Kadınlarda marka bağlılığı ve hedonik tüketim ilişkisi: Kozmetik sektöründe bir uygulama

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Kapusuz, Necmiye
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:34Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:34Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Tüketiciler alışveriş yaparken her zaman rasyonel beklentiler içinde bulunmamaktadırlar. Çoğu zaman alışverişlerinde duygularıyla hareket eder ve bu deneyiminden haz almaya çalışırlar. Bu da tüketimin hedonik boyutunu oluşturmaktadır. Marka bağlılığı kavramı tüketicilerin tercihleri diğer bir ifadeyle satın alma davranışları ile yakından ilişkisi vardır. Bağlılık bir markanın farklı anlamlarda tatmin sağlaması durumuyla alakalı olarak müşterinin yeniden ve yine o markayı tercih etmesine neden olan markaya yönelik bağlılık durumudur. Günümüzde kişiler duygusal tatmine ulaşması ve haz almasını etkileyen durumlardan biride kişilerin kullanmakta oldukları markaya karşı bağlılıklarıdır. Bu çalışma da kadınların kozmetik alışverişlerinde hedonik(hazcı) bir duyguyla yaptıkları alışverişlerde marka bağlılığı hakkında olumlu veya olumsuz görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de Ankara ilinde yaşayan 18 yaş üstü kadınlar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 400 katılımcı dahil edilmiştir. Çalışmada, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler sonucu hedonik tüketim alt faktörü olan macera için alışveriş kozmetik sektöründe marka bağlılığı arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür.Genel hedonik tüketimle hedonik alt faktörü olan sosyal amaçlı alışveriş faktörüyle pozitif doğrusal anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Kozmetik sektöründe marka bağlılığı ve faydacı tüketim arasında negatif doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler:Marka bağlılığı, hedonik tüketim, faydacı tüketim, kozmetik, tüketici davranışları
dc.description.abstract Consumers are not always in rational expectations when shopping. Most of the time they act with emotions in their shopping and try to get pleasure from this experience. This constitutes the hedonic dimension of consumption. The concept of brand loyalty has a close relationship with consumers' preferences, in other words, buying behavior. Loyalty is the commitment to the brand that causes the customer to choose this brand again and again related to the satisfaction of a brand in different meanings. One of the factors affecting people to reach intrinsic satisfaction and to take pleasure today is their loyalty to the brand they use. In this study, it is tried to determine the positive or negative opinions about the brand loyalty in the purchases made by women with a hedonic(hedonist) feeling in cosmetic shopping. Relational screening model was used in the research. The universe of the study consists of women over the age of 18 living in Ankara in Turkey. 400 participants were included in the study. In the study, convenience sampling method was used among the incoincident sampling methods. The participants were interviewed face to face. As a result of the obtained data, a positive linear relationship was found between the brand loyalty in the cosmetics industry for adventure, hedonic consumption sub-factor. It was observed that there was a positive linear significant relationship with general hedonic consumption and shopping factor for social purposes, the hedonic sub-factor. In the cosmetic industry, there was a negative linear relationship between brand loyalty and beneficiary consumption. Key words: Brand loyalty, hedonic consumption, beneficiary consumption, cosmetics, consumer behavior en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4895
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Hedonizm
dc.subject Kadınlar
dc.subject Kozmetik sektörü
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Hedonism en_US
dc.subject Marka
dc.subject Women en_US
dc.subject Cosmetic sector en_US
dc.subject Marka bağımlılığı
dc.subject Brand en_US
dc.subject Tüketici davranışı
dc.subject Brand loyalty en_US
dc.subject Consumer behavior en_US
dc.subject Tüketim
dc.subject Consumption en_US
dc.title Kadınlarda marka bağlılığı ve hedonik tüketim ilişkisi: Kozmetik sektöründe bir uygulama
dc.title The relationship between brand loyalty and hedonic consumption in women: An application in the cosmetic industry en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 124
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 563280
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
563280 Kadınlarda marka bağlılığı ve hedonik tüketim ilişkisi.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections