrualsen_US
dc.subjectBenlik sunumu
dc.subjectSelf esteemen_US
dc.subjectSelf-presentationen_US
dc.subjectBenlik tipleri
dc.subjectSelf-construalsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi
dc.titleUniversity students'search for the ideal self on instagramen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
715374 Üniversite öğrencilerinin ınstagram'da ideal benlik arayışı ve tüketim ilişkisi.pdf
Size:
2.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format