İnşaat Mühendisliği Eğitiminin Aktif Öğrenme Teknikleri Kullanılarak İyileştirilmesi

dc.contributor.advisor Mertol, Halit Cenan
dc.contributor.author Çalışkan, Nihan Tuğba
dc.contributor.other Civil Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:36Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:36Z
dc.date.issued 2013
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Son yıllarda, inşaat mühendisliği, dünya çapındaki çeşitli alanlardaki değişen koşullara uyum sağlayabilmek için hızla gelişmiştir. Bununla birlikte 21. Yüzyıl öğrencileri de 20. Yüzyıl öğrencilerinden oldukça farklıdır. Bu öğrenciler üzerinde teknolojideki gelişmelerin büyük etkileri vardır. Pasif öğrenme metodlarını içeren geleneksel eğitim metodları artık şimdiki öğrenciler üzerinde başarılı olamamaktadır. Bu dönemdeki öğrencilerin çoğu aktif öğrenme metodları kullanırlar ve onlardan iyi performans alabilmek için aktif öğretme metodları kullanılmalıdır. Bu çalışmada, bilgisayar oyunları, uygulamalı alıştırmalar, laboratuvar çalışmaları aktif öğretme metodları olarak kullanılmıştır ve bu metodlar, statik, dinamik, mukavemet ve betonarme derslerine uygulanmış, öğrenci performanslarındaki değişim gözlenmiştir.
dc.description.abstract In the last few decades the civil engineering prefession has rapidly developed to be able to adapt to changing conditions in various areas worldwide. Besides, the 21st century students are also completely different from the students who lived in the 20th century. The advances in technology have a great influence on these students. They don?t know the life before computer, cell phones etc. The traditional educational methods containing passive teaching methods no longer work for current students. Most of the students in this century are active learners and active teaching methods should be used to be able to get good performance from these students. In this study computer games, hands-on-practices, experiments, laboratory works used as active teaching methods and applied on different courses such as Statics, Dynamics, Strength of Materials, and Fundamentals of Reinforced Concrete, and the change in students? performance is evaluated. en
dc.identifier.endpage 158
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4904
dc.identifier.yoktezid 354487
dc.institutionauthor Mertol, Halit Cenan
dc.language.iso en
dc.subject İnşaat Mühendisliği
dc.subject Civil Engineering en_US
dc.title İnşaat Mühendisliği Eğitiminin Aktif Öğrenme Teknikleri Kullanılarak İyileştirilmesi
dc.title Enhancing Civil Engineering Education Using Active Learning Techniques en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0f3a1cd1-cb53-413f-9d5d-0032b54031f9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0f3a1cd1-cb53-413f-9d5d-0032b54031f9
relation.isOrgUnitOfPublication 01fb4c5b-b45f-40c0-9a74-f0b3b6265a0d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 01fb4c5b-b45f-40c0-9a74-f0b3b6265a0d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
354487 Enhancing civil engineering education using active learning techniques.pdf
Size:
11.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections