YABANCI DİL ÖĞRENENLERİN KULLANDIKLARI DİNLEME STRATEJİLERİ İLE OKUMADA MEDYA TECİHLERİ VE OKUMA SIKLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorToker, Sacip
dc.contributor.authorCaner, Mustafa
dc.contributor.authorToker, Sacip
dc.contributor.otherInformation Systems Engineering
dc.date.accessioned2024-09-10T21:36:51Z
dc.date.available2024-09-10T21:36:51Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempMERSİN ÜNİVERSİTESİ,AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractSon yıllarda yabancı dil eğitiminde dinlemestratejilerinin önemine ve kullanılmasına yönelikolarak birçok çalışmanın yapıldığı görülmektedir.Bunlardan bazıları yabancı dil dinleme becerileriningeliştirilmesinde elektronik ortamdan okuma desteğisağlamanın etkili olabileceğine ilişkin kanıtlar daortaya koymaktadır. Ancak bu konun daha etraflıca elealınması veriye dayalı olarak çok yönlü olarakaraştırılması gelinen noktada kritik bir önemtaşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada yabancı dileğitimi alan öğrencilerin dinleme stratejilerikullanmaları ile yabancı dilde okuma yaparken tercihettikleri medya ve okuma sıkları arasındaki ilişkiaraştırılarak bu konuya farklı bir açıdan yaklaşılmıştır.İlişkisel tarama deseninin kullanıldığı çalışmada 531katılımcıdan veri toplanmıştır. Elde edilen bulgularagöre katılımcıların okuma sıklıkları arttıkça,ansiklopedi, gazete ve ders notlarını ekrandan okumaeğiliminde oldukları; basılı ders kitabını ve ekrandanders notlarını okuyanların daha fazla dinleme stratejisikullanmaya yöneldikleri tespit edilmiştir. Çalışmada,yabancı dil eğitimcilerinin elektronik ders notu desteğisağlayarak öğrencilerinin dinleme ve okuma gibialımlayıcı becerilerinin gelişimine olumlu katkısağlayabilecekleri tartışılmaktadır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.594487
dc.identifier.endpage211en_US
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage185en_US
dc.identifier.trdizinid398798
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.594487
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/398798/yabanci-dil-ogrenenlerin-kullandiklari-dinleme-stratejileri-ile-okumada-medya-tecihleri-ve-okuma-sikliklari-arasindaki-iliskinin-incelenmesine-yonelik-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7431
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYABANCI DİL ÖĞRENENLERİN KULLANDIKLARI DİNLEME STRATEJİLERİ İLE OKUMADA MEDYA TECİHLERİ VE OKUMA SIKLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya24f8c39-3d6d-4d82-a160-2ddced1cd06b
relation.isOrgUnitOfPublicationcf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverycf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Collections