Düşük Maliyetli ve Tam Hizmet Sunan Havayolları Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Karşılaştırılması

dc.contributor.author Mutlu, Savaş
dc.contributor.author Sertoğlu, Ayşegül Ermeç
dc.contributor.other Aviation Management
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:36:27Z
dc.date.available 2024-09-10T21:36:27Z
dc.date.issued 2018
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,GAZİ ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Havayolu ile yolcu taşımacılığı dünyada ve Türkiye'de her geçen sene büyümegöstermektedir. Bu büyüme ile birlikte sektördeki rekabet de yoğunlaşmakta vehavayolları için yüksek bir hizmet kalitesi düzeyinin sağlanması zorunluluğu ortayaçıkmaktadır. Havayollarında, düşük maliyetli ve tam hizmet sunan havayolları olmaküzere iki ana iş modelinden bahsedilebilir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de düşükmaliyetli ve tam hizmet sunan havayollarının müşterilerinin hizmet kalitesi beklentileriarasında fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Veriler, kolayda ve kartopu örneklemeyöntemleri ile belirlenen 370 kişiden, online anket yardımıyla toplanmıştır. Soruformunda Zeithaml ve diğ. (1990) tarafından geliştirilerek Sultan, Simpson (2000)tarafından havayollarına uyarlanan beş boyutlu hizmet kalitesi (SERVQUAL) ölçeğikullanılmıştır. Araştırma sonucunda, düşük maliyetli ve tam hizmet sunanhavayollarının müşterilerinin hizmet kalitesi beklentileri arasında istatistiksel olarakanlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, tüm kalite boyutlar içinortalamaların yüksek olması, havayolu müşterilerinin hizmet kalitesi beklentilerinin,ödenen bilet fiyatından bağımsız olarak, oldukça yüksek olduğunu göstermektedir.Ayrıca, havayolu tercihi yaparken, düşük maliyetli havayollarının müşterilerinin en çokfiyatı dikkate aldıkları, tam hizmet sunan havayollarının müşterilerinin ise geçmişdeneyimleri göz önünde bulundurdukları belirlenmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 6
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2018.406
dc.identifier.endpage 550 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 528 en_US
dc.identifier.trdizinid 305435
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2018.406
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/305435/dusuk-maliyetli-ve-tam-hizmet-sunan-havayollari-musterilerinin-hizmet-kalitesi-beklentilerinin-karsilastirilmasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7419
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor Mutlu, Savaş
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Düşük Maliyetli ve Tam Hizmet Sunan Havayolları Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Karşılaştırılması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 69f35a49-6140-4e3b-818d-affe943c59b8
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 69f35a49-6140-4e3b-818d-affe943c59b8
relation.isOrgUnitOfPublication ffd5f8e5-b90a-4a1f-9b74-d92f87ad5966
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery ffd5f8e5-b90a-4a1f-9b74-d92f87ad5966

Files

Collections