Dört pervaneli hava aracının yükseklik ve yönelim kontrolü

dc.contributor.advisorArıkan, Kutluk Bilge
dc.contributor.advisorİrfanoğlu, Bülent
dc.contributor.authorGüçlü, Anıl
dc.contributor.authorArıkan, Kutluk Bilge
dc.contributor.otherDepartment of Mechatronics Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:48:43Z
dc.date.available2024-07-07T12:48:43Z
dc.date.issued2012
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Mekatronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, düşük maliyetli eyleyiciler ve sürücülerle oluşturulan dış mekanda uçacak dört rotorlu hava aracının (Quadrotor) yükseklik ve yönelim dinamiklerinin kontrolü amaçlanmıştır. Quadrotor, kontrolcü tasarımından önce Matlab/Simulink ortamında matematiksel olarak modellenmiştir. Yönelim dinamiklerini kontrol etmek amacıyla, LQR tip kontrolcü tasarlanmış, benzetimi yapılmış ve sisteme uygulanmıştır. Sapma ve yükseklik dinamiklerinin kontrolü için iki farklı PID tip kontrolcü tasarlanmıştır. Tasarlanan kontrolcüler değişik test düzenekleri kullanılarak sisteme uygulanmıştır. Denetimciler, xPC Target kullanılarak fiziksel sisteme uygulanmış ve kontrolcü parametre ayarlamaları yapılmıştır. Yapılan testler, bu temel kontrolcü yapıları ile yükseklik ve yönelim dinamikleri kontrolünün, başarılı bir şekilde sağlandığını göstermektedir.
dc.description.abstractIn this thesis, controller design for the attitude and altitude dynamics of an outdoor quadrotor, which is constructed with low cost actuators and drivers, is aimed. Before designing the controller, the quadrotor is modeled mathematically in Matlab-Simulink environment. To control attitude dynamics, linear quadratic regulator (LQR) based controllers are designed, simulated and applied to the system. Two different proportional-integral-derivative action (PID) controllers are designed to control yaw and altitude dynamics. During the implementation of the designed controllers, different test setups are used. Designed controllers are implemented and tuned on the real system using xPC Target. Tests show that these basic control structures are successful to control the attitude and altitude dynamics.en
dc.identifier.endpage91
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5269
dc.identifier.yoktezid354498
dc.language.isoen
dc.subjectMekatronik Mühendisliği
dc.subjectDavranış dinamiği
dc.subjectKontrol stratejileri
dc.subjectKontrol teorisi
dc.subjectMechatronics Engineeringen_US
dc.subjectAttitude dynamicsen_US
dc.subjectKontrol yapıları
dc.subjectControl strategiesen_US
dc.subjectControl theoryen_US
dc.subjectKontrol yöntemleri
dc.subjectControl structuresen_US
dc.subjectMatematiksel modelleme
dc.subjectControl methodsen_US
dc.subjectMathematical modellingen_US
dc.subjectYükseklik
dc.subjectAltitudeen_US
dc.titleDört pervaneli hava aracının yükseklik ve yönelim kontrolü
dc.titleAttitude and altitude control of an outdoor quadrotoren_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4766d3e4-e9f0-44fb-b7b9-fad46e521839
relation.isAuthorOfPublication03706570-0173-42fb-a940-17a9fbbef4b3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4766d3e4-e9f0-44fb-b7b9-fad46e521839
relation.isOrgUnitOfPublicatione2a6d0b1-378e-4532-82b1-d17cabc56744
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye2a6d0b1-378e-4532-82b1-d17cabc56744

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
354498 Attitude and altitude control of an outdoor quadrotor.pdf
Size:
3.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format