Global Değişimlerin Ulusal Eğitim Sistemine Etkileri: \"Global Eğitim Liderliği ve Geleceğin Çağdaş Eğitim Sistemlerini Tasarlamak\"

dc.contributor.authorMarşap, Akın
dc.date.accessioned2024-10-06T11:17:10Z
dc.date.available2024-10-06T11:17:10Z
dc.date.issued2003
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu makalede, global değişimlerin ulusal eğitime olan etkileri, geniş bir bakış açısıyla ele alınarak değerlendirilip, gelişim ye değişimlere liderlik yapacak yeni anlayışlar önerilmeye çalışılmaktadır. Çağdaş eğitim sistemlerini öğrendikçe, yeni gelişimlere uyum süreci daha da hızlanabilir. Bilmek, bulmak, keşfetmek üzerine kurulan modern eğitim yapıları, günümüzde sosyal ve entelllektüel gelişimleri de kapsamaktadır. Global eğitim, bilgi toplumu gereksinimlerini karşılayabilecek bir anlayışla değerlendirilmelidir. Eğitim sistemimizde anlama, düşünme ve uygulamayı içeren öğretime önem verilmelidir. Bağımsız, yenilikçi, yaratıcı düşünebilen ve üretebilen kişiliklerin yetiştirilmesi esastır. Aktif öğrenim metotları ile, öğrenci merkezli yaklaşımlar, soru sorma ve bilimsel tartışmaya yönelmek eğitimde yeni bakış açılarını kolaylıkla kazandırabilir. İlgi, merak ve öğrenim isteği öğrenimin odak noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğrenilenlerin gerçek yaşama aktarılarak değerlendirilmişi, global eğitim liderliği ve geleceğin sürekli öğrenen çağdaş eğitim sistemlerinin tasarlanması ortaya konmaktadır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-534]
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issn1300-249X
dc.identifier.issue298en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9596
dc.identifier.volume28en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGlobal Değişimlerin Ulusal Eğitim Sistemine Etkileri: \"Global Eğitim Liderliği ve Geleceğin Çağdaş Eğitim Sistemlerini Tasarlamak\"en_US
dc.typeReviewen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections