Turizm İşletmelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması: Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama

dc.contributor.advisorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorKarakoç, Gülçin
dc.contributor.authorTengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.authorKarakoç, Gülçin
dc.contributor.otherBusiness
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:47Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:47Z
dc.date.issued2009
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDünya ekonomisinde günden güne yerini sağlamlaştıran, ülkelerin ve bireylerin krizlerden çıkış yolu olarak nitelendirdiği turizm endüstrisi, aslında krizlerle ve belirsizliklerle sık sık karşı karşıya kalan bir endüstridir. Hali hazırda gelişmekte olan bir ülke olarak, krizlerle ve belirsizliklerle de sıklıkla karşılaşan Türkiye de, turizm endüstrisi içindeki yerini alarak, en çok tercih edilen varış noktaları arasına girebilmiştir. Günümüzde sürekli değişen çevre koşulları ve belirsizlikler, işletmeleri daha stratejik kararlar almaları konusunda teşvik etmektedir. Stratejik planlama öz olarak, tüm işletmeyi kapsayan, işletme kaynakları, pazar fırsatları ve tehlikeleri çerçevesinde işletmenin gelişip büyüme imkanlarını temel alan kapsamlı ve uzun vadeli bir plan olarak tanımlanabilmektedir. Pazarlama planlaması ise, pazarlama hedeflerini belirlemeye ve bu hedefleri karşılamak üzere programları işler duruma getirmeye izin verecek şekilde mantıksal bir dizi şeklinde birbirine eklenmiş aktiviteler bütünüdür. Stratejik pazarlama planı, aslında, stratejik planlamanın pazarlama planlaması fonksiyonları ile iç içe geçmesi durumudur. Bu çalışma, Türkiye'nin 4 büyük ilindeki dört ve beş yıldızlı zincir otellerin stratejik pazarlama planını algılayışlarını ve söz konusu planın uygulama düzeylerini belirleyebilmek üzere yapılmıştır. 49 adet dört ve beş yıldızlı otel işletmesinin üst düzey yöneticisine uygulanan anket sonucunda, otel işletmelerinin stratejik pazarlama planını yüksek oranda uyguladıkları fakat bu konuyla ilgili gelişmeye ve kapasite arttırımına ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Stratejik plan, stratejik pazarlama planı, turizm işletmeleri, otel işletmeleri, varış noktası.
dc.description.abstractTourism industry that consolidates its position in world?s economy day by day, and that is defined as an exit from crisis by countries and individuals, actually faces with crisis and uncertainities very often. Turkey which is a developing country, takes its own share in the tourism industry and becomes one of the most preferred destinations. In today?s world, changing environmental conditions and uncertainities encourage businesses to make more strategic decisions. Strategic planning, in essence, can be defined as an extensive and long range plan that is based on the development and growing opportunities of the business in the frame of resources of the business, market opportunities and threats that comprise all business. Marketing planning is the sum of activities that enclosed each other in a logical serie that allows to determine marketing objectives and making programmes active in order to meet these objectives. Strategic marketing planning is, in fact, the engagement of strategic planning and marketing planning functions. In this study, strategic marketing planning perceptions and strategic marketing planning implementation levels of four and five-star chain hotels in 4 big cities in Turkey are analyzed and determined. According to the survey results which was implemented to top management of 49 four and five-star hotel top management, it is determined that hotel businesses highly implement strategic marketing planning but they need to improve it and some advance education related with it.Key words: Strategic plan, strategic marketing planning, tourism industry, hotel businesses, destinations.en
dc.identifier.endpage147
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4534
dc.identifier.yoktezid231580
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectOteller
dc.subjectPazarlama stratejileri
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAccomodations for travelers and touristsen_US
dc.subjectStrateji
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectStratejik yönetim
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectStrategic managementen_US
dc.subjectTurizm işletmeleri
dc.subjectTourism businessesen_US
dc.titleTurizm İşletmelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması: Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama
dc.titleStrategic Marketing Planning in Tourism Businesses: a Study in Four and Five-Star Hotelsen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication34f36cc6-c51d-48a8-a0b8-42b15b4c285a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files