Global Değişimlerin Ulusal Eğitim Sistemine Etkileri: \"Global Eğitim Liderliği ve Geleceğin Çağdaş Eğitim Sistemlerini Tasarlamak\"

No Thumbnail Available

Date

2003

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu makalede, global değişimlerin ulusal eğitime olan etkileri, geniş bir bakış açısıyla ele alınarak değerlendirilip, gelişim ye değişimlere liderlik yapacak yeni anlayışlar önerilmeye çalışılmaktadır. Çağdaş eğitim sistemlerini öğrendikçe, yeni gelişimlere uyum süreci daha da hızlanabilir. Bilmek, bulmak, keşfetmek üzerine kurulan modern eğitim yapıları, günümüzde sosyal ve entelllektüel gelişimleri de kapsamaktadır. Global eğitim, bilgi toplumu gereksinimlerini karşılayabilecek bir anlayışla değerlendirilmelidir. Eğitim sistemimizde anlama, düşünme ve uygulamayı içeren öğretime önem verilmelidir. Bağımsız, yenilikçi, yaratıcı düşünebilen ve üretebilen kişiliklerin yetiştirilmesi esastır. Aktif öğrenim metotları ile, öğrenci merkezli yaklaşımlar, soru sorma ve bilimsel tartışmaya yönelmek eğitimde yeni bakış açılarını kolaylıkla kazandırabilir. İlgi, merak ve öğrenim isteği öğrenimin odak noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğrenilenlerin gerçek yaşama aktarılarak değerlendirilmişi, global eğitim liderliği ve geleceğin sürekli öğrenen çağdaş eğitim sistemlerinin tasarlanması ortaya konmaktadır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Çağdaş Eğitim Dergisi

Volume

28

Issue

298

Start Page

41

End Page

47

Collections