Konu modelleme ile varlığından bügüne kadar mobil öğrenme alanındaki araştırmaların tema ve trendlerinin tespiti

dc.contributor.advisorEkin, Cansu Çiğdem
dc.contributor.authorAlgabsı, Salah Eddın
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:49:30Z
dc.date.available2024-07-07T12:49:30Z
dc.date.issued2021
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde mobil telefonlar sadece bir telefon olarak değil, aynı zamanda bireyleri eğitmek için kullanılabilecek, öğrenme için gelişmiş özellikler sağlayan ve bilim adamlarının yeni bir modern eğitim paradigması geliştirmek için mobil cihazlardan yararlanma konusundaki ilgisinin artmasına yol açan akıllı cihazlardır. Son zamanlarda, Covid-19 pandemisinin etkisiyle, dünya çapındaki ülkeler, özellikle çevrimiçi/e-öğrenme olmak üzere uzaktan öğrenme teknolojileri geliştirmeye daha fazla yönelerek Mobil Öğrenme (m-öğrenme) ortamlarının daha çekici ve yaygın olmasını sağladı. Bu çalışma, mobil öğrenmenin varlığından günümüze kadar olan tüm araştırma eğilimlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. İlk olarak, bu çalışmada, alan bilgisinin önceki durumunu değerlendirmek için m-öğrenmede önceki çalışmalar hakkında geniş spektrumlu bir literatür taraması gerçekleştirilmiştir. İkinci olarak, çalışma, mobil öğrenme yayınlarının içeriğine Latent Dirichlet Allocation (LDA) Konu Modellemesi ile metin madenciliği teknikleri uygulamıştır. Uygulanan analiz sonucunda, m-öğrenmede 12 baskın konu tespit edilmiştir. İlk üç konu: 'Mobil Teknoloji ile Öğrenim', 'Öğrenci Dil Öğrenim' ve 'Öğrenme Tasarımı' dır.
dc.description.abstractNowadays, a mobile phone is more than just a phone; it is a smart device that can be used to educate individuals, enabling enhanced features for learning, and leading to an increased interest by scholars in leveraging mobile devices to develop a new paradigm of modern education. Recently, with the spread out of the Covid-19 pandemic, countries worldwide have become more orientated towards developing distance learning technologies, specifically online/e-learning, resulting in the emergence of Mobile Learning domain (m-learning) that becomes attractive and pervasive globally. This study aims to detect the longitudinal research trends of mobile learning from its existence to today. First, the study conducted a wide-spectrum literature review on the former studies in m-learning to evaluate the former state of the domain knowledge. Second, the study applied text mining techniques using Latent Dirichlet Allocation (LDA) Topic Modeling to the mobile learning publications content. The main findings of this study concluded 12 dominant topics in m-learning. The Top Three Topics were: 'Learn with Mobile Technology', 'Student Language Learn', and 'Learning Design'.en
dc.identifier.endpage110
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5435
dc.identifier.yoktezid703598
dc.institutionauthorEkin, Cansu Çiğdem
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleKonu modelleme ile varlığından bügüne kadar mobil öğrenme alanındaki araştırmaların tema ve trendlerinin tespiti
dc.titleDetecting research themes and trends in mobile learning from its existence to today, using topic modelingen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6ba797de-1a42-4c28-bbdc-867221fad30c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6ba797de-1a42-4c28-bbdc-867221fad30c
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
703598 Detecting research themes and trends in mobile.pdf
Size:
4.63 MB
Format:
Adobe Portable Document Format