The Relationship Between Corporate Reputation, Legitimacy, Transparency, and Csr Communication Credibility Based on Consumers' Perceptions.

dc.contributor.advisor Çığdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.author Aden, Awaleh Omar
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:54Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:54Z
dc.date.issued 2023
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bugün neredeyse tüm büyük şirketler kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) politikaları ile iletişim kurmaktadır. KSS mesajları, stratejiler, taahhütler ve sorumlu eylemler hakkında bilgi olarak sunulur ve bu nedenle iletişim kuran kuruluşların meşruiyetini sağlama aracı olarak kabul edilir. Bununla birlikte, KSS iletişiminin hedef kitlesi genellikle kuşkucudur ve sıklıkla bu iletişimi yeşil yıkama ile ilişkilendirerek bu iletişimlerin güvenilirliğinin eksikliğini gösterir. Ana araştırma amacımız, tüketicilerin gözünde KSS söyleminin algılanan güvenilirliğine ilişkin daha iyi bir anlayışa katkıda bulunmaktır. Şirketin itibarı, meşruiyeti ve şeffaflığı ile KSS iletişiminin güvenilirliği arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu varsaydık. Bu nedenle, nicel bir metodolojiyi tercih ettik. Çalışmamızı, kar topu örnekleme yöntemiyle 227 tüketicide gerçekleştirdik. Veriler, bir çevrimiçi anket (Google Forms) aracılığıyla toplandı. Daha sonra istatistiksel analizler IBM-SPSS26 ve AMOS yazılımında (yapısal eşitlik modellemesi) gerçekleştirildi. Bu analizlerin sonuçlarına göre, tüketicilerin bakış açısından: -KSS söyleminin güvenilirliği şirketin itibarından önemli ölçüde etkilenmektedir. -Şirketin itibarı ile KSS açısından meşruiyeti arasında pozitif bir ilişki vardır. -Şeffaflık, şirketin KSS iletişiminin güvenilirliğini doğrudan belirlemez. -Bir şirketin meşruiyeti, doğrudan güvenilirliğini etkilemez. Anahtar Sözcükler: KSS, güvenilir, kurumsal meşruiyet, kurumsal itibar, şeffaflık.
dc.description.abstract Today, almost all large companies communicate their corporate social responsibility (CSR) policies. CSR messages are presented as information on strategies, commitments, and responsible actions, and therefore as a means of building the legitimacy of communicating organizations. However, audiences of CSR communication are often skeptical and often associate it with greenwashing, demonstrating the lack of credibility of these communications. Our main research objective is to contribute to a better understanding of the perceived credibility of a CSR discourse in the eyes of consumers. We assumed that the company's reputation, legitimacy, and transparency were directly linked to the credibility of its CSR communication. We therefore opted for a quantitative methodology. We conducted our study on 227 consumers from a snowball sampling. The data was collected through an online questionnaire (Google Forms). Then statistical analyses were conducted on IBM-SPSS26 and AMOS softwares (structural equation modeling). The results of these analyses show that, from the point of view of consumers: - The credibility of the CSR discourse is significantly influenced by the company's reputation. - There is a positive relationship between the reputation of the company and its legitimacy in terms of CSR. - Transparency does not directly determine the credibility of the company's CSR communication. en
dc.identifier.endpage 77
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5691
dc.identifier.yoktezid 802354
dc.identifier.yoktezid 802354
dc.institutionauthor Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title The Relationship Between Corporate Reputation, Legitimacy, Transparency, and Csr Communication Credibility Based on Consumers' Perceptions.
dc.title Tüketicilerin Algılarına Dayalı Olarak Kurumsal İtibar, Meşruiyet, Şeffaflık ve Kss İletişim Güvenilirliği Arasındaki İlişki en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
802354.pdf
Size:
2.19 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections