Sağlıkta Reklam Serbest Olmalı Mı? Tüketici Görüşleri

dc.contributor.author Ekiyor, Aykut
dc.contributor.author Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:31:31Z
dc.date.available 2024-10-06T11:31:31Z
dc.date.issued 2014
dc.description.abstract Sağlık sektörü, bireysel ve toplumsal sağlığın korunmasına; hastalık süresince bireylere tanı, tedavi ve bakım hizmeti verilmesine yönelik olarak sağlık işletmelerinin hizmet verdikleri bir alanı ifade etmektedir. Sağlık sektörü içerisinde, sağlık hizmeti veren ve sağlık ürünleri satan birçok sağlık işletmesi yer almaktadır. Bunlar, kamu ve özel işletmeler olarak bilinmektedir. Bu işletmeler, diğer işletmelerden bir adım daha öne geçebilmek ya da rekabet güçlerini artırabilmek adına birtakım pazarlama yollarını devreye sokmak durumundadırlar. Çeşitli pazarlama yollarından birisi de reklamdır. Bu çalışmada, tüketicilerin sağlık sektöründe reklam serbestîsine yönelik görüşlerinin demografik faktör grupları ve etkili olacağı düşünülen reklam kaynakları açısından incelenmesi ile sağlık sektöründeki reklam serbestîsi konusundaki olumluolumsuz düşüncelerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırma için gerekli literatür taranarak, \"tüketicilerin sağlık sektöründe reklam serbestîsi konusundaki görüşlerini\" ortaya koymak için iki bölümden oluşan bir anket düzenlenmiş ve oluşturulan bu anketler Türkiye'nin 2. büyük şehri olan Ankara ilindeki 468 tüketiciye uygulanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 19 programı yardımıyla, Pearson Korelayon Katsayısı, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) ve T Testi uygulanmıştır en_US
dc.identifier.issn 1302-2024
dc.identifier.issn 2148-1792
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/206871/saglikta-reklam-serbest-olmali-mi-tuketici-gorusleri
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9756
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tıbbi İnformatik en_US
dc.subject Sağlık Politikaları ve Hizmetleri en_US
dc.subject Temel Sağlık Hizmetleri en_US
dc.subject Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri en_US
dc.subject Davranış Bilimleri en_US
dc.title Sağlıkta Reklam Serbest Olmalı Mı? Tüketici Görüşleri en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp GAZİ ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 71 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 45 en_US
gdc.description.volume 16 en_US
gdc.identifier.trdizinid 206871
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections