Ticaret ve Siyasal Pazarlama İlişkisi: Türkiye Özelinde Bir İnceleme

dc.contributor.advisor Benli, Hande Emin
dc.contributor.author Tunç, Mina
dc.contributor.other International Trade and Logistics
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:51:01Z
dc.date.available 2024-07-07T12:51:01Z
dc.date.issued 2023
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı / Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bilim Dalı
dc.description.abstract Siyasal pazarlama ve ekonomi ilişkisi Türkiye'de çok partili hayata geçiş döneminden itibaren kullanılmış olup siyasi partilerin oy toplama aracı olarak kullanılmaktadır. Siyasi partilerin ekonomi politikalarını siyasal pazarlamada ürün olarak kullanılması seçmenlerin oy verme davranışını etkileyip etkilemediğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada siyasal pazarlama ve ticaret ilişkisi incelenmiş olup siyasi partilerin seçim beyannamelerine ve parti programları üzerinden ekonomi politikalarına bakılmış ve arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bunu yaparken siyasi partilerin siyasal pazarlama kampanyaları ve seçim beyannameleri incelenmiştir. Aynı zamanda bu tez kapsamında siyasal pazarlama ve ticaret arasındaki ilişkinin ne yönlü olduğu olduğunu ve siyasal pazarlama – ekonomi arasındaki ilişkiye ışık tutmak için yapılmıştır. Araştırma sonucu göstermektedir ki siyasal pazarlama ve ticaret arasında ilişki bulunmaktadır. Siyasi partiler seçmenlerin oy verme davranışlarını etkilemek için siyasal pazarlama politikalarında ekonomiyi kullanmış ve seçmenlerden kâr amaçlı oy toplamaya çalışmıştır. Türkiye'nin tarihinde çok partili hayata geçiş ile siyasal pazarlamanın aktif olarak kullanıldığı görülse de 1980'ler de en üst noktaya ulaşmıştır. Siyasi partiler ise içinde bulundukları rekabet ortamında başarılı olabilmek için siyasal pazarlamayı kullanmışlardır.
dc.description.abstract The relationship between political marketing and economy has been used since the transition period to multi-party life in Turkey and it is used as a voting tool for political parties. The use of the economic policies of political parties as a product in political marketing has revealed whether it affects the voting behavior of the voters. In this study, the relationship between political marketing and trade has been examined, and the political parties' election manifestos and economic policies through party programs have been examined and it has been aimed to reveal the relationship between them. In doing so, political marketing campaigns and election manifestos of political parties were examined. At the same time, within the scope of this thesis, it was made to shed light on the relationship between political marketing and trade and the relationship between political marketing and economy. The result of the research shows that there is a relationship between political marketing and trade. Political parties used the economy in their political marketing policies to influence the voting behavior of the voters and tried to collect votes for profit from the voters. Although it is seen that political marketing is actively used with the transition to multi-party life in the history of Turkey, it reached its peak in the 1980s. Political parties, on the other hand, have used political marketing to be successful in the competitive environment they are in. en
dc.identifier.endpage 134
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5730
dc.identifier.yoktezid 824682
dc.institutionauthor Benli, Hande Emin
dc.language.iso tr
dc.subject Ekonomi
dc.subject Economics en_US
dc.title Ticaret ve Siyasal Pazarlama İlişkisi: Türkiye Özelinde Bir İnceleme
dc.title The Relationship Between Trade and Political Marketing: an Analysis in Turkey en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2a2dccc4-f7c9-4df8-9ee0-fe5c1a8d8b18
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2a2dccc4-f7c9-4df8-9ee0-fe5c1a8d8b18
relation.isOrgUnitOfPublication 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
824682 Ticaret ve siyasal pazarlama ilişkisi.pdf
Size:
1.64 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections