İŞBİRLİKÇİ BASKI ATÖLYELERİNİN KÜRATORYAL PRATİKLERİ
dc.contributor.author | Gündoğdu, Doğu | |
dc.contributor.other | Graphic Design | |
dc.date.accessioned | 2024-07-05T15:23:26Z | |
dc.date.available | 2024-07-05T15:23:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | İşbirlikçi baskı atölyeleri, sanatçıların yüksek kurulum ve işletme maliyetleri olan baskı atölyelerine erişim imkânı bulmalarına ve gerekirse bir usta baskıcı eşliğinde çağdaş baskı üretmelerine olanak veren önemli kurumlardır. Özellikle Avrupa’da pek çok özel işbirlikçi baskı atölyesi bulunmaktadır. Özel işbirlikçi baskı atölyelerinin tercih ettiği çalışma modellerinden biri de yayımcılıktır. Yayımcılık modeli ile çalışan atölyeler genellikle davet ettiği sanatçılarla işbirliği içerisinde ürettiği baskıları satarak kazanç elde etmektedir. Özel işbirlikçi baskı atölyelerinin sürdürülebilir satışlar yapabilmesi ve narin yapıda olan kâğıt işlerin çevresel faktörlerden doğru şekilde korunarak, iyi bir koleksiyon oluşturulabilmesi için özel küratoryal çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Baskıların sanatçı tarafından numaralandırılarak imzalanması, baskılara atölye damgasının basılması, üretilen baskıların sertifikalarının hazırlanması, baskıların sistematik bir biçimde arşivlenmesi, baskıların sağlıklı bir biçimde çevresel faktörlerden korunması, baskıların gerekli durumlarda doğru şekilde paketlenerek nakledilmesi, baskıların çerçevelenmesi, sunum ve sergilerin organize edilmesi gibi faaliyetler özel işbirlikçi baskı atölyelerinin ihtiyaç duyduğu temel küratoryal pratikleri oluşturur. Bu makalede özel işbirlikçi baskı atölyelerinin ihtiyaç duyabileceği temel küratoryal pratikler alanyazın taraması yapılarak tanımlanmış ve bu pratikler Ankara’daki Türkiye'nin güncel tek özel işbirlikçi litografi atölyesi olan Dou Print Studio’daki deneyimlere ve gözlemlere dayalı olarak incelenmiştir. Bu çalışma ile Türkiye’deki baskı resim kültürüne katkı sağlayacak ve Türkiye’deki baskı atölyelerini, sanat galerilerini ve baskı koleksiyonerlerini baskıların etik standartları hakkında bilgilendirecek ve baskıların korunmasına yönelik bilinçlendirecek bir kaynak oluşturmak amaçlanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.20488/sanattasarim.1403937 | |
dc.identifier.endpage | 648 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.issn | 2146-9059 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 634 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1211345 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1403937 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1211345/isbirlikci-baski-atolyelerinin-kuratoryal-pratikleri | |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:001125161200007 | |
dc.institutionauthor | Gündoğdu, Doğu | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Anadolu Univ | en_US |
dc.relation.ispartof | Sanat & Tasarım Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İŞBİRLİKÇİ BASKI ATÖLYELERİNİN KÜRATORYAL PRATİKLERİ | en_US |
dc.type | Review | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 7a5c45f7-d081-4393-a4b5-73033e93c0d3 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 7a5c45f7-d081-4393-a4b5-73033e93c0d3 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 41fa625d-86ec-437c-9eec-961f670f8507 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 41fa625d-86ec-437c-9eec-961f670f8507 |