Reklam ve Reklamın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Taşyürek, Nilay
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:41:05Z
dc.date.available 2024-07-08T09:41:05Z
dc.date.issued 2010
dc.description.abstract Günümüzde işletmeler yoğun rekabet koşullarında faaliyetlerine devam etmektedir. Ürün ve hizmet çeşidinin çok fazla ve homojen olması, piyasada benzer ürünleri üreten birçok işletmenin varlığı, işletmelerin tutundurma faaliyetlerine önem vermelerine neden olmaktadır. Reklam, tüketicileri bir ürünü hizmeti, ya da markayı satın almaya karar vermeleri için ikna etmeye çalısır, bu sebeple ürün, hizmet ya da marka konusunda bilgilendirme yapar ve tüketicilerin onları hatırlamasına yardımcı olur. Firmaların ürünlerinin tüketiciler tarafından tercih edilmeleri, kaliteli üretim ve doğru fiyatlandırma tekniklerine, iyi bir firma imajı oluşturmadaki başarılarına ve aynı zamanda reklamlarında kullandıkları doğru hedefe yönelik reklam mesaj stratejilerine bağlıdır.Tüketici satın alma davranışı karmaşıktır; çeşitli faktörlerin etkisi ve birbirleriyle etkileşimi sonucunda oluşmaktadır. Tüketici satın alma davranışı psikolojik, sosyo- kültürel, demografik ve durumsal faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörlerin reklamcı tarafından iyi anlaşılıp analiz edilmesi reklam faaliyetlerinin başarısı açısından kaçınılmazdır.Bu çalışmada, öncelikle reklam ve tüketici davranışları ile ilgili detaylı literatür bilgisi verilmiş ve daha sonra reklamların tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisi anket yoluyla ölçülmeye çalışılmıştır. Anketler, Ankara'nın 3 farklı ilçesindeki farklı gelir düzeyindeki 399 kişiye uygulanmış ve anket sonucunda, gerekli analizler yapılarak, bazı anlamlı ilişkilerin varlığına ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Reklam, Tüketici Davranışı, Satın Alma Davranışı
dc.description.abstract At the present time, companies are continuing their activities in intensive competing conditions. Since the products and services are diversified and homogeneous, and there?s an existance of many companies producing the similar products, it causes them to give importance to their promotional activities. Advertisements attempt to persuade consumers on buying a particular product, service or brand. Therefore they provide information about products, services or brands and help consumers to recall them. The preference of the products of the firms by the consumers depends on their quality production and correct pricing techniques, their success on creating a good firm image, and also their correct and target market orianted advertisement message strategies.Consumer purchasing behavior is complex and is the result of the influence of a variety of factors and the interaction between them. Consumer behavior is affected by psychological, socio-cultural, demographic and conditional factors. A good understanding and analysis of these factors is of key importance for the success of the advertisement activities.In this study, it has been given detailed literature information about the advertisement and the consumer behaviour and then it has been tried to measure the effect of advertisements on consumer purchasing behavior by application of surveys. Surveys have been applied to 399 people from 3 different districts who have different income levels in Ankara and as a result of the surveys, some significant relations have been found by making necessary analysis.Key Words: Advertisement, Consumer Behavior, Purchasing Behavior en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5852
dc.language.iso tr
dc.subject Reklamcılık
dc.subject İşletme
dc.subject Reklamlar
dc.subject Advertising en_US
dc.subject Satın alma
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Advertisements en_US
dc.subject Satın alma davranışı
dc.subject Purchasing en_US
dc.subject Tüketici davranışı
dc.subject Purchasing behavior en_US
dc.subject Consumer behavior en_US
dc.subject Tüketiciler
dc.subject Consumers en_US
dc.title Reklam ve Reklamın Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması
dc.title Advertisement and the Effects of Advertisement on Consumer Behavior: a Field Study en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
gdc.description.endpage 225
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 262313
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
262313 Reklam ve reklamın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi.pdf
Size:
1.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections