Düşük Maliyetli ve Tam Hizmet Sunan Havayolları Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Karşılaştırılması

dc.contributor.authorMutlu, Savaş
dc.contributor.authorSertoğlu, Ayşegül Ermeç
dc.contributor.otherAviation Management
dc.date.accessioned2024-09-10T21:36:27Z
dc.date.available2024-09-10T21:36:27Z
dc.date.issued2018
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,GAZİ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractHavayolu ile yolcu taşımacılığı dünyada ve Türkiye'de her geçen sene büyümegöstermektedir. Bu büyüme ile birlikte sektördeki rekabet de yoğunlaşmakta vehavayolları için yüksek bir hizmet kalitesi düzeyinin sağlanması zorunluluğu ortayaçıkmaktadır. Havayollarında, düşük maliyetli ve tam hizmet sunan havayolları olmaküzere iki ana iş modelinden bahsedilebilir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de düşükmaliyetli ve tam hizmet sunan havayollarının müşterilerinin hizmet kalitesi beklentileriarasında fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Veriler, kolayda ve kartopu örneklemeyöntemleri ile belirlenen 370 kişiden, online anket yardımıyla toplanmıştır. Soruformunda Zeithaml ve diğ. (1990) tarafından geliştirilerek Sultan, Simpson (2000)tarafından havayollarına uyarlanan beş boyutlu hizmet kalitesi (SERVQUAL) ölçeğikullanılmıştır. Araştırma sonucunda, düşük maliyetli ve tam hizmet sunanhavayollarının müşterilerinin hizmet kalitesi beklentileri arasında istatistiksel olarakanlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, tüm kalite boyutlar içinortalamaların yüksek olması, havayolu müşterilerinin hizmet kalitesi beklentilerinin,ödenen bilet fiyatından bağımsız olarak, oldukça yüksek olduğunu göstermektedir.Ayrıca, havayolu tercihi yaparken, düşük maliyetli havayollarının müşterilerinin en çokfiyatı dikkate aldıkları, tam hizmet sunan havayollarının müşterilerinin ise geçmişdeneyimleri göz önünde bulundurdukları belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.citation6
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2018.406
dc.identifier.endpage550en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage528en_US
dc.identifier.trdizinid305435
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2018.406
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/305435/dusuk-maliyetli-ve-tam-hizmet-sunan-havayollari-musterilerinin-hizmet-kalitesi-beklentilerinin-karsilastirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7419
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleDüşük Maliyetli ve Tam Hizmet Sunan Havayolları Müşterilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication69f35a49-6140-4e3b-818d-affe943c59b8
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery69f35a49-6140-4e3b-818d-affe943c59b8
relation.isOrgUnitOfPublicationffd5f8e5-b90a-4a1f-9b74-d92f87ad5966
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryffd5f8e5-b90a-4a1f-9b74-d92f87ad5966

Files

Collections