Okul yöneticiliği yolunda kadın öğretmenlerin karşılaştıkları kariyer engelleri: Bir uygulama

dc.contributor.advisorBircan, İsmail
dc.contributor.authorBircan, İsmail
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:48:54Z
dc.date.available2024-07-07T12:48:54Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractİş hayatında kadınların ve erkeklerin daha iyi yapacakları kabul edilen birtakım meslekler vardır. Kadınların ebe, hemşire, öğretmen gibi meslekler için daha uygun oldukları düşünülürken, yöneticilik ise erkeklerin daha iyi yapabilecekleri, onlara özgü bir meslek olarak düşünülmektedir. Kadınlar da, kendi açılarından rutin çalışmayı gerektiren ofis işlerinde, öğretmenlik, hemşirelik gibi yarı profesyonelleşmiş mesleklerde çalışmayı uygun görmektedir. Kadınlar geleneksel ev işlerine yakın olan hizmet sektörlerinde daha yoğun olarak çalışmakta iken yöneticilik, askerlik, hakimlik, müfettişlik gibi işlerde daha çok erkekler çalışmaktadır. Sonuç olarak, kadınlar daha düşük statülü işlerde daha yoğun çalışmakta ve ayrıca bu işlerde yükselme fırsatını yakalayamamaktadır. Kadının toplumsal hayat içerisinde yüz yüze kaldığı sorunlar bütün dünyada farklı ölçekler göstermektedir. Günümüzde gelişmiş olarak nitelendirilen ülkelerde dahi kadınlar hem aile hem de iş hayatında pek çok sorun ile karşı karşıya gelmektedir. Buna ek olarak çalışma hayatının dışında da kendilerine ağır sorumluluklar yüklenmektedir. Bu sorumluluklar birtakım kariyer engellerini de beraberinde getirmektedir. Bu araştırmanın amacı, Kayseri ilinin Talas ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında çalışan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, kadın öğretmenlerin kariyer engellerinin neler olduğunu tespit etmektir. Bu bağlamda toplamda 200 öğretmene anket uygulanmıştır. Anket sonuçlarına göre kadın öğretmenlerin yönetici olmaya çok gönüllü olmamakla beraber, çalışmada bahsi geçen kariyer engellerini genel itibariyle kabul etmedikleri görülmektedir. Bu da geçmişten gelen kalıplaşmış algıların pozitif yönde değişmekte olduğunu gösteren umut verici bir göstergedir. Anahtar Kelimeler: Kadın, Öğretmen, Kariyer engelleri.
dc.description.abstractWomen and men in business adopted a number of professions are to be made better, Women 's midwives, nurses, considering that they are more suitable for professions such as teachers, administration can do better if the men are thought to them as a specific profession. Women, in jobs that require routine office work on their part, teaching, working in professions such as nursing semi professionalized sees fit. While women working in the service sector as more intense closer to the traditional household management, military, judges, more men are working in jobs like inspection. As a result, women work more intensively in lower status jobs and can not also have the opportunity to rise in this business. The problems facing women in social life remains shows different scales all over the world. Today, even in countries considered to be developed, and both women are from families faced with many problems in business. In addition, outside of working life, the heavy responsibility they are installed. This responsibility brings with it a number of career barriers. This research, according to employee administrators and teachers in public elementary schools in the opinion of Talas province of Kayseri, is to determine what are the obstacles careers of women teachers. In this context, the survey was administered to a total of 200 teachers. According to the survey, although not very willing to be an administrator of female teachers, their work is seen as a general acceptance of the aforementioned career obstacles. This is a promising indicator showing that perceptions are changing in a positive direction stereotypes from the past. Keywords: Women, Teachers, Career obstacles.en
dc.identifier.endpage116
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5325
dc.identifier.yoktezid396103
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectKadın yöneticiler
dc.subjectKadın öğretmenler
dc.subjectKadınlar
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKariyer
dc.subjectWomen managersen_US
dc.subjectKariyer engelleri
dc.subjectWomen teachersen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectCareeren_US
dc.subjectCareer barriersen_US
dc.subjectYönetici etkililiği
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectManager effectivenessen_US
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleOkul yöneticiliği yolunda kadın öğretmenlerin karşılaştıkları kariyer engelleri: Bir uygulama
dc.titleCareer obstacles on the path of school management that faced by women teachersen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
396103 Okul yöneticiliği yolunda kadın öğretmenlerin karşılaştıkları kariyer engelleri.pdf
Size:
2.46 MB
Format:
Adobe Portable Document Format