Bir ırkçılık mücadelesi: Müzik ile başkaldırış

dc.contributor.advisorMühürcüoğlu, Korhan
dc.contributor.authorYaşar, Esra
dc.contributor.otherPolitical Science and Public Administration
dc.date.accessioned2024-07-07T12:47:18Z
dc.date.available2024-07-07T12:47:18Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı / Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Bilim Dalı
dc.description.abstractÇalışma; kimlik inşası bağlamında, siyaset ve müzik arasında oluşan ilişkinin irdelenmesi üzerine temellendirilmiştir. Ağırlık verilen noktalar; ırk ve ırkçılık kavramları, Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan Afro-Amerikalıların kölelik geçmişi, eşitlik istekleri ve siyah derililerin özgürlük mücadelelerinde müziğin etkinliği şeklinde sıralanabilirken; müziğin başkaldırı aracı olarak kullanılması ana konu olarak işlenmiştir. Koyu ten renkleriyle belki de ırk ayrımında 'en belirgin' farka sahip olan siyahilerin, asırlar boyu onlara 'layık' görülen kölelikten, müzik kültüründe zirveye hangi yolları kat ederek ulaştıklarına ilişkin ayrıntıları içeren çalışmamızda, popülist siyahi müzisyenlerin -birçok düşünürün (Karl Marx, Eric Williams) kapitalizmi tanımlarken vurguladığı şekliyle- köle ticaretiyle beslenen kapitalist sisteme zaman içinde dâhil olduklarını ve hatta burjuvanın ta kendisi haline geldiklerini ispat ve kabullendirme hırsıyla sürdürdükleri lüks yaşamlara, gerçek anlamda zafer denilebilir mi ya da siyahi tarihinin sonuç kazanımı zenginlikten mi ibaret olmalı gibi sorulara cevap vermeyi amaçladık. Gerek pasif direniş ile gerekse şiddet yoluyla özgürlüklerini elde etmek isteyen Afro-Amerikalıların serüvenlerinin anlatıldığı bu çalışma, bir ırkçılık mücadelesini konu almıştır. Amerika Birleşik Devletleri Başkanlığına uzanan siyah devrimin, müzikte karşılığı yadsınamazken, sosyal politikada yansıma bulup bulmadığı tartışmalıdır. Günümüz müziğinde siyah başkaldırısı, yeni bir kültürü önümüze sermekte olup; sayısız müzik türünün inşasında siyah derililer ile yollarımızı kesiştirmektedir. Modern müziğin temellerinin, siyahiler tarafından atıldığı tartışmasız olup; mezalime karşılık olarak Tanrı'ya yakarışla başlayan ezgili sanatın, bugün ekonomik güç listesinde üst sıralarda yerini aldığı hakikatiyle, siyahilerin müzikte bir ayrımcılığa uğramadığı ve hatta tüm dünyaca kabul gördüğü bir gerçeklik yaşıyoruz.
dc.description.abstractThe present study is based on the examination of the relationship between politics and music in the context of identity construction. The primary points addressed by the study include race and racism, slavery history of African-Americans living in the United States and their equality demands, and the effectiveness of music in the freedom struggle of black people. Additionally, the main theme addressed was the use of music as a means of rebellion. The study aimed to shed light on how black people, who probably have the most distinctive characteristic (i.e. dark skin color) shown as a pretext for racial discrimination, reached the summit of music culture from the slavery they were deemed 'worthy of' for centuries. To this end, the study aimed to examine how the populist black musicians were incorporated into the capitalist system fed by the slave trade, as emphasized by many thinkers (e.g. Karl Marx, Eric Williams) when defining capitalism, and whether the luxurious lives they led on the grounds of the ambition of proving and accepting that they eventually even became genuine bourgeoisie can be called a real victory or the resultant gain of black history consisting of wealth. Additionally, the study explored the adventures of African-Americans who aspired to gain their freedom either through passive resistance or violence and thus is centered upon a struggle against racism. Although the reflection of the black revolution, which also led to the election of the first black President of the United States, in music is undeniable, its reflection in social policy remains debatable. The black revolt in today's music lays bare a new culture, crossing our paths with black people in the construction of countless music genres. It is also indisputable that the foundations of the modern music were laid by black people and that we live in a reality where black people are not discriminated against in music and even well-accepted by the whole world, mainly due to the fact that melodic art, which simply started with a prayer to God in response to atrocities, stands at the top of the list of economic powers today.en
dc.identifier.endpage216
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5217
dc.identifier.yoktezid690694
dc.institutionauthorMühürcüoğlu, Korhan
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectSiyasal Bilimler
dc.subjectBlues
dc.subjectCaz
dc.subjectHip-hop
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectIrkçılık
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectBluesen_US
dc.subjectKimlik inşası
dc.subjectJazzen_US
dc.subjectMüzik
dc.subjectHip-hopen_US
dc.subjectRacismen_US
dc.subjectProtest müzik
dc.subjectIdentity formationen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectSiyahilik
dc.subjectProtest musicen_US
dc.subjectSiyaset
dc.subjectBlacknessen_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectİsyanlar
dc.subjectRebellionsen_US
dc.titleBir ırkçılık mücadelesi: Müzik ile başkaldırış
dc.titleA struggle against racism: A rebellion with musicen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationeb128210-7940-4d01-8dd7-af3642b744bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryeb128210-7940-4d01-8dd7-af3642b744bd
relation.isOrgUnitOfPublicationecf75fa8-1c9b-4972-ab84-c80943e88e5a
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryecf75fa8-1c9b-4972-ab84-c80943e88e5a

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
690694 Bir ırkçılık mücadelesi.pdf
Size:
3.5 MB
Format:
Adobe Portable Document Format