Müşteri Sadakati Oluşturmada Mobil Uygulamaların Rolü: Nitel Bir Araştırma

dc.authorid Esiyok, Elif/0000-0001-9486-7067
dc.authorid Elbir, Irem/0000-0003-3753-6805
dc.authorwosid Esiyok, Elif/GYJ-6561-2022
dc.contributor.author Çalyan, Öykü
dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.contributor.author Elbir, İrem
dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.contributor.author Elbir, İrem
dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.contributor.author Elbir, İrem
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:19:28Z
dc.date.available 2024-07-05T15:19:28Z
dc.date.issued 2021
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description Esiyok, Elif/0000-0001-9486-7067; Elbir, Irem/0000-0003-3753-6805 en_US
dc.description.abstract Artan rekabet ortamında markalar için potansiyel müşterileri etkilemenin yanı sıra, mevcut müşterileri tutmak da oldukça önemlidir. Günümüzde müşteri sadakatini yaratmak için firmalar çeşitli stratejiler kullanmaktadır. Özellikle teknoloji alanında yaşanan gelişmeler ve sosyal medya kullanımının artması ile birlikte mobil uygulamalar da bu tanıtım ve promosyon faaliyetlerinin bir aracı haline gelmiştir. Bu noktadan hareketle, bu çalışmanın amacı müşteri sadakati yaratmada mobil uygulamaların kullanımının önemini incelemektir. Bu amaçla dünyanın önde gelen kahve zincirlerinden biri olan Starbucks markası seçilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve derinlemesine görüşme tekniğiyle 20 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar belirlenirken literatürdeki “sadık müşteri” tanımına uyan kişiler seçilmiştir. Hazırlanan soru formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci kısımda katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin bilgiler toplanmış, ikinci kısımda ise araştırma amacı doğrultusunda hazırlanan sorular sorulmuştur. Araştırma bulguları, sadakat ölçütleri, mobil uygulama kullanımı ve mobil uygulamanın müşteri sadakatine olan etkisi başlıkları altında incelenmiştir. Sadakat ölçütleri hizmetle ilgili tercihler, mağazaların lokasyonu, kalite ve lezzet olarak üç ana tema altında ele alınmıştır. Hizmet temasının altında iç mekan ve mağaza atmosferi ve self-servis alt temaları ele alınmıştır. Sonuç olarak; hizmet, kalite – lezzet ve lokasyonun müşteri sadakatini etkileyen ölçütler olduğu, mobil uygulamanın tüketiciler tarafından sık tercih edilmediği ve bir sadakat programı olarak etkili bir şekilde kullanılmadığı saptanmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.17829/turcom.858501
dc.identifier.endpage 52 en_US
dc.identifier.issn 2630-6220
dc.identifier.issn 2630-6220
dc.identifier.issue 37 en_US
dc.identifier.startpage 39 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17829/turcom.858501
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.identifier.wos WOS:000727949400003
dc.institutionauthor Eşiyok, Elif
dc.institutionauthor Elbir, İrem
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Marmara Univ, Fac Communication en_US
dc.relation.ispartof Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Müşteri Sadakati Oluşturmada Mobil Uygulamaların Rolü: Nitel Bir Araştırma en_US
dc.type Article en_US
dc.wos.citedbyCount 0
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication 04234a6e-2541-4728-a884-a0359d2ddbe4
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication 04234a6e-2541-4728-a884-a0359d2ddbe4
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication 04234a6e-2541-4728-a884-a0359d2ddbe4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections