SAĞLIKTA REKLAM SERBEST OLMALI MI? TÜKETİCİ GÖRÜŞLERİ

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Business
(2002)
We are a department that has been active for 22 years with the goal to determine the structural changes in economy and the problems of general business administration, to develop problem solving skills and to devise modelling techniques that fit our aims. Among our cornerstones are to graduate more students into administrative positions of our institutions, to help them realize their inner potential to be go-getters, to prepare them for the entrance exams for high-tier, well-respected public positions, and to help them participate graduate and doctorate degree programs at ease, nationally or internationally. In this regard, our course curriculum is constantly subject to updates. In addition, we do all in our power to graduate students that stand out, with double-major program opportunities. We make an effort to aid our students in kick-starting their professional life after completing a period of one semester at Private - Public institutions within the framework of our Cooperative Education Program.

Journal Issue

Abstract

Sağlık sektörü, bireysel ve toplumsal sağlığın korunmasına; hastalık süresince bireylere tanı, tedavi ve bakım hizmeti verilmesine yönelik olarak sağlık işletmelerinin hizmet verdikleri bir alanı ifade etmektedir. Sağlık sektörü içerisinde, sağlık hizmeti veren ve sağlık ürünleri satan birçok sağlık işletmesi yer almaktadır. Bunlar, kamu ve özel işletmeler olarak bilinmektedir. Bu işletmeler, diğer işletmelerden bir adım daha öne geçebilmek ya da rekabet güçlerini artırabilmek adına birtakım pazarlama yollarını devreye sokmak durumundadırlar. Çeşitli pazarlama yollarından birisi de reklamdır. Bu çalışmada, tüketicilerin sağlık sektöründe reklam serbestîsine yönelik görüşlerinin demografik faktör grupları ve etkili olacağı düşünülen reklam kaynakları açısından incelenmesi ile sağlık sektöründeki reklam serbestîsi konusundaki olumluolumsuz düşüncelerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırma için gerekli literatür taranarak, \"tüketicilerin sağlık sektöründe reklam serbestîsi konusundaki görüşlerini\" ortaya koymak için iki bölümden oluşan bir anket düzenlenmiş ve oluşturulan bu anketler Türkiye'nin 2. büyük şehri olan Ankara ilindeki 468 tüketiciye uygulanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 19 programı yardımıyla, Pearson Korelayon Katsayısı, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) ve T Testi uygulanmıştır

Description

Keywords

Tıbbi İnformatik, Sağlık Politikaları ve Hizmetleri, Temel Sağlık Hizmetleri, Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri, Davranış Bilimleri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

10

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Volume

16

Issue

2

Start Page

45

End Page

71