Üniversite Öğrencilerinin Beden Memnuniyeti, Benlik Saygısı ve Sosyal Görünüş Kaygısının Instagram Kullanım Davranışlarına Etkisi

dc.contributor.advisorEşiyok, Elif
dc.contributor.authorMetin, Rahmi Özgür
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:46:55Z
dc.date.available2024-07-07T12:46:55Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin Instagram kullanımları incelenmiştir. Bu bağlamda nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama yöntemi kullanılarak üniversite öğrencilerine anket uygulanmıştır. Anket formunda, Araştırmacı tarafından hazırlanan 12 soruluk demografik form, Beden Memnuniyeti Ölçeği, Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Instagram Kullanımı Ölçüm Aracı yer almaktadır. Araştırmanını örneklemini Instagram hesabı olan ve üniversite öğrencisi olan 19-32 yaş arası 537 kişi oluşturmaktadır. Anketler kişilere çevrimiçi ortamda yapılmıştır. Elde edilen verilere göre, benlik saygısı, beden memnuniyeti ve sosyal görünüş kaygısı, Instagram kullanım davranışları anlamlı düzeyde etkilemektedir. Benlik saygısı, sosyal görünüş kaygısını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Benlik saygısı ve sosyal görünüş kaygısının Instagram kullanım davranışlarını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Benlik saygısı, beden memnuniyetini anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Benlik saygısı ve beden memnuniyeti Instagram kullanım davranışlarını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the use of Instagram by university students was examined. In this context, a questionnaire was applied to university students by using the general survey method, one of the quantitative research methods. In the questionnaire, there are 12-question demographic form prepared by the researcher, Body Satisfaction Scale, Social Appearance Anxiety Scale, Rosenberg Self-Esteem Scale and Instagram Usage Measurement Tool. The sample of the research consists of 537 people between the ages of 19-32 who have an Instagram account and are university students. Questionnaires were administered to individuals online. According to the data obtained, Self-Esteem, Body Satisfaction and Social Appearance Anxiety significantly affect Instagram Usage. Self-Esteem and Social Appearance Anxiety were determined to be at a significant level. Self-Esteem and Social Appearance Anxiety It has been determined that Instagram Use is at a significant level. Self-Esteem and Body Satisfaction were found to be at a significant level. Self-Esteem and Body Satisfaction Instagram Usage was determined to be at a significant level.en
dc.identifier.endpage135
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5140
dc.identifier.yoktezid759751
dc.institutionauthorEşiyok, Elif
dc.language.isotr
dc.subjectHalkla İlişkiler
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectBeden memnuniyeti
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectBenlik saygısı
dc.subjectBody satisfactionen_US
dc.subjectSosyal görünüş kaygısı
dc.subjectSelf esteemen_US
dc.subjectSocial appearance anxietyen_US
dc.subjectİnstagram
dc.subjectInstagramen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Beden Memnuniyeti, Benlik Saygısı ve Sosyal Görünüş Kaygısının Instagram Kullanım Davranışlarına Etkisi
dc.titleThe Effect of Body Satisfaction, Self Esteem and Social Appearance Anxiety of University Students on Instagram Usage Behavioren_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
759751 Üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti, benlik saygısı ve sosyal görünüş kaygısının Instagram kullanım davranışlarına etkisi.pdf
Size:
5.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format