Müşteri Sadakati Oluşturmada Mobil Uygulamaların Rolü: Nitel Bir Araştırma

dc.authoridEsiyok, Elif/0000-0001-9486-7067
dc.authoridElbir, Irem/0000-0003-3753-6805
dc.authorwosidEsiyok, Elif/GYJ-6561-2022
dc.contributor.authorEşiyok, Elif
dc.contributor.authorElbir, İrem
dc.contributor.authorElbir, İrem
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-05T15:19:28Z
dc.date.available2024-07-05T15:19:28Z
dc.date.issued2021
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.descriptionEsiyok, Elif/0000-0001-9486-7067; Elbir, Irem/0000-0003-3753-6805en_US
dc.description.abstractArtan rekabet ortamında markalar için potansiyel müşterileri etkilemenin yanı sıra, mevcut müşterileri tutmak da oldukça önemlidir. Günümüzde müşteri sadakatini yaratmak için firmalar çeşitli stratejiler kullanmaktadır. Özellikle teknoloji alanında yaşanan gelişmeler ve sosyal medya kullanımının artması ile birlikte mobil uygulamalar da bu tanıtım ve promosyon faaliyetlerinin bir aracı haline gelmiştir. Bu noktadan hareketle, bu çalışmanın amacı müşteri sadakati yaratmada mobil uygulamaların kullanımının önemini incelemektir. Bu amaçla dünyanın önde gelen kahve zincirlerinden biri olan Starbucks markası seçilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve derinlemesine görüşme tekniğiyle 20 katılımcı ile yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar belirlenirken literatürdeki “sadık müşteri” tanımına uyan kişiler seçilmiştir. Hazırlanan soru formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci kısımda katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin bilgiler toplanmış, ikinci kısımda ise araştırma amacı doğrultusunda hazırlanan sorular sorulmuştur. Araştırma bulguları, sadakat ölçütleri, mobil uygulama kullanımı ve mobil uygulamanın müşteri sadakatine olan etkisi başlıkları altında incelenmiştir. Sadakat ölçütleri hizmetle ilgili tercihler, mağazaların lokasyonu, kalite ve lezzet olarak üç ana tema altında ele alınmıştır. Hizmet temasının altında iç mekan ve mağaza atmosferi ve self-servis alt temaları ele alınmıştır. Sonuç olarak; hizmet, kalite – lezzet ve lokasyonun müşteri sadakatini etkileyen ölçütler olduğu, mobil uygulamanın tüketiciler tarafından sık tercih edilmediği ve bir sadakat programı olarak etkili bir şekilde kullanılmadığı saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.17829/turcom.858501
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.issue37en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17829/turcom.858501
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.wosWOS:000727949400003
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMarmara Univ, Fac Communicationen_US
dc.relation.ispartofTürkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMüşteri Sadakati Oluşturmada Mobil Uygulamaların Rolü: Nitel Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication04234a6e-2541-4728-a884-a0359d2ddbe4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections