Global Değişimlerin Ulusal Eğitim Sistemine Etkileri: \"Global Eğitim Liderliği ve Geleceğin Çağdaş Eğitim Sistemlerini Tasarlamak\"
No Thumbnail Available
Date
2003
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu makalede, global değişimlerin ulusal eğitime olan etkileri, geniş bir bakış açısıyla ele alınarak değerlendirilip, gelişim ye değişimlere liderlik yapacak yeni anlayışlar önerilmeye çalışılmaktadır. Çağdaş eğitim sistemlerini öğrendikçe, yeni gelişimlere uyum süreci daha da hızlanabilir. Bilmek, bulmak, keşfetmek üzerine kurulan modern eğitim yapıları, günümüzde sosyal ve entelllektüel gelişimleri de kapsamaktadır. Global eğitim, bilgi toplumu gereksinimlerini karşılayabilecek bir anlayışla değerlendirilmelidir. Eğitim sistemimizde anlama, düşünme ve uygulamayı içeren öğretime önem verilmelidir. Bağımsız, yenilikçi, yaratıcı düşünebilen ve üretebilen kişiliklerin yetiştirilmesi esastır. Aktif öğrenim metotları ile, öğrenci merkezli yaklaşımlar, soru sorma ve bilimsel tartışmaya yönelmek eğitimde yeni bakış açılarını kolaylıkla kazandırabilir. İlgi, merak ve öğrenim isteği öğrenimin odak noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğrenilenlerin gerçek yaşama aktarılarak değerlendirilmişi, global eğitim liderliği ve geleceğin sürekli öğrenen çağdaş eğitim sistemlerinin tasarlanması ortaya konmaktadır.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
Çağdaş Eğitim Dergisi
Volume
28
Issue
298
Start Page
41
End Page
47