Yavaş Turizm Motivasyonları ve Ziyaret Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

dc.contributor.advisor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.author Abi, Seda Nur
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:08Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:08Z
dc.date.issued 2022
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Teknolojinin gelişmesi ile birlikte turizm sektöründe yaşanan gelişmeler ve yenilikler ile insanların turizm faaliyetlerinden beklentileri de değişmiştir. Günlük hayatta yaşanan stres, çevresel baskı, sıkıcı rutinden kaçmak isteyen insanlar alternatif yeni turizm türlerine yönelmeye başlamıştır. Kaliteli yaşam deneyimi sunan, yerel halk ve kültürel faaliyetler ile içe olunan, destinasyonun yöreselliğinin ağır bastığı seyahat deneyimi sunan yavaş turizm faaliyeti yavaş şehirlerin otantik doğası, doğal güzellikleri ile turistlerin dikkatlerini çekerek ziyaret eğilimine yönelmelerini sağlamaktadır. Çalışmanın amacı; yavaş turizm yavaş turizm motivasyonları ve ziyaret eğilimleri arasındaki ilişki bağlantılarını araştırmaktır. Bununla birlikte; yavaş şehir felsefesi, yavaş şehir kriterleri, motivasyon faktörlerinin ziyaret eğilimine etkilerinin araştırmasının yapılması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında literatür çalışması yapılmıştır. Veriler anket yolu ile Türkiye'de yaşayan 258 gönüllü katılımcıdan toplanmıştır. Araştırmada oluşturulan hipotezlere uygun olarak Kısmı En Küçük Kareler-Yapısal Eşitlik Modellemesi (KEKK-YEM) ile veri analizleri yapılmıştır. Analizlerin sonucunda rahatlama, dahil olma, keşif, kaçış faktörlerinin ziyaret eğilimini olumlu yönde, kendini yansıtma faktörünün ise ziyaret eğilimini olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: yavaş turizm, yavaş şehir, motivasyon, yavaş seyahat, yavaş yemek.
dc.description.abstract With the development of technology, the expectations of people from tourism activities have changed with the developments and innovations experienced in the tourism sector. People who want to escape from the stress, environmental pressure, boring routine experienced in everyday life have started to turn to alternative new types of tourism. High quality living experience to the local community and participation in cultural activities, tourism activity of destinations offering authentic travel experience in the city of slow slowly outweigh the nature, tend to attract the attention of tourists with its natural beauty provides to visit. The aim of the study is to investigate the relationship between deceleration tourism, tourism motivations, visiting trends and authenticity perception. However, it is aimed to investigate the effects of slow city philosophy, slow city criteria, motivational factors on the tendency to visit. Within the scope of the study, a literature study was conducted. The data were collected from 258 volunteer participants living in Turkey through a questionnaire. In accordance with the hypotheses established in the research, data analysis was carried out with the Least Squares Structural Equation Modeling (KEKK-YEM). As a result of the analyzes, it was found that the factors of relaxation, inclusion, exploration, escape positively affect the tendency to visit, and the factor of self-reflection negatively affects the tendency to visit. Keywords: slow tourism, slow city, motivation, slow travel, slow food. en
dc.identifier.endpage 102
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4991
dc.identifier.yoktezid 711833
dc.institutionauthor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Motivasyon
dc.subject Yavaş turizm
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Yavaş yemek
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Slow tourism en_US
dc.subject Yavaş şehir
dc.subject Slow food en_US
dc.subject Ziyaret
dc.subject Cittaslow en_US
dc.subject Visit en_US
dc.subject Ziyaretçi memnuniyeti
dc.subject Visitor satisfaction en_US
dc.title Yavaş Turizm Motivasyonları ve Ziyaret Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
dc.title Investigation of the Relationships Between Slow Tourism Motivations and Visiting Tendencies en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
711833 Yavaş turizm motivasyonları ve ziyaret eğilimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi.pdf
Size:
1.88 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections