Eğitim Kurumlarında Öğretmenlere Yönelik Mobbing: Bir Alan Çalışması

dc.contributor.advisor Bircan, İsmail
dc.contributor.author Uyan, Tuğba Yıldız
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.issued 2019
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, eğitim kurumlarında mobbing olup olmadığını ortaya koymaktır. Tezin birinci bölümünde; mobbing kavram ve tanımı, kavramsal ve olgusal düzeyde mobbing ele alınmıştır. İkinci bölümde; uluslararası düzeyde mobbing olgusu ele alınıp, mobbing ile ilgili örneklere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise araştırmanın bulguları yer almaktadır. 2019 yılında Ankara Yahya Özsoy Özel Eğitim Meslek Okulu ve Ankara Kemal Yurtbilir Özel Eğitim Meslek Lisesin de uygulanan çalışmanın analizi ele alınmıştır. Bu çalışmanın gerçekleştirilmesi için 26 sorudan oluşan anket soruları hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini oluşturan Yahya Özsoy Özel Eğitim ve Kemal Yurtbilir Özel Eğitim okullarında görev yapan 80 öğretmenden oluşmaktadır. Anket uygulamasını kabul eden 50 öğretmene anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, Sosyal Bilimlerin Bilimsel İstatistik Veri Analizi programı olan SPSS'e girilmiş, değerlendirilmiş ve oluşturulan tabloların analizi ve yorumları yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda ise 'Eğitim kurumlarında psikolojik şiddete bence bayanların daha çok uğradığı görülmüştür' sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstract The main purpose of this study is to determine the theoretical and practical forms of mobbing in institutions. In the first chapter of Thesis; Mobbing concept and definition, conceptual and factual mobbing are discussed. In the second chapter; The phenomenon of mobbing is discussed at the international level and examples about mobbing have been placed. In the third chapter, the findings of the study are included. The analysis of the applied study in Ankara Yahya Özsoy Comprehensive School and Ankara Kemal Yurtbilir Vocational High-School is discussed as well. A questionnaire consisting of 26 questions was prepared for this study. This questionnaire was applied to 50 teachers in total. The datas obtained from this research were entered into SPSS, the Scientific Statistical Data Analysis program of Social Sciences also these datas were evaluated and the comments and analysis of the tables were made. As a result of the analysis, it has been deduced that 'There is a positive relationship between psychological violence and personal performance in educational institutions.' en
dc.identifier.endpage 99
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5567
dc.identifier.yoktezid 583869
dc.institutionauthor Bircan, İsmail
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject İşletme
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Eğitim kurumları
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Mobbing
dc.subject Education establishments en_US
dc.subject Mobbing en_US
dc.subject Öğretmenler
dc.subject Teachers en_US
dc.title Eğitim Kurumlarında Öğretmenlere Yönelik Mobbing: Bir Alan Çalışması
dc.title Mobbing for Teachers in Educational Institutions: a Field Study en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
583869 Eğitim kurumlarında öğretmenlere yönelik mobbing.pdf
Size:
1.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections